Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-06@19:15:15 GMT

موزه شهداء نهاوند مرمت می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۹۶۱۱۱۰

موزه شهداء نهاوند مرمت می‌شود

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نهاوند گفت: موزه شهدا که یکی از موزه‌های مورد اقبال گردشگران است مرمت و باسازی می‌شود.

محسن جانجان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در نهاوند، اظهار داشت: این موزه از سال 92 تاسیس شد و مرمت آن شامل بخش بام‌سازی، محوطه‌سازی و مرمت بخش داخلی و خارجی بنا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: این موزه شامل آثار قابل تأملی از شهداء، وصیت نامه شهداء، اشیاء و وسایل مربوط به شهداست که در فصل گردشگردی هر ساله با توجه به این‌که بازدید از این موزه رایگان است با استقبال چشمگیری هم مواجه می‌شود و همتای حمام حاج آقا تراب گردش‌پذیر است.

جانجان افزود: در حال حاضر سه موزه در نهاوند فعال است که این موزه‌ها شامل حمام حاج آقا تراب (موزه مردم‌شناسی)، موزه شهداء و موزه تاریخ و فرهنگ(موزه باستانی‌شناسی) است.

معبد لائودیسه کاوش می‌شود

وی عنوان کرد: امسال با پیگیری‌های مکرری که انجام شد رقمی بالغ بر 3 میلیارد تومان اعتبار به میراث فرهنگی شهرستان نهاوند اختصاص یافته که چنانچه مبلغ قابل ملاحظه‌ایی هم از این میزان اعتبار تخصیص یابد به موازات سایر اقدامات، فاز چهارم لائودیسه نیز کاوش می‌شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نهاوند بیان کرد: تاکنون سه فاز لائودیسه کاوش شده و فاز چهارم با توجه به نتایج سه فاز قبل، کاوش خواهد شد.

جانجان گفت: مرحله چهارم کاوش بسیار گسترده‌تر از مراحل قبل است و شامل خرید، تملک و تخریب منطقه‌ایی از محله دوخواهران می‌باشد که امیدواریم در این مرحله از کاوش بتوانیم به نتایج مطلوبی برسیم و محل معبد مشخص شود.

جانجان ادامه عملیات حفاری و کشف نهایی معبد را نیازمند اعتبارات لازم برای خرید چند منطقه مسکونی دانست و تصریح کرد: از آن‌جا که وجود معبد در بین بافت فرسوده منطقه قرار دارد لازم است اعتبار مورد نیاز برای خرید چند خانه و ادامه حفاری آن در نظر گرفته شود.

وی افزود: در این راستا با برآوردهای صورت گرفته مبلغ 10 میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است که اختصاص آن از سوی مسئولان مربوطه می‌تواند به کشف یکی از قدیمی‌ترین آثار تاریخی موجود در منطقه بینجامد و باعث شکوفایی شهرستان نهاوند شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نهاوند به ساماندهی مراکز گردشگری نهاوند اشاره کرد و گفت: به منظور ساماندهی مراکز گردشگری شهرستان نهاوند در چهار سال گذشته 26 میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار به این شهرستان اختصاص یافته و هزینه شده است.

جانجان عنوان کرد: سراب‌های گیان و گاماسیاب دو مرکز عمده گردشگری این شهرستان محسوب می‌شوند که در چهار سال گذشته 20 میلیارد ریال اعتبار برای آن‌ها از محل منابع استانی هزینه شده است.

وی بیان کرد: ساماندهی این سراب‌ها شامل نصب سکو، آلاچیق، احداث سرویس‌های بهداشتی و تعمیر ساختمان، ایجاد روشنایی و پارکینگ بوده که ساماندهی این سراب‌ها باعث جذب گردشگران زیادی برای شهرستان شده است.

جانجان افزود: همچنین در چهار سال گذشته 6 میلیارد ریال برای بهسازی راه ارتباطی بام نهاوند اختصاص داده شد و 500 میلیون ریال نیز صرف روشنایی آن شد.

