Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-27@07:51:30 GMT

تسلط والدين در تربيت کودک

تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۹۶۱۰۲۱

تسلط والدين در تربيت کودک

خبرگزاري آريا -

پدر و مادر بودن از مسئوليت هايي است که براي هر چه بهتر انجام دادن آن به برنامه ريزي، توجه به نيازهاي مالي و عاطفي با کودکان و برقراري تعامل و ارتباط صحيح بين والدين نياز است. بسياري از والدين شبانه روز تلاش مي کنند تا نيازهاي فيزيکي فرزندان خود را تأمين کنند. در صورتي که اهميت پاسخ به نيازهاي عاطفي و رواني کودکان و نوجوانان کمتر از نيازهاي جسمي آنها نيست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


روشي که والدين به نيازها و سخنان فرزندان خود گوش مي کنند در تربيت آنها اهميت دارد. بسياري از والدين تظاهر به گوش دادن و توجه به درخواست ها، اعتراض يا سؤالات فرزندان خود مي کنند. مشغله هاي کاري و زندگي پرهياهو در دنياي امروز سبب شده است تا والدين فرصت کافي براي برقراري ارتباط مؤثر و نزديک با فرزندان خود نداشته باشند، اين در حالي است که پدران و مادران موفق در طول روز ساعاتي را به شنيدن مشکلات، موفقيت ها و خاطرات فرزندان خود اختصاص داده و به سؤالات آنها به دقت و حوصله پاسخ مي دهند.
کودکان و نوجوانان درک دقيقي از ميزان توجه والدين به خود داشته و بي توجهي به سخنان فرزندان، در گوشه گيري، افسردگي و پناه بردن به گروه هاي همسال نقش مهمي دارد. محققان توصيه مي کنند، والدين بايد با نگاهي مشتاق و پرمحبت به فرزندان خود توجه کنند تا فرزندان باور کنند آنچه مي گويند براي پدر يا مادرشان اهميت دارد.


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۶۱۰۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد تولید کشاورزی از ارکان تحقق شعار سال است

به گزارش خبرنگار مهر، حسن بابایی کشتلی بعدازظهر پنجشنبه در نشست مشترک معاون مرکز تحقیقات برنج کشور و جمعی از مسئولان این مرکز تحقیقاتی با اشاره به اهمیت رشد تولید به ویژه در عرصه کشاورزی برای تحقق شعار سال، گفت: امنیت پایدار غذایی با رشد و توجه به مراکز تحقیقاتی میسر می‌شود و در این عرصه حوزه کشاورزی از اهمیت بالقوه و راهبردی برخوردار است.

وی افزود: مازندران به دلیل برخورداری از مواهب الهی از استان‌های مهم در عرصه تولید کشاورزی محسوب می‌شود و باید در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال جهش تولید نام گرفته است شاهد رشد تولید محصولات مهم و راهبردی کشاورزی در کشور باشیم.

مدیرکل دیوان محاسبات خواستار توجه و اهمیت بخشیدن به حوزه تحقیقات شد و تصریح کرد: دورنمای توسعه با توجه به زیرساخت‌های حوزه تحقیق و عملی شدن دستاوردهای پژوهشی و عینیت بخشی به آن محقق می‌شود و لذا مسئولان باید در این عرصه نگاه و توجه جدی و ویژه ای داشته باشند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه مازندران بر اساس آمار رتبه نخست تولید برنج کشور را داراست انتظار از مرکز تحقیقات برنج با برخورداری از پژوهشگران موفق ومجرب حفظ روند رو به رشد و ساری شدن دستاوردها در عرصه عمل و اجرا است.

کد خبر 6088645

دیگر خبرها

  • سندروم استکهلم در مدارس ابتدایی/ کودک آزاری مدرن: تلقین حس ناکافی بودن!
  • سندروم استکهلم در مدارس ابتدایی/ فرزندتان را به ربات آزمون دهنده تبدیل نکنید!
  • چرا شعر نوجوان مورد توجه نیست؟
  • کارگران مایه رشد و شکوفایی کشور هستند
  • پیگیری تولید برنامه های خلاق و پویا ویژه کودک ونوجوان
  • رشد تولید کشاورزی از ارکان تحقق شعار سال است
  • با «کودک استرسی» چگونه برخورد کنیم؟
  • هنرستان‌ها متناسب با نیازهای بومی خراسان شمالی نیرو تربیت کنند
  • پیدا شدن جسد ۲ کودک غرق شده در نیمروز
  • بایدها و نبایدهای رفتاری در برخورد با کودکان و 7 اشتباه والدین در تربیت فرزندان