Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده انتظامی استان همدان از برگزاری ۱۳۰ برنامه در هفته ناجا در استان خبر داد و گفت: امسال ۹۲ باند قاچاق کالا و ارز در استان همدان شناسایی و منهدم شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، سردار بخشعلی کامرانی صالح پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه پلیس در حوزه ایجاد احساس آرامش و امنیت بسیار اثرگذار است، اظهار داشت: کسانی دغدغه تأمین امنیت برای مردم را دارند می‌توانند در این حوزه نقش‌آفرینی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه اصحاب رسانه از دیگر افراد مؤثر در ایجاد احساس امنیت و آرامش در جامعه هستند، افزود: اخبار از سوی ما ارائه می‌شود اما چگونگی گفتار خبر توسط رسانه بسیار در ایجاد احساس امنیت مؤثر است.

کامرانی صالح با تأکید بر اینکه اهداف پلیس ایجاد امنیت و احساس آرامش در جامعه است، تصریح کرد: در راستای مشکلات و آسیب‌های اجتماعی یکی موارد بسیار مهم عدم آموزش و آگاهی افراد جامعه است.

عدم آگاهی مردم خلأ بزرگی در پیشگیری از جرائم است

فرمانده انتظامی استان همدان با اشاره به اینکه در حوزه پیشگیری از جرائم عدم آگاهی مردم خلأ بزرگی ایجاد می‌کند، تأکید کرد: اصحاب رسانه در راستای اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی افراد جامعه نقش مؤثری دارند و آموزش همگانی، اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی افراد جامعه از اهداف نیروی انتظامی است.

کامرانی صالح با بیان اینکه امروزه مجرمان در جرائم خود تغییر روش‌هایی داده‌اند، عنوان کرد: گسترش جرائم بیشتر در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی مشاهده می‌شود و شهروندان باید مطلع باشند که در صورت احساس هرگونه خطری به پلیس فتا مراجعه کنند.

130 برنامه در هفته ناجا در استان همدان برگزار می‌شود

وی با تأکید بر اینکه اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی افراد جامعه از مأموریت‌های اصلی نیروی انتظامی است، بیان کرد: بیش از 80 درصد از افراد استفاده‌کننده از فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی بعد از آسیب دیدن به پلیس مراجعه می‌کنند.

فرمانده انتظامی استان همدان با اشاره به فرارسیدن هفته ناجا و برنامه‌های این هفته نیروی انتظامی استان همدان گفت: 130 برنامه در هفته ناجا در استان همدان برگزار می‌شود که عمده این برنامه‌ها با موضوع‌های اجتماعی و فرهنگی است.

کامرانی صالح با بیان اینکه اولین روز از هفته ناجا با برگزاری همایش پیاده‌روی در صبح روز جمعه آغاز شده و در این همایش به قید قرعه به شرکت‌کنندگان جوایز نفیسی اهدا می‌شود، ابراز کرد: همایش پیاده‌روی نمایان گرد حرکت به سوی جامعه بانشاط و پویا است.

وی با تأکید بر اینکه حضور در نماز جمعه، صبحگاه مشترک و پلیس و آموزش همگانی از دیگر برنامه‌های این هفته است، اظهار داشت: دیدار با نماینده، برگزاری نمایشگاه عفاف و حجاب، همایش با حضور اصناف، همایش با معتمدان پلیس، حضور کارشناسان نیروی انتظامی در مدارس، مساجد و دانشگاه‌ها و تجدید میثاق با آرمان‌های امام راحل و غبارروبی مزار شهدا از دیگر برنامه‌های این هفته است.

فرمانده انتظامی استان همدان با اشاره به اینکه هدف پلیس تأمین امنیت برای افراد جامعه است، بیان کرد: امنیت نسبی است و امنیت پایدار در صورت همکاری و یاری خود مردم در جامعه فراهم می‌شود.

2 هزار پلیس افتخاری در استان همدان فعال هستند

کامرانی صالح آموزش شهروندان در حوزه‌های اجتماعی، مقررات و رانندگی را از روش‌های مؤثر در کاهش وقوع تصادفات و آسیب‌های اجتماعی دانست و گفت: در این صورت صرفه‌جویی در هزینه‌های مالی و روانی می‌شود.

وی با بیان اینکه 2 هزار پلیس افتخاری در سطح استان فعال هستند، عنوان کرد: پلیس‌های افتخاری در انضباط بخشی جامعه مؤثر هستند.

امسال 287 هزار و 503 تماس با شماره 110 حاصل شده است

فرمانده انتظامی استان همدان با تأکید بر اینکه شماره تماس 110 از موضوعات مهم در جامعه قرار گرفته و کمک شایسته‌ای در حضور در صحنه‌های جرائم دارد، تأکید کرد: در نیمه نخست امسال 287 هزار و 503 فقره تماس با شماره 110 حاصل شده است.