انتهای پیام/

R41405/P1011115/S6,75/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۶۱۱۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری دومین یادواره شهدای مهرجرد در میبد


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، حاج علیرضا درستی از جانبازان شیمیایی دوران هشت سال دفاع مقدس در این مراسم گفت: اگر امروز کلیسا‌های امریکا و اروپا تبدیل به مسجد شده اند به برکت خون فرزندان خانواده‌های شهداست بنابراین شهدا خودتان را نباید کم بشمارید.


این جانباز شیمایی تصریح کرد: اگر می‌بینید این نظام و انقلاب با از همه تلاطم‌ها و هجمه‌های دشمنان عبور می‌کند به برکت دعای خانواده‌های معظم شهداء، نفس زدن‌های جانبازان شیمایی، جانبازان اعصاب و روان است. 


وی گفت: امروز مقام عظمای ولایت حضرت امام خامنه ایی پرچمدار انقلاب است و این نظام را در مقابل همه ابرقدرت‌ها و صهیونیست‌های جنایتکار حفظ کرده است.


میرمحمدی نماینده مردم تفت و میبد درمجلس شورای اسلامی در این مراسم به موفقیت عملیات وعده صادق پرداخت و گفت: درعملیات وعده صادق، موشک‌های سپاه از پنج لایه حفاظتی دشمنان عبور و به صورت نقطه زن به دو پایگاه نظامی اسرائیل اصابت کرد.


میرمحمدی با بیان اینکه جوانان این مرز و بوم با دست خالی معجزه آفریدند تصریح کرد: به فرموده مقام معظم رهبری با همه سختی‌ها و دشواری‌های اقتصادی، به قله نزدیک شدیم.


وی گفت: امروز آثار حرکت مقدس شهداء را در دانشگاه‌های آمریکا، اروپا، استرالیا و سایر دانشگاه‌ها به چشم می‌بیند.


میرمحمدی تصریح کرد: امروز جبهه مقاومت امالقرا شده و به همت جانانه دانشمندان و جوانان، اگر درهمه عرصه‌ها به ویژه عرصه‌های اقتصادی موفق شویم قطع و یقیم به قله‌هایی که مد نظر مقام معظم رهبری است خواهیم رسید.


فرماندار میبد هم گفت: فضیلت زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا کمتر از شهادت نیست و باید فرهنگ شهادت را درجامعه حفظ و راه شهدا را ادامه دهیم.


سجادی پور با اشاره به وصیت نامه‌های شهداء تصریح کرد: ولایت پذیری و حفظ حجاب از وصیت نامه‌های شهداست که باید در جامعه امروزی به آن عمل کنیم.


فرماندار میبد با بیان اینکه باب شهادت باید همچنان درجامعه باز باشد گفت: اگر امروز حرکت‌هایی در دنیا علیه استکبار شکل می‌گیرد به برکت خون شهداء و ایستادگی ملت بزرگ ایران است که در دوران دفاع مقدس با تکیه به مکتب عاشورای اباعبدالله الحسین (ع) حاصل شده است.

دیگر خبرها

  • ۲۰۰ میلیارد ریال از حقوق دولتی معادن برای عمران خواف تخصیص یافت
  • برداشت ۳۲۰ تن گیاهان دارویی از مزارع نهاوند برای نخستین‌بار
  • ساخت شهرک شیلات در شهر غیرساحلی ایران
  • ضرورت توزیع عادلانه اعتبارات برای شهرستان‌های بهار و کبودراهنگ
  • توزیع اعتبارات در شهرستان بروجن عادلانه باشد
  • احداث شهرک‌های شیلاتی نهاوند در مرحله مکان یابی
  • مهاباد به موزه جدید و نمایشگاه دائمی صنایع‌دستی نیاز دارد
  • جاده مواصلاتی قرح به گوشکی نیازمند تامین اعتبار است
  • افتتاح گنجینه کیانوش عیاری در موزه سینما/ ۴ فیلم مرمت‌شده از کارگردان روز باشکوه روی پرده می‌رود
  • برگزاری دومین یادواره شهدای مهرجرد در میبد