Web Analytics Made Easy - Statcounter

اصفهان-ایرنا- پایان سال سخت آبی اصفهان، ثبت نام بیش از 6 هزار نفر در اصفهان برای راهپیمایی اربعین، 124 چاه در اصفهان خشک شد، آب اصفهان کاملا سالم است و 11 شهر استان همچنان بدون شهردار؛ مهمترین مطالب روزنامه های امروز پنجشنبه در استان اصفهان است.

روزنامه اصفهان امروز در مطلبی با عنوان پایان سال سخت آبی اصفهان نوشت: سال آبی منتهی به پایان شهریور ماه برای همه بویژه کشاورزان حوضه آبی زاینده رود، سالی سخت و سنگین بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این روزنامه در ادامه می افزاید: با اینکه بارش ها نسبت به یک سال آبی تغییر چندانی نداشت و می توان آن را در زمره سال های نرمال آبی دسته بندی کرد اما میزان آبی که برای کشت و کار به کشاورزان شرق اصفهان رسید به مراتب کمتر از حقابه شان و نیز خیلی هم دیر هنگام بود.
این روزنامه می افزاید: این سیستم مدیریت منابع آب تقریبا در همه کشور سالی سخت را رقم زد.
این روزنامه در مطلب دیگری با عنوان 2300 واحد تولیدی اصفهان تعطیل شده اندبه نقل از نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی نوشت: در استان اصفهان 9 هزار و 200 واحد صنعتی فعالیت می کنند که 25 درصد آنها تعطیل شده اند.
حجت الاسلام احمد سالک افزود: همچنین حدود هفت هزار نفر تعدیل نیرو داشتیم که 60 درصد آنها از بیمه تامین اجتماعی استفاده می کنند و 40 درصد مشمول بیمه تامین اجتماعی نمی شوند.
وی، همچنین موانع سر راه صنعت گران را بانک ها دانست و افزود: بیمه و مالیات و مهمتر از آن بخشنامه های متفاوتی که از وزارتخانه های مختلف برای صنایع ابلاغ می شود سردرگمی را میان آنها بوجود آورده است.
روزنامه نصف جهان هم در مطلبی با عنوان 124 چاه در اصفهان خشک شد به نقل از معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان نوشت:124 حلقه چاه در چهار سال گذشته در استان اصفهان خشک شده است.
حسن غلامی اظهار داشت: از ابتدای سال تاکنون هیچ جیره بندی و یا قطعی آب ناشی از تنش آبی در استان رخ نداده و تنها در برخی از آپارتمان ها افت فشار گزارش شد.
وی با اشاره به کاهش ۳۰ درصدی بارش‌ها در استان اصفهان نسبت به میانگین بلند مدت (۴۴ ساله) اضافه کرد: سرانه مصرف آب در بخش مسکونی به ازای هر نفر در شبانه ‌روز از ۱۸۹ لیتر در سال ۹۵ به ۱۵۱ در سال ۹۶ لیتر رسید و این آمار بیانگر این است که شهروندان نیز در راستای کاهش مصرف خود را مسئول می دانند.
این روزنامه در مطلب دیگری با عنوان چشم انداز حوضه آبریز زاینده‌رود بهتر از سال پیش نیست نوشت: بررسی اعداد و ارقام ارائه شده بیانگر تداوم مشکلات در حوضه آبریز سد زاینده‌ رود دارد، چراکه براساس گزارش سازمان هواشناسی انتظار می‌رود برای سال آبی جدید در حوضه آبریز زاینده‌رود با خشکسالی خفیف مواجه باشیم و در مقایسه با سال آبی گذشته چشم انداز بهتری نخواهیم داشت.
این روزنامه می افزاید: خشکسالی‌های ده سال گذشته و کاهش بارش‌ها در منطقه فلات مرکزی باعث شده تا سد و حوضه‌ آبریز زاینده‌رود در کمبود شدید آبی قرار گیرند، این منطقه که همواره به عنوان یکی از حوضه‌های مهم کشور مورد توجه مسئولان استانی و ستاد آب کشور بوده، در سال آبی 1396-1395شاهد بارش‌های متفاوتی در بالادست و پایین دست خود بوده است.
روزنامه کیمیای وطن هم در مطلبی با عنوان ثبت نام 6 هزار نفر برای راهپیمایی اربعین به نقل از مدیر کل حج و زیارت استان اصفهان نوشت: سال گذشته 82 هزار نفر از استان اصفهان برای راهپیمایی اربعین ثبت نام کردند و پیش بینی می شود در سال جاری حدود 100 هزار نفر برای این راهپیمایی شرکت کنند.
غلامحسین زاهدی با اشاره به اینکه ثبت نام از متقاضیان برای حضور در راهپیمایی اربعین از نیمه مرداد ماه در سایت سماح آغاز شده است افزود: تا کنون از استان اصفهان شش هزار نفر در این سامانه ثبت نام کرده اند.
روزنامه اصفهان زیبا هم در مطلبی با عنوان آب اصفهان کاملا سالم استبه نقل از معاون شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان نوشت: فرآیند تصفیه و پایش بهداشت و سلامت آب شرب استاندارد و بهداشتی است.
حسن غلامی با رد شائبه هرگونه آلودگی در آب شرب تولیدی در استان اصفهان گفت: فرآیند تصفیه و پایش بهداشت و سلامت آب شرب در استان اصفهان بنابر استانداردهای لازم و با همکاری ارگان های مرتبط با سلامت و بهداشت نظیر دانشگاه علوم پزشکی انجام می گیرد.
این روزنامه در مطلب دیگری به نقل از نائب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان نوشت: زمان انتظار واگن ها در خط یک مترو از هفته آینده به 15 دقیقه کاهش می یابد .
علیرضا نصر اصفهانی در ادامه با اشاره به استفاده رایگان شهروندان از مترو در دو هفته ابتدایی مهر به استقبال آنها از این طرح اشاره کرد و افزود:این امر تعداد مسافران قطار شهری را در برخی از روزها به 22 هزار نفر افزایش داد.
این روزنامه در مطلب دیگری با عنوان افزایش پنج برابری روزهای هوای سالم اصفهان به نقل از استاندار اصفهان نوشت:در مقایسه با شش ماه نخست سال 92، شمار روزهای هوای سالم شهر اصفهان، با افزایش پنج برابری از 33 روز به 173 روز افزایش یافته است.
رسول زرگرپور با بیان اینکه از سال 92 تا کنون طرح جامع کاهش آلودگی هوای اصفهان در حال اجرا شدن است افزود:تا کنون 90 درصد از برنامه های طرح جامع کاهش آلودگی هوای اصفهان محقق شده و در سال آینده در پی رسیدن به هوای پاک در اصفهان هستیم.
روزنامه سیمای شهر هم در مطلبی با عنوان 11 شهر استان همچنان بدون شهردار به نقل از استاندار اصفهان نوشت: اعضای شورای 11 شهر در استان اصفهان هنوز شهردار خود را معرفی نکرده اند.
رسول زرگرپور با بیان اینکه احکام 15 شهر در دست بررسی است گفت: شهرداران معرفی شده شش شهر نیز به دلیل شرایط فردی یا شغلی رد شده است و یکی از شرایط داشتن پنج سال سابقه فعالیت در حوزه شهری است.
وی با بیان اینکه در حال حاضر 107 شهر در استان اصفهان وجود دارد گفت: چنانچه شهرداری صلاحیت نداشته باشد و شورای شهر بر انتخاب وی اصرار داشته باشند به شورای حل اختلاف ارجاع داده می شود.
این روزنامه در مطلب دیگری با عنوان ورود 20 هزار متر پارچه خاص به کشور برای تکمیل طبقه دوم ورزشگاه نقش جهان به نقل از معاون فنی و مهندسی شرکت توسعه و تجهیزات اماکن ورزشی نوشت:باید 30 هزار متر پارچه خاص چادر که در خارج از ایران تولید می‌شود وارد کشور شود که از این میزان 20 هزار متر وارد شده و نقشه برداری از روی سازه صورت گرفته و مراحل دوخت در حال انجام است.
محمد عباسی درباره آماده‌سازی چادر نقش‌جهان و طبقه دوم این ورزشگاه افزود: استادیوم به بهره‌برداری رسیده و اگر به خوبی نگه‌داری شود، اصفهان از ورزشگاه با کیفیتی بهره می‌برد، چادر این ورزشگاه در تعهد مجموعه ما قرار دارد و پیمانکار نیز انتخاب شده است.
وی تصریح کرد: طرح زیرسازی برای نصب چادر نیز صورت گرفته و مراحل آن برای نصب با مدت زمان 6 ماهه تعریف شده است که امیدواریم با پایان نصب چادرها طبقه دوم این ورزشگاه افتتاح شود.
گ 7150 / 6022 خبرنگار: علی نعمانی - انتشار دهنده : عمادی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۶۴۳۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هواشناسی اصفهان فردا پنجشنبه ۶ اردیبهشت؛ بارش باران و رعد و برق

