Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@08:43:25 GMT

تخصیص حق آبه بیشتر از دو سد کرج و طالقان ضروری است

تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۹۶۲۷۵۳

تخصیص حق آبه بیشتر از دو سد کرج و طالقان ضروری است

کرج - استاندار البرز گفت: تخصیص حق آبه بیشتر از دو سد کرج و طالقان به این استان نیز امری ضروری و قابل‌پیگیری است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی نجفی در مراسم افتتاح پروژه تصفیه‌خانه فاضلاب شهرستان کرج که صبح پنج‌شنبه با حضور سرپرست وزارت نیرو برگزار شد، با اشاره به اینکه در نخستین روزهای کاری خود میزبان سرپرست وزارت نیرو هستم، اظهار کرد: بخش اعظم برنامه‌های در دستور کار استان البرز به حوزه وزارت نیرو بازمی‌گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه گزارش‌های اعلامی بیانگر کمبودهای بیشمار استان در حوزه آب است، افزود: در دنیا شهرهای اطراف مراکز کشورها در رفاه و آسایش به سر می‌برند، این در حالی است که البرز علی‌رغم هم‌جواری با پایتخت متحمل مشکلاتی عدیده‌ای شده است.

استاندار البرز بیان کرد: البرز به مرکزیت شهر کرج به‌عنوان چهارمین شهر بزرگ و پرجمعیت کشور با مسائل و مشکلات مختلفی روبه‌رو شده است، در مراسم معارفه خود نیز بر این نهم تأکید داشتم که تفکیک البرز از تهران در حالی رخ‌داده که بایستی نسبت به رفع عقب‌ماندگی‌های آن مجدانه وارد عمل شد.

نجفی بابیان اینکه بخش عظیمی از مشکلات استان تهران به البرز سرازیر می‌شود لذا رفع مشکلاتی چون مسائل آلودگی هوا، ترافیکی و تأمین آب در این منطقه آثار مفیدی را به همراه خواهد داشت، تصریح کرد: به سبب اهمیت البرز، بخش اعظم مشکلات این منطقه در شورای امنیت کشور مطرح و بررسی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه درخواست دارم وزیر نیرو و دیگر مسئولان کشوری نسبت به رفع مشکلات البرز توجه ویژه‌ای داشته باشند، افزود: زیبنده نیست البرز در برخی بخش‌ها از سرانه متوسط کشوری در سطح پایین‌تری قرار داشته باشد؛ البرز باید در بخش خدمات از دیگر استان‌های کشور پیشی بگیرد.

استاندار البرز با اعلام البرز در بخش بیکاری در رده اول کشوری و در حوزه اشتغال در رده آخر قرار دارد، اظهار کرد: عزم جدی برای ایجاد اشتغال و کاهش بیکاری در استان البرز در دستور کار قرار داده‌شده است که تحقق این مهم به ایجاد زیرساخت‌های لازم نیاز دارد.

نجفی تامین ۱۰۰ میلیون مترمکعب آب در افق برنامه ششم را از موارد حائز اهمیت در استان البرز برشمرد و گفت: طرح‌های آب‌رسانی به شهرهای البرز در ردیف بودجه سال ۹۷ در نظر گرفته شود، از طرفی باید به این مهم اشاره کرد که تخصیص حق آبه بیشتر از دو سد کرج و طالقان به این استان نیز امری ضروری و قابل‌پیگیری است.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۶۲۷۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقرار بالگرد نیروهای مسلح در استان ایلام ضروری است

استاندار ایلام با بیان اینکه استقرار تیپ مستقل ارتش در ایلام از مطالبات دیرینه مردم است گفت: با توجه به ۴۳۰ کیلومتر مرز مشترک، استقرار یک بالگرد نیروهای مسلح در ایلام ضرورت دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام؛ حسن بهرام نیا امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت‌_ در دیدار با رئیس اداره عملیات ستاد کل نیروهای مسلح ضمن قدردانی از همراهی و همکاری ستاد کل نیروی مسلح در کنگره جهانی اربعین‌حسینی، اظهار کرد: ستاد کل نیروهای مسلح همواره بستر را برای برگزاری کنگره بزرگ اربعین‌حسینی فراهم می‌کند.

