Web Analytics Made Easy - Statcounter

کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی در جلسات هفته آینده خود بررسی سوالات نمایندگان از وزرا،‌ نشست با شهرداری تهران و معاونین وی و همچنین جمع‌بندی گزاری تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان را در دستور کار دارند.

به گزارش ایسنا، کمیسیون اصل نود مجلس در جلسه آینده خود شکایات مطروحه و گزارشات واصله به این کمیسیون را مورد بررسی قرار می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی طرح اصلاح آیین نامه را در دستور کار دارد.

اعضای کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی نیز دوشنبه آینده به شهرستان سیرجان سفر می‌کنند.

بررسی مشکلات مدارس شاهد با حضور مدیر کل مدارس شاهد و معاونت برنامه ریزی وزارت آموزش و پرورش، بازدید از مراکز تحقیقاتی جهاد دانشگاهی، نشست با مدیر کل مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و نشست کمیته آموزش عالی و پزشکی و کمیته بودجه در خصوص بررسی بودجه وزارت علوم نیز در دستور کار جلسات کمیسیون آموزش در هفته آینده خواهد بود.

اعضای کمیسیون آموزش همچنین در جلسات هفته آینده بررسی مشکلات دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز با حضور رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، بررسی نهایی طرح نظام جامع آموزش و تربیت حرفه ای و مهارتی، جمع بندی تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان و دعوت از وزیر آموزش و پرورش جهت پاسخگویی به سوالات نمایندگان را در دستور کار دارند.

بررسی مشکلات کودکان کار و راه های پیشگیری، طرح حذف ماده ۴۱ قانون تامین اجتماعی،‌چگونگی نظارت بر اجرای احکام لازم الاجرا و مرتبط قوانین برنامه و بودجه و احکام دائمی، بررسی طرح استفساریه قانون تامین اجتماعی و بررسی عملکرد دستگاه های اجرایی و نظارتی در زمینه آسیب های اجتماعی در دستور کار جلسه هفته آینده کمیسیون اجتماعی خواهد بود.

اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس نیز در جلسات هفته آینده بررسی لایحه نحوه استفاده، نگهداری و نظارت بر پایانه فروشگاهی، بررسی تقاضای تحقیق و تفحص عملکرد بانک توسعه تعاون و بانک رفاه کارگران، دعوت از وزرای کشور، اطلاعات و اقتصاد جهت پاسخگویی به سوال نمایندگان و نشست مشترک با معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، بررسی عملکرد معاونت در ارتباط با اقتصاد دانش بنیان در چهار سال گذشته و بررسی طرح نظام جامع اقتصاد دانش بنیان را در دستور کار جلسه هفته آینده خود دارند.

بررسی طرح بانکداری اسلامی،‌ بررسی لایحه عضویت ایران در مجمع مقامات مالیاتی کشورهای اسلامی، بررسی لایحه اجازه افزایش سرمایه و سهام ایران در هجدهمین دوره افزایش سرمایه موسسه بین‌المللی توسعه و بررسی لایحه موافقت نامه تشویق و حمایت متقابل سرمایه گذاری بین ایران و لوکزامبورگ از دیگر دستورکارهای جلسه هفته آینده کمیسیون اقتصادی خواهد بود.

اعضای کمیسیون اقتصادی همچنین در جلسات هفته بعد، لایحه موافقت نامه همکاری و کمک متقابل اداری در موضوعات گمرکی ایران و اداره کل گمرک ویتنام،‌ لایحه عضویت ایران در شرکت بین‌المللی نقدینگی اسلامی، لایحه عضویت ایران در همکاری های تائید صلاحیت آزمایشگاهی آسیا - اقیانوسیه، لایحه موافقت نامه تشویق و حمایت متقابل از سرمایه گذاری بین ایران و عراق، لایحه موافقت بین ایران و فنلاند در مورد کمک و همکاری متقابل در امور گمرکی را مورد بررسی قرار خواهند داد.

بررسی آخرین وضعیت اقلیم کردستان با حضور مسئولان ذی ربط، مرور فعالیت های نیروی انتظامی و بررسی آخرین وضعیت امام موسی صدر در کارگروه مربوط نیز از دستور کارهای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در هفته آینده خواهد بود.

اعضای کمیسیون انرژی مجلس نیز در جلسات هفته آینده بررسی مشکلات کارخانجات لوله سازی با حضور مسئولان وزارت نفت، بررسی مشکلات صنعت برق کشور با حضور معاونت برق و انرژی وزارت نیرو، مدیرعامل شرکت توانیر و سندیکای صنعت برق، ارائه گزارش مدیر عامل شرکت بهینه سازی مصرف سوخت را در دستور کار جلسه هفته آینده خود دارند.