سامانه بارشی جدیدی که وارد کشور شده، فعالیت خود را در نواحی مرکزی کشور در بیشترین مقدار خواهد داشت. برای امروز و فردا تمرکز بارش‌ها در نواحی مرکزی، جنوبی و جنوب شرقی کشور است. برای استان‌های مرکزی کشور مثل استان اصفهان هشدار سطح زرد بارندگی صادر شده است.

کد خبر 747525

دیگر خبرها

  • روزنامه‌های ورزشی پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • عکس/ صفحه نخست روزنامه‌های پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • هواشناسی اصفهان فردا پنجشنبه ۶ اردیبهشت؛ بارش باران و رعد و برق
  • روزنامه اصولگرا: تعطیلی شنبه یا پنجشنبه، کشور را با خطر فضای دوقطبی جدید روبه‌رو کرده
  • نگاهی به مطبوعات امروز/ تعطیلی شنبه آری یا خیر؟
  • روزنامه همشهری : دنبال تعطیلی شنبه نباشید / ۵شنبه و جمعه روزهای دینی اند
  • راه اندازی نخستین درمانگاه تخصصی بچه های اوتیسم تا مهرماه
  • پیشرفت ۸۰ درصدی پیاده‌روسازی خیابان آیت‌الله اشرفی اصفهانی
  • رای دادگاه مطبوعات برای همشهری‌ آنلاین و روزنامه جام‌جم
  • همشهری آنلاین و روزنامه جام جم در دادگاه مطبوعات مجرم شناخته نشدن