کامرانی اظهار داشت: ساماندهی بیش از 5 هزار نفر از نگهبانان و شبگردان محل‌های سطح استان در نیمه نخست امسال انجام شده است.

38 هزار پرونده قضایی امسال در استان تشکیل شده است

وی با اشاره به اینکه در نیمه نخست امسال 38 هزار پرونده قضایی تشکیل شده است، ابراز کرد: امسال 355 هزار فقره اوراق قضایی توسط نیروی انتظامی ابلاغ شده است.

فرمانده انتظامی استان همدان افزود: سرکشی و نظارت از اماکن و اصناف و اجرای طرح‌های عفاف و حجاب در بخش‌های مختلف از دیگر اقدامات انجام شده است.

277 طرح پاک‌سازی نقاط آلوده به مواد مخدر در استان همدان اجرا شده است

کامرانی صالح با بیان اینکه در نیمه نخست امسال بیش از 3 هزار و 500 کیلوگرم انواع مواد مخدر در سطح استان کشف شده است، تأکید کرد: 277 طرح پاک‌سازی نقاط آلوده در سطح استان اجرا شده است.

وی با تأکید بر اینکه 52 باند مواد مخدر امسال در استان شناسایی و منهدم شده‌اند، بیان کرد: 2 هزار و 700 مصرف‌کننده مواد مخدر در استان جمع‌آوری و به مراکز ترک اعتیاد ارجاع شده و بیش از 2 خریدار، توزیع‌کننده و خرده‌فروشان مواد مخدر در نیمه نخست امسال دستگیر شده‌اند.

126 پرونده در حوزه تخلفات شبکه‌های اجتماعی تشکیل شده است

فرمانده انتظامی استان همدان با اشاره به اینکه در حوزه پلیس فتا و شناسایی سایت‌های مجرمانه 126 فقره پرونده قضایی تشکیل و 110 نفر نیز در این راستا دستگیر شده‌اند، افزود: بیشتر جرائم در شبکه‌های اجتماعی تهدید به اخاذی، اخاذی و ایجاد مزاحمت‌های اخلاقی است.

کامرانی صالح با بیان اینکه در حوزه مبارزه و مقابله با سرقت 11 باند سرقت شناسایی شده‌اند، ابراز کرد: در نیمه نخست امسال 2 هزار سارق در سطح استان دستگیر شدند.

وی با تأکید بر اینکه 92 باند قاچاق کالا و ارز شناسایی و700 نفر در این راستا دستگیر شدند، افزود: 22 فقره پرونده با تخلف بیش از 100 میلیون تومان تشکیل شده است که بیشتر کالاها در گلوگاه‌های استان در حال عبور کشف و ضبط شده است.

فرمانده انتظامی استان همدان با اشاره به اینکه امسال 11 جلسه ملاقات مردمی برگزار شده است، افزود: 766 نفر از شهروندان به صورت چهره به چهره در این جلسات حضور داشتند.

کامرانی صالح با بیان اینکه راه و راهداری از موضوعات بسیار مهم است، عنوان کرد: در سال‌های گذشته بیش از 25 هزار نفر بر اثر تصادفات جان خود را از دست می‌دادند که با آگاهی سازی و اطلاع‌رسانی‌های لازم در این راستا تعداد فوتی‌های تصادفات به 17 هزار نفر رسیده است اما همین رقم نیز بسیار بالا است.

تصادفات درون‌شهری و برون‌شهری استان همدان 16 درصد کاهش یافت

وی با تأکید بر اینکه تصادفات درون و برون‌شهری منجر به فوت افراد در استان همدان 16 درصد کاهش یافته است، اظهار داشت: ضمن اینکه محورهای استان گسترده و ترددها افزایش یافته است.

فرمانده انتظامی استان همدان با اشاره به اینکه نقاط حادثه‌خیز استان شناسایی و نسبت به رفع آن‌ها اقدامات مؤثری انجام شده است، بیان کرد: اغلب تصادفات بر اثر خطاهای انسانی است که باید در حوزه‌های فرهنگی و مواضع انضباطی و اجتماعی تلاش‌های متعددی برای فرهنگ‌سازی لازم در جامعه انجام شود.

کامرانی صالح با بیان اینکه درطول چندین سال متوالی شعار پلیسپلیس جامعه‌محور است عنوان کرد: باید مردم در حوزه‌های مختلف گام‌هایی را برای کمک به پلیس بردارند.

وی با تأکید بر اینکه در حوزه معاونت اجتماعی نیروی انتظامی اقدامات مؤثری انجام شده است، ابراز کرد: بسیاری از مشاورهای این حوزه سبب شده که پرونده‌ها شکایت به مصالحه بینجامد.

