Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-03-28@20:19:24 GMT

افزایش فقر در دو قدمی کاخ سفید

تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۹۶۱۱۲۹

افزایش فقر در دو قدمی کاخ سفید

افزایش تعداد فقرا و همچنین روند قابل توجه گسترش فقر در میان ساکنان پایتخت باعث شده تا موسسه خدمات مالی جی پی مورگان چیس در این زمینه، بسته‌ای حمایتی برای کاهش فقر در دو منطقه هفت و هشت واشنگتن تدارک ببیند.

براساس داده‌های دولتی، دو منطقه مورد بررسی موسسه مورگان دارای بالاترین نرخ فقر در آمریکا هستند و در طول سه سال گذشته 17/3 درصد از ساکنان آنها در فقر مطلق زندگی کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نکته قابل توجه اینجاست که این درصد فقر در واشنگتن زمانی اتفاق افتاده که دولت اعلام کرده واقعیت اقتصادی این شهر، رشد چشمگیری داشته، به صورتی که درآمد سرانه مردم این شهر بالاتر از 59675 دلار، یعنی بیش از 50 درصد بالاتر از میانگین ملی آمریکاست.

اختلاف فاحش طبقاتی

پیتر شر، یکی از مسئولان موسسه جی‌پی مورگان می‌گوید: این اختلاف درآمد باورکردنی نیست و این که گفته شده به شهر برابری‌ها خوش آمدید کاملا اشتباه است، به دلیل این که اختلاف طبقاتی در این شهر بیداد می‌کند و باید نگران آینده ساکنانش باشیم.

به گفته شر، واقعیت امر در تفاوت ارزش افزوده جورج تاون و مناطق 7 و 8کاملا دیده می‌شود، به صورتی که منطقه جورج تاون سال گذشته 24 درصد سودآوری را برای ساکنانش به ثبت رسانده، اما در مناطق هفت و هشت شاهد افزایش بی‌خانمان‌ها بوده‌ایم.

این مدیر جی‌پی مورگان می‌گوید، بررسی‌های انجام شده در دو بخش از پایتخت به این نتیجه رسیده که مناطق هفت و هشت دارای بیشترین فقیر هستند و تعداد بی‌خانمان‌ها در این بخش از پایتخت به اندازه‌ای است که می‌توان آن را نقطه سیاهی در آمریکا دانست.

وی می‌افزاید، این دو منطقه ظاهرا فراموش شده و مسئولان دولتی هیچ توجهی به آنها ندارند درحالی که فقط چند خیابان آن طرف‌تر زندگی اشرافی میان مسئولان دولتی در جریان است بی‌خبر از آن که اینجا تعدادی هر شب گرسنه می‌خوابند.

جیمز دیمون، مدیر عامل این شرکت درباره تفاوت اقتصادی میان پایتخت و دو منطقه یاد شده می‌گوید: دقیقا مثل این است که درحال صحبت کردن از دو شهر متفاوت هستیم، اما فقط یک کلمه یعنی واشنگتن برای بیان وجود دارد. دیمون افزود: تصمیم‌گیری برای اختصاص 10 میلیون دلار با همکاری ملیندا گیتس انجام شده و بخشی از سرمایه مورد نیاز این پروژه از سوی وی و همسرش تامین شده است.

مدیرعامل این شرکت با اشاره به نام این برنامه می‌گوید: برای برنامه یاد شده رشد جامع انتخاب کرده‌ایم و برای شروع دو سیاست تامین مسکن ارزان‌قیمت و ارائه مهارت‌های شغلی به بی‌خانمان‌ها برای ایجاد کسب و کاری کوچک درنظر گرفته شده است، به این امید که موفقیت در این روند برای دیگر مناطق نیز قابل استفاده باشد.

فقر، عامل ناامنی

دیمون تاکید می‌کند، طی دوران گذشته یک کار وحشتناک انجام شده به طوری که سیاستمداران درحالی که دائم سخن از حمایت کامل فقرا می‌گفتند، ولی عملی از آن دیده نشده است. به همین ترتیب روز‌به‌روز تعداد فقرا بیشتر شده و اکنون می‌توان از آن به عنوان بحران یاد کرد.وی معتقد است، دولتمردان به جای این که دائم در جلسات و نشست‌ها درباره این موارد سخن بگویند، باید به فکر بهبود آموزش مهارت‌های شغلی و ایجاد شرایط خود اشتغالی فقرا و بی‌خانمان‌ها باشند.مدیرعامل شرکت جی‌پی مورگان درباره بخش‌های مورد نظر هزینه کمک‌های نقدی یاد شده می‌گوید: پنج میلیون دلار برای بازسازی فضای آموزشی و بازی کودکان هزینه خواهد شد و در مقابل 25 میلیون دلار برای ساخت و تجهیز مسکن‌های ارزان‌قیمت برای ساکن کردن برخی افراد بی‌خانمان منطقه پرداخت می‌شود. وی تاکید می‌کند، تقریبا یک میلیون دلار برای جمع‌آوری گروه‌های خلافکار هزینه خواهد شد که بیشتر در تلاشند از مشکلات منطقه به نفع درآمدهای غیرمنطقی خود و ناامنی دو منطقه استفاده کنند.

