Web Analytics Made Easy - Statcounter

در پی وقوع تیراندازی در لاس‌وگاس که مرگ‌بارترین تیراندازی تاریخ آمریکا به شمار می‌رود، ترامپ درباره کنترل حمل سلاح در این کشور سکوت کرده و تنها به محکوم کردن این حادثه و همدردی با بازماندگان قربانیان این تیراندازی اکتفا کرده است.

پس از وقوع این تیراندازی که منجر به کشته شدن 60 نفر و زخمی شدن 527 نفر دیگر شد، ترامپ این حادثه را محکوم کرد اما به درخواست‌ها برای محدودتر شدن حمل سلاح در آمریکا و نیز انگیزه این تیراندازی مرگ‌بار نپرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«نیشن نیوز» در گزارشی به این تیراندازی پرداخته و می‌نویسد: اینگونه تیراندازی‌ها واقعیتی در زندگی مردم آمریکا و یک واقعیت سیاسی برای رهبران سیاسی این کشور به شمار می‌رود.

نیوز نیشن گزارش داد: بر اساس آمار منتشر شده تنها در طول سال جاری 270 مورد تیراندازی جمعی در سراسر آمریکا رخ داده است.

این پایگاه خبری نوشت: در حالی که انگیزه عامل این تیراندازی به درستی آشکار نشده اما این تیراندازی بحث گسترده‌ای را درباره قوانین مربوط به حمل سلاح در آمریکا به راه انداخته است.

شب گذشته «سارا هاکبی سندرز»، سخنگوی کاخ سفید، هم از پاسخ دادن به سوالی که درباره بحران حمل سلاح در آمریکا پرسیده شده بود طفره رفت و گفت: آنچه در لاس وگاس اتفاق افتاد تراژدی غیر قابل وصفی است که ترامپ ترجیح می دهد فعلا به دلجویی از بازماندگان این تراژدی و عزاداری برای قربانیان آن بگذراند و آنچه را که او مجادلات سیاسی برسر کنترل سلاح خواند به بعد موکول کند.

بر اساس نظرسنجی انجام شده به وسیله مؤسسه «گالوپ» 55 درصد از رأی دهندگان آمریکایی خواستار قوانین سختگیرانه‌تر برای خرید سلاح هستند.

مسئله کنترل حمل سلاح در آمریکا از حساسیت بالایی برخوردار بوده و دونالد ترامپ در طول دوران ریاست جمهوری خود دیدگاه خود درباره این موضوع را تا حد قابل ملاحضه‌ای تغییر داده است.

بعد از حادثه تیراندازی در مدرسه «ساندی‌هوک» که 20 قربانی گرفت، ترامپ موضع‌گیری شدیدی در برابر رئیس جمهور وقت باراک اوباما گرفت و وی را مورد انتقاد قرار داد اما پس از ورود به کاخ سفید، دونالد ترامپ که مزایده کاخ سفید وی از سوی «انجمن ملی سلاح» برنده شد، خود را در موقعیت یکی از طرفداران قانون «حق نگهداری و حمل سلاح» قرار داد.

بر اساس گزارش رسانه‌های آمریکایی و تحقیقت انجام شده «انجمن ملی سلاح» (National Rifle Association) که یک سازمان آمریکایی برای ترویج مالکیت سلاح‌های گرم و آموزش نحوهٔ استفاده از آن در آمریکا است هدیه‌ای بالغ بر 30 میلیون دلار به کمپین انتخاباتی ترامپ در طول مبارزات انتخاباتی سال 2016 پرداخت کرده است.

منبع: افکارنيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۶۰۹۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح مشاوران ترامپ برای مجازات کشور‌هایی که دلار را کنار می‌گذارند

مشاوران اقتصادی دونالد ترامپ، نامزد ریاست جمهوری آمریکا از حزب جمهوری خواه در حال بررسی راه‌هایی هستند تا کشور‌ها را از پدیده دلار زدایی که باعث می‌شود استفاده از دلار را کنار بگذارند، دور شوند.

در حال حاضر، تعدادی از کشور‌ها بطور فعال استفاده از دلار را کنار گذاشته اند.

گفته می‌شود این تلاشی برای مقابله با اقدامات بازار‌های نوظهور کلیدی برای کاهش استفاده از دلار آمریکا است.

این بحث شامل مجازات‌هایی برای کسانی است که به دنبال تعاملات جایگزین در تجارت دوجانبه با ارز‌هایی غیر از دلار آمریکا هستند. این مجازات‌ها می‌تواند شامل کنترل صادرات، هزینه‌های دستکاری ارز و تعرفه‌ها باشد.

در ماه مارس، ترامپ در مورد دلار به CNBC گفت: با بایدن، شما دلار را به عنوان استاندارد از دست خواهید داد. این مانند شکست در بزرگترین جنگی است که ما تا به حال حضور داشته ایم. من از زمانی که کشور‌ها استفاده از دلار را کاهش می‌دهند متنفرم. من به کشور‌ها اجازه نمی‌دهم استفاده دلار را کاهش دهند. زیرا وقتی این معیار را از دست بدهیم، مانند از دست دادن یک جنگ انقلابی خواهد بود.

او همچنین در مصاحبه با فاکس بیزنس گفت: «کشور ما دارد به جهنم می‌رود و ما دیگر نقش مهمی در جهان نخواهیم داشت. ما قدرت داریم، اما در حال کاهش است. در واقع پول رایج ما رو به تنزل است. من فقط در مورد ارزش پول‌مان صحبت نمی‌کنم بلکه بحث در مورد استفاده از پول ما (دلار) در سراسر جهان است». 

یادآور می‌شود: استفاده ابرازی آمریکا از دلار باعث شده عزمی جهانی برای پایین کشیدن این ارز به راه بیافتد. آمریکایی‌ها از واحد پولی خود به عنوان «ابزار فشار سیاسی» بر سایر کشور‌ها استفاده می‌کنند که این امر، ناخواسته یک عزم جهانی برای سرنگونی پادشاهی دلار را به راه انداخته است.

در همین راستا، کشور‌های عضو بریکس نیز اعلام کرده‌اند قصد دارند در آینده از ارز‌های داخلی در معاملات خود استفاده کرده و پس از مدتی یک ارز دیجیتال مشترک را جایگزین دلار کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اقتصاد بین الملل

دیگر خبرها

  • طرح مشاوران ترامپ برای مجازات کشور‌هایی که دلار را کنار می‌گذارند
  • باقری: انتظار حل موضوع فلسطین حین اشغالگری واقع‌بینانه نیست
  • موج واگذاری حیوانات خانگی در شبکه‌های اجتماعی/پت‌های خانگی در فضای مجازی دست به دست می‌شوند
  • عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند
  • بایدن قانون کمک ۹۵ میلیارد دلاری برای ارسال سلاح به اوکراین و اسرائیل را امضا کرد
  • پارلمان اروپایی قواعد سلاح برای غیرنظامیان را تشدید کرد
  • صدور مجوز حمل سلاح برای معلمان مدارس در تنسی آمریکا
  • ایالت تِنسی لایحه حمل سلاح برای آموزگاران را تصویب کرد!
  • اسکله کمک‌رسانی آمریکا به غزه؛ پرده دودی برای حمله به رفح
  • یک سال پس از تیراندازی مرگبار در مدرسه نشویل آمریکا