Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛دهقانی سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام، گفت: دانشگاه های علوم پزشکی مشهد، علوم پزشکی تهران، علوم پزشکی شهید بهشتی، علوم پزشکی شیراز، علوم پزشکی اصفهان، علوم پزشکی تبریز، علوم پزشکی ایران، علوم پزشکی کرمان، علوم پزشکی بقیه الله، علوم پزشکی مازندران، علوم پزشکی زاهدان، علوم پزشکی کردستان و موسسه پاستور ایران در جمع دانشگاههای یک درصد برتر دنیا قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: دانشگاه ها و موسسات یک درصد برتر دنیا از بین کلیه دانشگاه های دنیا و براساس کیفیت تحقیقات آنها انتخاب می شوند. این انتخاب بوسیله پایگاه ESI یا شاخص های اساسی علم مربوط به آی.اس.آی اعلام می شود. فهرست دانشگاه ها و موسسات تحقیقاتی برتر هر دو ماه یکبار روزآمد شده و همیشه براساس تغییر در جایگاه دانشگاه ها و موسسات تحقیقاتی وضعیت حاضر آنها اعلام می شود.

وی گفت: تعداد استنادهای دریافتی مقالات هر دانشگاه ها و موسسات تحقیقاتی ملاک انتخاب آنها در این پایگاه است. دانشگاه ها و موسسات تحقیقاتی برتر در ۲۲ حوزه موضوعی انتخاب و معرفی می شوند. این دانشگاه ها و موسسات می بایست از لحاظ استنادهای دریافتی در دسته یک درصد برتر قرار گرفته باشند.

دهقانی افزود: دانشگاه علوم پزشکی مشهد در رشته موضوعی داروشناسی و سم شناسی در بین کشورهای اسلامی براساس تعداد مقالات برتر رتبه نخست را کسب کرده است یعنی این دانشگاه بیشترین تعداد مقالات برتر دنیا در بین کشورهای اسلامی در حوزه داورشناسی و سم شناسی را تولید کرده است. در همین حوزه این دانشگاه براساس تعداد مدارک رتبه ۷ کشورهای اسلامی و براساس تعداد استنادها رتبه ۴ کشورهای اسلامی را کسب کرده است که نشان از قدرت پژوهشگران این حوزه در دانشگاه علوم پزشکی مشهد دارد.

سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام گفت:در حوزه پزشکی بالینی دانشگاه علوم پزشکی تهران در بین کشورهای اسلامی براساس شاخص تعداد استنادها و مدارک تولید شده رتبه نخست را به خود اختصاص داده است. براساس تعداد مقالات برتر در همین حوزه موضوعی این دانشگاه رتبه چهارم کشورهای اسلامی را دارد.

وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی تهران در حوزه ایمنی شناسی نیز از لحاظ تعداد مدارک رتبه اول کشورهای اسلامی و از لحاظ تعداد استنادهای دریافتی رتبه دوم را دارد. همچنین این دانشگاه براساس شاخص تعداد مقالات برتر نیز رتبه چهارم کشورهای اسلامی را کسب کرده است.

انتهای پیام/ش

دانشگاه علوم پزشکی تبریز در جمع برترین های دنیا و جهان اسلام قرار گرفت

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۶۵۹۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش وزیر علوم به یورش پلیس آمریکا به دانشجویان

وزیر علوم گفت: وقتی که آزادی در دانشگاه لگد مال می‌شود و حمایت و دفاع از مظلوم جرم تلفی می‌شود، به حرمت دانشگاه و دانشگاهیانمان در ایران عزیز اسلامی می‌بالیم. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری تسنیم، محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با انتشار پست‌هایی در خصوص خیزش دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا در صفحه مجازی خود اعلام کرد: وجدان بیدار دانشگاهیان دانشگاه‌های جهان در مقابل درندگی، نسل کشی، کشتن غیر نظامیان، بانوان و کودکان در غزه خروشید.

حمایت دانشگاه امیرکبیر از دانشجویان آمریکا در حمایت از غزه

وی همچنین در پست‌های دیگری عنوان کرد: «وقتی که آزادی در دانشگاه لگد مال می‌شود و حمایت و دفاع از مظلوم جرم تلفی می‌شود، به حرمت دانشگاه و دانشگاهیانمان در ایران عزیز اسلامی می‌بالیم. یورش پلیس آمریکا به تجمع دانشجویان این بار در دانشگاه تگزاس، تظاهرکنندگان تنها خواستار توقف نسل کشی در غزه هستند.

بنی آدم اعضای یکدیگرند
که در آفرینش ز یک گوهرند
چو عضوی به درد آورد روزگار
دگر عضو‌ها را نماند قرار

این اعتراضات حکایت از وجدان بیدار دارد، مسئولین آمریکا، به ندای وجدانتان گوش دهید، درندگی، نسل کشی، کشتن غیر نظامیان، بانوان و کودکان دور از شان بشر و بشریت است، یادتان باشد، خیلی زود دیر می‌شود.

امان از وقتی که خدا بخواهد و امان از وقتی که خدا نخواهد، عزت و ذلت دست خداست، خداوند قدرت مطلق است، با خدا در نیفتید، خدا را باور کنید، خداوند با مظلومان است، خون مظلوم تاوان سختی دارد.»

وی همچنین صبح امروز در میان جامعه دانشگاهی استان کهگیلویه و بویراحمد اعلام کرد: وقتی جامعه دانشگاهی دنیا در مقابل جنایت‌های اسرائیل بایستند حتما معادله عوض می‌شود و دنیا در مقابل این نسل‌کشی موضع‌گیری خواهد کرد و سازمان‌های بین‌المللی تصمیمات جدی‌تری خواهند گرفت.

وی تأکید کرد: از همه دانشگاه‌های کشور و دنیا می‌خواهم در مقابل نسل‌کشی در غزه، درندگی و کشتن غیرنظامیان زنان و کودکان از خود حساسیت نشان دهند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • طهرانچی: اقتصاد سلامت در دانشگاه آزاد اسلامی، اقتصاد تلاش و تدبیر است
  • خواسته امروز آزادگان جهان، محو رژیم صهیونیستی از صحنه روزگار است
  • دکتر طهرانچی: اقتصاد سلامت در دانشگاه آزاد اسلامی، اقتصاد تلاش و تدبیر است
  • دهه کرامت فرصت معرفی الگوهای برتر جهان اسلام به دختران است
  • چهره برتر هنر انقلاب اسلامی خوزستان معرفی شد
  • واکنش وزیر علوم به یورش پلیس آمریکا به دانشجویان
  • مشکلات جهان اسلام در نتیجه عدم توجه به توصیه های علمای جهان اسلام است/ هدف صهیونیسم بین الملل ایجاد فاصله میان کشورهای اسلامی است
  • طوفانی که پرده از چهره غرب کنار زد  
  • افتتاح خوابگاه برای زوج‌های علوم پزشکی
  • بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی پیرامون حضور وزیر علوم در این دانشگاه: آقای زلفی‌گل! شما از ابتدا هم اشتباهی بودید! شما اخراج اساتید ضد انقلاب و اسلام و دین از دانشگاه‌ را، تبدیل به ابزاری برای تسویه‌حساب‌های شخصی کردید