Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل هواشناسی کرمانشاه گفت: براساس پیش‌بینی‌ها بارش فصل پاییز امسال در استان ۳۰ تا ۶۰ درصد کمتر از نرمال است.

محمد خسروی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه اظهار داشت: برخلاف ابتدای تابستان که شرایط جوی نسبتا مساعدتری برای پاییز مورد انتظار بود به دلیل نوسان ناگهانی الگوهای جوی- اقیانوسی از میانه تابستان، استقرار شرایط به نسبت کم‌بارش در چند ماه آینده محتمل خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه دامنه بارش میانگین فصل پاییز استان کرمانشاه 120 تا 170 میلی‌متر است عنوان کرد: مقدار بارش استان طی مدت مشابه سال گذشته 38 میلی‌متر و بسیار کمتر از نرمال بود به طوری که 75 درصد کاهش را نشان می‌دهد.

خسروی گفت: بارش فصل پاییز 1396 کمتر از نرمال اما بیش از سال گذشته یعنی احتمالا 50 تا 100 میلی‌متر و 30 تا 60 درصد کاهش به ویژه در نیمه غربی و با پراکنش زمانی- مکانی نامناسب پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه انتظار می‌رود با سپری شدن ماههای نخستین سال زراعی و ورود به فصل سرد به تدریج شرایط بارش در سطح استان بهبود یابد افزود: با توجه به اینکه آغاز بارشهای مؤثر پاییز به طور معمول از آبان است توجه به پیش آگاهی هواشناسی برای برنامه‌ریزی بهتر و دقت بیشتر بسیار ضروری است.

خسروی با اشاره به اینکه وضعیت پاییز امسال در استان بارش کمتر از نرمال و دما کمی بیش از نرمال و بارشهای مؤثر از پنج تا 15 آبان 6 تا 15 آذر رخ می‌دهد گفت: احتمال دیرتر روی دادن سرمازدگی پاییزه، احتمال سرمازدگی و یخبندان از 13 تا 22 مهر ماه، 15 تا 25 آبان، دو تا هشت و 16 تا 20 آذر و میزان بارش انباشتی سال آبی 260 تا 420 میلی‌متر و کمتر از سال گذشته و نرمال پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه در زمستان امسال بارش کمی کمتر از نرمال و کمتر از سال گذشته و دما بیشتر از نرمال و سال گذشته به‌ویژه از میانه بهمن تا اوایل بهار 97 خواهد بود افزود: بنابراین احتمال گل‌دهی زودتر از موعد و خطر سرمازدگی وجود دارد و از آذر ماه تا نیمه نخست زمستان احتمال گذر امواج سرد کوتاه مدت پیش‌بینی می‌شود.

خسروی با اشاره به اینکه در بهار 97 بارش نزدیک نرمال و سال گذشته و دما بیش از نرمال و نزدیک سال گذشته است و احتمال سرمازدگی بیش از سال 96 وجود دارد عنوان کرد: با توجه به کمبود بارش نسبت به نرمال در سال آبی گذشته و احتمال زیاد در امسال باید برنامه‌ریزی‌ها با رویکرد کمبود آب و خشکسالی باشد.

انتهای پیام/

R41380/P1377/S6,68/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۶۳۹۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از پروژه خانه وثوق تا پاییز و فروغ تا پایان سال

به گزارش خبرگزاری مهر، سید محمد ناظم رضوی درباره آخرین وضعیت پروژه مرمت خانه وثوق‌الدوله گفت: بالغ بر ۵۰ درصد مرمت خانه وثوق‌الدوله که در منطقه ۱۴ قرار دارد، انجام شده است. به احتمال بسیار قوی این پروژه تا نیمه اول سال به افتتاح و بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه بخش زیادی از مرمت سازه‌ای خانه فروغ فرخزاد که در منطقه ۱۱ تهران قرار دارد، انجام شده است، اظهار کرد: با توجه به اینکه این خانه ثبت میراث ملی است، برای مرمت آن نیاز بود که تغییرات سازه‌ای و مرمتی در کمیته تخصصی میراث فرهنگی تصویب شود؛ به همین علت مرمت خانه فروغ فرخزاد کمی کندتر پیش می‌رود.

وی گفت: با این حال به احتمال بسیار قوی این خانه نیز تا نیمه دوم سال افتتاح خواهد شد.

کد خبر 6091940

دیگر خبرها

  • آماده‌باش دستگاه‌ها برای بارش‌های پیش رو
  • بارش‌های کشور به نرمال نزدیک شده
  • بارش‌ها در ایران ۹ درصد افزایش یافت / کاهش ۸ درصدی ورودی آب به سدهای کشور
  • بهره‌برداری از پروژه خانه وثوق تا پاییز و فروغ تا پایان سال
  • هشدار نارنجی هواشناسی برای کرمانشاه
  • تولید یک میلیون تن چغندرقند در مزارع استان کرمانشاه
  • تداوم بارش‌های مطلوب در اصفهان تا هفته اول خرداد
  • بارش‌ ها ادامه دارد | کاهش نسبی دما در روزهای پایانی هفته
  • کاهش تورم ماهانه اجاره مسکن به کمتر از میانگین ۸ ساله
  • رشد کمتر از انتظار اقتصاد ژاپن