وی از تأمین زمین مورد نیاز و دیگر نیازمندی‌ها برای استقرار تیپ مستقل ارتش در استان ایلام خبر داد و افزود: به دلیل موقعیت مهم و راهبردی استان ایلام در کشور، استقرار تیپ مستقل ارتش به عنوان یکی از مطالبات دیرینه استان بسیار مهم و اساسی است.

استاندار ایلام خاطرنشان کرد: در صورت وجود تیپ مستقل ارتش در ایلام، نیروهای بومی کادر ارتش جمهوری اسلامی ایران که در سایر استان‌ها خدمت می‌کنند می‌توانند در استان ایلام خدمت کنند و این مهم در آرامش و مدیریت زمان و اقتصاد بسیار مهم است.

بهرام‌نیا با اشاره به ۴۳۰ کیلومتر مرز مشترک استان ایلام با کشور عراق، اضافه کرد: استقرار یک بالگرد نیروهای مسلح در ایلام ضرورت دارد بنابراین زیرساخت و پشتیبانی برای استقرار بالگرد تأمین می‌شود و امید می‌رود این بالگرد در استان مستقر شود.

وی با اشاره به حضور فرماندهان عالی‌رتبه ستاد کل نیروهای مسلح و بازدید از زیرساخت این ستاد در استان ایلام، تصریح کرد: امید می‌رود این بازدیدها منشأ خدمات فراوانی برای استان باشد چرا که همراهی و هماهنگی نیروهای مسلح برگرفته از ولایت‌پذیری است.

استاندار ایلام با اشاره به پاسخ کوبنده جمهوری اسلامی ایران به رژیم منحوس صهیونیستی، گفت: این اقدام مایه افتخار هر ایرانی است. سپاه مقتدر با مشارکت نیروهای مسلح با انسجام و وحدت، این عملیات مهم را انجام دادند و موجب شدند هیمنه پوشالی رژیم صهیونیستی فرو ریخته شود.

بهرام‌نیا اضافه کرد: با همکاری همه نیروهای نظامی و انتظامی، سپاه و ارتش و اعضای شورای تأمین، هارمونی خدمت در استان شکل گرفته است.

تأمین امنیت با هم‌افزایی و کمک مسئولان استان محقق می‌شود

امیر بهمن بهمرد، جانشین عملیات ستاد کل نیروهای مسلح نیز تاکید کرد: کنگره اربعین‌حسینی به عنوان آبروی نظام در ایلام باشکوه برگزار شد که در این راستا از تمام اعضای ستاد اربعین و در رأس آن استاندار ایلام که به صورت میدانی پای کار بودند قدردانی می‌کنم.

وی با قدردانی از حمایت‌های استاندار ایلام از نیروهای مسلح در استان، افزود: نیروهای مسلح وظیفه تأمین امنیت را دارند و این امنیت با هم‌افزایی و کمک مسئولان استان و شخص استاندار به عنوان مدیریت ارشد استان حاصل می‌شود.

جانشین عملیات ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به پاسخ دندان‌شکن ایران اسلامی به رژیم منحوس صهیونیستی، ادامه داد: به دلیل ضربه موشکی ایران به استکبار، نیروهای مسلح بیش از گذشته مورد هجمه و رصد نظام استکبار قرار می‌گیرد.

کد خبر 748842

دیگر خبرها

  • استفاده از نیروهای مردمی فرصتی طلایی/ باید از مسوولان مطالبه کنیم
  • ۴ سبزی که هرگز نباید پوست آنها را کند
  • استقرار بالگرد نیروهای مسلح در استان ایلام ضروری است
  • صخره‌نوردی بی‌نظیر بز‌های کوهی در طالقان (فیلم)
  • راه‌اندازی دانشگاه آزاد اسلامی در رشتخوار ضروری است
  • مصرف بهینه آب در استان بوشهر ضروری است
  • فعالیت ۹۱ معدن در استان البرز
  • حل مشکلات حقوقی بیش از ۳هزار مددجوی البرزی
  • حقوق کارگران ۵۷ درصد بیشتر شده است
  • مسوولان دستگاه قضا به مشکلات کارگری شهرستان البرز ورود کنند