دیمون تاکید می‌کند، طرح یاد شده برای یک دوره سه تا پنج ساله با بودجه‌ای حدود 100 میلیون دلار در شهر واشنگتن اجرایی خواهد شد و درنهایت قرار است طی یک دوره پنج ساله مشابه در دیترویت با بودجه 150میلیون دلاری ادامه یابد.

به گفته وی، موفقیت این طرح در دیترویت بیانگر آن است که می‌توان چنین برنامه‌ای را در سراسر جهان اجرایی کرد.

منبع: سی ان ان مانی

عماد عزتی

منبع: جام جم آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۶۱۱۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طلای جهانی سر خم کرد

قیمت جهانی طلا امروز، پنجشنبه (۲۸ مارس) با افزایش بازده دلار و اوراق قرضه پس از اظهارنظرهای یک مقام فدرال رزرو در مورد کاهش نرخ بهره کاهش یافت، در حالی که سرمایه‌گذاران منتظر اطلاعات اقتصادی بیشتری برای سرنخ‌های سیاست بودند.

به گزارش ایسنا، بهای هر اونس طلا با ۰.۲ درصد کاهش به ۲۱۸۹ دلار و ۲۹ سنت رسید. هر اونس طلای آمریکا با ۰.۱ درصد کاهش به ۲۱۸۸ دلار و ۳۰ سنت رسید.

کریستوفر والر، رئیس فدرال رزرو روز چهارشنبه گفت داده‌های ناامیدکننده تورم اخیر تأیید می‌کند که بانک مرکزی آمریکا از کاهش نرخ بهره کوتاه‌مدت اجتناب کرده است.

دلار آمریکا در برابر رقبای خود ۰.۱ درصد افزایش یافت و طلا را برای سایر دارندگان ارز گران‌تر کرد، در حالی که بازده اسکناس‌های ۱۰ ساله خزانه‌داری نیز افزایش یافت. سرمایه‌گذاران اکنون منتظر گزارش شاخص قیمت هزینه‌های مصرف شخصی ایالات‌متحده هستند که قرار است در روز جمعه اعلام شود تا فدرال‌رزرو چه زمانی شروع به کاهش نرخ بهره کند.

شاخص هزینه‌های مصرف شخصی در ماه فوریه ۰.۳ درصد افزایش یافت که باعث می‌شود سرعت سالانه ۲.۸ درصد حفظ شود. همچنین گزارش اولیه هفتگی ادعاهای بیکاری ایالات‌متحده مورد توجه سرمایه گذاران است که منتشر می‌شود.

بر اساس ابزار FedWatch گروه CME، معامله‌گران به احتمال ۶۲ درصد قیمت گذاری می‌کنند که فدرال رزرو در ماه ژوئن کاهش نرخ بهره را آغاز کند که از احتمال ۷۰ درصدی در روز چهارشنبه کمتر است. نرخ بهره پایین‌تر، هزینه فرصت نگهداری شمش را کاهش می‌دهد.

واردات طلای هند قرار است در ماه مارس بیش از ۹۰ درصد نسبت به ماه قبل کاهش یابد تا به پایین‌ترین سطح از زمان همه‌گیری کووید برسد زیرا بانک‌ها پس از کاهش قیمت‌های بی‌سابقه بر تقاضا، واردات خود را کاهش دادند.

طبق گزارش رویترز، در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۴ درصد کاهش به ۲۴.۵۶ دلار رسید، پلاتین با ۰.۴ درصد افزایش به ۸۹۷ دلار و ۱۰ سنت رسید و پالادیوم ۰.۴ درصد افزایش یافت و به ۹۸۷ دلار و ۶۶ سنت رسید.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • چرا در یک قدمی توافق «فرصت توافق» سوخت شد؟ / تحولات منطقه و جهان به کدام سمت می‌رود؟ / چه خواهد شد؟
  • قیمت جهانی طلا کاهش یافت
  • طلای جهانی سر خم کرد
  • جایزه ملی کتاب کودک و نوجوان در یک قدمی اجرا
  • بلع مواد مخدر جوان ۲۵ ساله را تا یک قدمی مرگ کشاند
  • در یک قدمی جنگ جهانی سوم
  • فقر سرعت پیر شدن مغز را افزایش می‌دهد
  • اعلام سهمیه نفت سفید فصل بهار در زنجان
  • شهداب با پیروزی به یک قدمی فینال رسید