بررسی مسائل اتحادیه صادرکنندگان فراورده های نفت، گاز و پتروشیمی با حضور مسئولان وزارت نفت، سازمان امور مالیاتی و ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، دعوت از وزیر نفت جهت پاسخگویی به سوالات نمایندگان و بررسی تحقیق و تفحص از نحوه اجرای بند ی تبصره ۲ قانون بودجه ۹۴ و بند ه تبصره یک قانون بودجه ۹۵ کل کشور در خصوص توزیع قیر رایگان از دیگر دستور کارهای کمیسیون انرژی در هفته آینده است.

اعضای کمیسیون برنامه و بودجه هم ضمن بررسی آخرین وضعیت تادیه بدهی دولت به صندوق های تامین اجتماعی و بازنشستگی کشوری، از پارک علم و فناوری پردیس نیز بازدید می‌کنند و عملکرد شش ماهه منابع و مصارف بودجه ۹۶ را مورد بررسی قرار می‌دهند.

استماع گزارش رئیس سازمان تامین اجتماعی در خصوص برنامه های این سازمان، استماع گزارش رئیس هیأت امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران، دعوت از وزیر بهداشت جهت پاسخگویی به سوالات نمایندگان،‌ بررسی طرح کارآمدی و ارتقای مدیریت صندوق های بازنشستگی، بررسی طرح حمایت از محیط بانان و جنگل بانان، بررسی طرح الزام تامین اجتماعی به برقراری مستمری بازنشستگان مشمول قانون بازنشستگی پیش از موعد کارکنان دولت،‌ بررسی طرح افزایش نرخ باروری و پیشگیری از رشد جمعیت و بررسی طرح ممنوعیت تبلیغات و معرفی محصولات و خدمات غیرمجاز و آسیب رسان به سلامت در رسانه ارتباط جمعی داخلی و بین‌المللی و فضاهای مجازی در دستور کار جلسات هفته آینده کمیسیون بهداشت قرار دارد.

اعضای کمیسیون شوراها نیز در جلسات هفته آینده خود طرح استفساریه قانون تامین اجتماعی، طرح حمایت از مرمت و احیای بافت های تاریخی فرهنگی، بررسی موضوع آیین نامه اجرایی جمع‌آوری و دفع زباله های بهداشتی روستاها،‌ دریافت گزارش عملکرد در خصوص اجرایی کردن موضوع استفاده از سرمایه گذاری بخش خصوصی داخلی و خارجی و سازمان های بین‌المللی در ازای واگذاری پساب استحصالی، بررسی طرح اصلاح قانون تعیین تکلیف فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی و نشست مشترک با شهردار تهران و معاونان ایشان را مورد بررسی قرار می‌دهند.

دعوت از مدیرعامل شرکت ملی مس ایران، طرح اصلاح ماده ۳۱ قانون مقررات صادرات و واردات، عزیمت به استان کرمانشاه جهت بازدید و بررسی مشکلات واحدهای تولیدی، تحقیق و تفحص از عملکرد شرکت سهامی پتروشیمی بندر امام، عملکرد سازمان ملی استاندارد، عملکرد شرکت دخانیات ایران، دعوت از وزیر کار جهت پاسخگویی به سوالات نمایندگان، بررسی لایحه عضویت ایران در برنامه اندازه شناسی آسیا - اقیانوسیه و بررسی طرح شمول مشاغل سخت و زیان آور در مورد متصدیان مشاغل تجزیه و توزیع شاغل در شرکت ملی پست در دستور کار جلسات هفته آینده کمیسیون صنایع مجلس قرار دارد.

اعضای کمیسیون عمران مجلس در جلسات هفته آینده خود، مواد ۲ و ۴ لایحه اصلاح ساختار دولت،‌ کلیات طرح اصلاح قانون آیین نامه سازمان بنادر و دریانوردی، لایحه یک فوریتی اصلاح بند 2 ماده واحده قانون تسریع در امر تخلیه و بارگیری کشتی ها در بنادر و بررسی طرح الحاق موادی به قانون تسریع در بازسازی مناطق آسیب دیده در اثر حوادث غیرمترقبه را مورد رسیدگی قرار می‌دهند.

نشست با رئیس سازمان برنامه و بودجه در مورد بررسی تقاضای تحقیق و تفحص از سازمان برنامه و بودجه، بررسی نحوه اجرای احکام قانون بودجه سال ۹۶، نشست با وزیر راه برای بررسی نحوه اجرای احکام برنامه ای حوزه حمل و نقل و پاسخگویی به سوالات نمایندگان و همچنین نشست با وزیر کشور برای بررسی نحوه اجرای احکام برنامه ای و بودجه ای حوزه وزارت کشور و رسیدگی به سوالات نمایندگان از دیگر دستورکارهای کمیسیون عمران در جلسات هفته آینده این کمیسیون خواهد بود.

اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس نیز در جلسات هفته آینده خود لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان، گزارش وضعیت تدوین و تصویب آیین نامه های اجرایی و مقررات تصریح شده در قوانین ابلاغی توسط وزارت کشور و همچنین سازمان برنامه و بودجه،‌ استماع گزارش عملکرد رئیس کمیته امداد و بررسی لایحه اهداف و وظایف و اختیارات وزارت ورزش و جوانان را مورد رسیدگی قرار می‌دهند.