فرمانده انتظامی استان همدان با اشاره به اینکه یک هزار و 600 جلسه همگانی آموزشی با حضور رؤسای پلیس برگزار شده است، گفت: 165 هزار نفر در این جلسات شرکت کرده‌اند.

کامرانی صالح با بیان اینکه 8 هزار و 807 جلسه امسال در مساجد استان برگزار شده است، عنوان کرد: 411 جلسه آموزشی در مدارس و دانشگاه‌ها و 177 جلسه نیز با حضور کارکنان ادارات و اصناف برگزار شده است.

19 هزار گذرنامه در استان همدان صادر شده است

وی با تأکید بر اینکه 21 دفتر خدماتی پلیس در استان فعال هستند، اظهار داشت: این دفاتر خدماتی نظیر صدور گواهینامه، گذرنامه خلافی و کارت صورت ارائه می‌کنند.

فرمانده انتظامی استان همدان با اشاره به اینکه 19 هزار فقره گذرنامه و 51 هزار گواهینامه صادر شده است، بیان کرد: در نیمه نخست امسال پلاک گذاری 4 هزار موتورسیکلت و 6 هزار خودرو انجام شده است.

کامرانی صالح اظهار داشت: در حوزه معاونت وظیفه نیروی انتظامی امسال 4 هزار نفر در استان جذب و به خدمت سربازی اعزام شده‌اند.

وی با بیان اینکه ایجاد امنیت در جامعه از موارد مهم و مؤثر در جذب سرمایه‌گذار، گسترش گردشگری و جذب گردشگر است، گفت: اگر امنیت در جامعه حاکم نباشد گردشگری به استان وارد نشد و سرمایه‌گذاری نیز انجام نمی‌شود.

فرمانده انتظامی استان همدان با تأکید بر اینکه ارزش ریالی کالاهای قاچاق ضبط شده در نیمه نخت امسال 100 میلیارد ریال است، تصریح کرد: عدم مبارزه با قاچاق کالا سبب تعطیلی واحدهای تولید و کارخانه‌ها و مبارزه با قاچاق سبب رونق تولید و اشتغال و استفاده در تولیدات داخلی می‌شود.

کامرانی صالح با اشاره به اینکه استفاده از ظرفیت‌های الکترونیکی از اقدامات در حال پیگیری است، افزود: به دنبال افزایش نیروهای پلیس در معابر نیستیم بلکه هدف ما ثبت تخلفات و نظارت توسط نصب دوربین است.

انتهای پیام/

R41405/P1336/S6,75/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۶۵۷۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین شهرک تخصصی پخش کالا در همدان ایجاد می‌شود

به گزارش جام جم آنلاین همدان، احمد شانیان گفت: با توجه به کریدور غرب کشور بودن استان همدان، نخستین شهرک تخصصی پخش کالا در توسعه و رونق تولید و تجارت در این استان ایجاد می‌شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان همدان فعال کردن انجمن صنعت پخش در سطح استان را ضروری دانست و افزود: برای ساماندهی و نظام‌مند شدن و رفع مشکلات و موانع فعالان این صنف را پشتیبانی خواهیم کرد.

شانیان با اشاره به ضرورت ایجاد شهرک تخصصی پخش کالا در همدان مطرح کرد: راه‌اندازی نخستین شهرک تخصصی پخش در همدان موجب استفاده مطلوب و بهینه از ظرفیت‌های تجاری و تولیدی استان به ویژه در غرب کشور می‌شود و بی‌تردید اثرات مثبتی در زمینه صادرات و توسعه اقتصادی استان خواهد داشت.

مدیرکل صمت استان همدان با تأکید بر حمایت از تولیدکنندگان و توزیع‌کنندگان در دولت سیزدهم یادآور شد: دولت مردمی تلاش دارد رشد و تعالی بازار و اقتصاد را با مشارکت و همراهی مردم محقق کند.

دیگر خبرها

  • کشف کالا‌های خارجی قاچاق در مهر
  • شناسایی ۳ تن کود شیمیایی قاچاق در رودسر
  • کشف انبار نوشابه‌های قاچاق در رشت
  • انهدام باند سارقان در بیرجند
  • کشف ایمپلنت قاچاق از دو مطب در تهران
  • شناسایی ۳تن کود شیمیایی قاچاق در رودسر
  • کشف و ضبط ۱۰۰ قبضه اسلحه شورشی و شکاری در لرستان
  • کشف بیش از ۱۲۸ میلیارد کالای قاچاق در طرح ۳ روزه پلیس کرمان
  • ۱۰راهکار مقابله با قاچاق کالا و ارز
  • نخستین شهرک تخصصی پخش کالا در همدان ایجاد می‌شود