طرح ممنوعیت اشتغال به کار محکومان ناشی از تحقیق و تفحص در مشاغل حساس مدیریتی، بررسی طرح الحاق دو تبصره به ماده ۶۱۷ قانون مجازات اسلامی، بررسی طرح الحاق یک تبصره به ماده ۲۳ قانون شوراهای حل اختلاف، بررسی لایحه مجازات های اجتماعی جایگزین زندان، رسیدگی به سوال نمایندگان از وزیر دادگستری، ارائه گزارش اداره فناوری مجلس در خصوص سامانه چرخه قانونگذاری، بررسی لایحه اصلاح تبصره یک ماده ۳۱ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی و بررسی لایحه استفساریه ماده ۲۲ قانون رسیدگی به تخلفات راننندگی در دستور کار جلسات هفته آینده کمیسیون قضایی و حقوقی خواهد بود.

اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس نیز در جلسات هفته بعد بررسی طرح جامع توسعه و عمران روستایی ، بررسی نحوه هدف گذاری و تبیین برنامه های اجرایی وزارت جهاد کشاورزی در جهت تحقق اهداف اجرای احکام برنامه ششم، برگزاری انتخابات هیأت تحقیق و تفحص، علل انتقال آب سد زولای شهرستان سلماس به قره باغ ارومیه، استماع گزارش عملکرد رئیس کمیته امداد و دعوت از وزیر جهاد کشاورزی جهت پاسخگویی به سوالات نمایندگان را مورد رسیدگی قرار می‌دهند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۶۵۷۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شورای نگهبان لایحه عفاف و حجاب را به مجلس بازگرداند

به گزارش صدای ایران، سخنگوی شورای نگهبان با بیان اینکه «لایحه عفاف و حجاب هنوز به تایید شورای نگهبان نرسیده است» درباره طرح ادعایی از سوی یکی از نمایندگان مجلس مبنی بر اینکه «تمام ارکان نظام برای جریمه بی حجابی به جمع‌بندی رسیدند» تاکید کرد: تهیه، تدوین و تصویب طرح‌ها و لوایح بر عهده دولت و مجلس است و شورای نگهبان ورودی به مباحث کارشناسی نمایندگان ندارد.
هادی طحان نظیف در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به آخرین وضعیت فرآیند بررسی لایحه عفاف و حجاب در شورای نگهبان گفت: این لایحه چندین مرتبه میان مجلس و شورای نگهبان در رفت‌وآمد بوده و آخرین اصلاحات این لایحه نیز در جلسه شورای نگهبان مورد بررسی قرار گرفت.
وی با بیان اینکه «لایحه عفاف و حجاب هنوز به تایید شورای نگهبان نرسیده است»، اظهار کرد: لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شده‌ است و پس از اصلاح و رفع ایرادات از سوی مجلس، مجدداً در شورای نگهبان آن را بررسی می‌کنیم.
سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به پرسشی درباره طرح ادعایی از سوی یکی از نمایندگان مجلس مبنی بر اینکه «تمام ارکان نظام برای جریمه بی حجابی به جمع‌بندی رسیدند» با تاکید بر اینکه تهیه، تدوین و تصویب طرح‌ها و لوایح بر عهده دولت و مجلس است و ما ورودی به مباحث کارشناسی نمایندگان نداریم، عنوان کرد: ایراداتی که نسبت به لایحه عفاف و حجاب داشتیم نیز همین موارد را شامل می‌شود. ما در اظهارنظر نسبت به مصوبات وارد مباحث کارشناسی مجلس نمی‌شویم بلکه در جاهایی که مصوبه خلاف شرع و قانون اساسی باشد، ورود می‌کنیم.


دیگر خبرها

  • شورای نگهبان لایحه عفاف و حجاب را به مجلس بازگرداند
  • سرنوشت لایحه مدیریت تعارض منافع در مجلس چه می‌شود؟
  • سرنوشت «لایحه مدیریت تعارض منافع» در مجلس چه می‌شود؟
  • سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس: بررسی قانون افزایش تعطیلات آخر هفته بعد از تعطیلات به جریان می افتد
  • اصلاح قانون تاسیس کتابخانه در نوبت بررسی است
  • آخرین وضعیت تفحص از شستا و اتاق بازرگانی در مجلس
  • طرح اصلاح قانون تأسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی در نوبت بررسی در مجلس است
  • رسیدگی به افزایش تعطیلات پایان هفته پس از بازگشایی مجدد مجلس
  • طرح اصلاح قانون تأسیس نهاد کتابخانه‌ها در نوبت بررسی مجلس است
  • چکش‌کاری قوانین انتخاباتی/ اصلاح قانون انتخابات شوراها چه شد؟