Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-06@23:18:27 GMT

استیضاح رئیس دیوان محاسبات فعلا مطرح نیست

تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۹۶۶۱۶۷

استیضاح رئیس دیوان محاسبات فعلا مطرح نیست

رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه و محاسبات مجلس گفت: بحث استیضاح در مجلس مطرح نیست و به نظر بنده تخلفی از دیوان محاسبات در این امور صورت نگرفته است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، غلامرضا تاجگردون ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مشکلات استان در این جلسه مطرح شد و نهایتاً بنا شد چند پروژه مهم استان را اولویت‌بندی کنند تا بتوانیم به‌عنوان اعضای کمیسیون برنامه‌وبودجه و محاسبات مجلس تا قبل از فصل بودجه که آذرماه است این موضوع را پیگیری کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: پنج تا شش پروژه مهم و زیرساختی استان و مباحثی در مورد کمک به آزادسازی قلعه فلک الافلاک و دره خرم‌آباد مطرح شد که امیدواریم بتوانیم در این راستا کمک کنیم.

رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه و محاسبات مجلس عنوان کرد: اطلاعات و نگاه خوبی را مسئولان استان به اعضای کمیسیون بودجه منتقل کردند که این نگاه برای برنامه‌های آتی تأثیر دارد و امیدواریم بتوانیم در راستای تکمیل پروژه‌های استان کمک کنیم.

وی بیان کرد: بنا شد مطالبی که جمع‌بندی می‌شود قبل از بودجه به دولت ابلاغ کنیم تا کمک شود و اگر دولت کمک نکرد در مجلس موردتوجه قرار می‌دهیم.

تاجگردون در مورد استیضاح رئیس دیوان محاسبات گفت: بحث استیضاح در مجلس مطرح نیست و یکی از نمایندگان این درخواست را داشته، نقطه‌نظراتی نمایندگان دارند ولی نقطه‌نظر قالب مجلس نیست و پیشنهاداتی ارائه‌شده که دستور بررسی داده‌ایم؛ دیوان محاسبات مراحل را قانونی طی کرده و گزارش را نیز به مجلس و مقامات عالی کشور داده ‌و به نظر بنده تخلفی از دیوان محاسبات در این امور صورت نگرفته است.

انتهای پیام/

R41450/P1377/S6,72/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۶۶۱۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زندان‌های مازاد مولدسازی می شوند

رئیس دیوان عالی کشور با اشاره به همکاری قوه قضائیه با دولت برای تحقق مطالبه رهبری انقلاب و مردم در خصوص رشد تولید گفت: املاک معرفی شده از سوی سازمان زندان ها در هیأت عالی مولدسازی پذیرفته شده اند.

به گزارش مشرق، حجت الاسلام محمدجعفر منتظری رئیس دیوان عالی کشور درباره همکاری قوه قضائیه با دولت اظهار کرد: هر پرونده‌ای که مربوط به موضوع تولید باشد در اولویت قرار می دهیم و به موجب اختیاری که قانون به رئیس دیوان داده، خارج از نوبت رسیدگی می شود که در امر تولید و مسائل اقتصادی کشور مؤثر و مفید باشد.

وی افزود: یک سری مسائل وجود دارد که در حوزه اختیارات قوه قضائیه نیست اما مساعدت و کمک به دولت می کند؛ مصادیق زیادی درباره فعال کردن کارخانجات و مراکز تولیدی و احیانا ترخیص برخی کالاها از گمرکات به این موضوع اختصاص دارد؛ تا جایی که در این زمینه ها قوه قضائیه در توانش بوده، اقدامات لازم را انجام داده است؛ الان هم قوه قضائیه در راستای تحقق آنچه مطالبه مقام معظم رهبری و مردم است، به دولت کمک می کند.

حجت الاسلام منتظری بیان کرد: چه مسائلی که مستقیما مرتبط به قوه قضائیه هگاست و چه مسائلی که مستقیما مربوط به این قوه نیست اما می تواند برای کمک به دولت در تحقق امر جهش تولید مؤثر و مفید باشد، در اولویت قرار خواهد گرفت.

رئیس دیوان عالی کشور در پاسخ به پرسشی درباره برگزاری جلسات هیأت عالی مولدسازی اظهار کرد: آنچه من شاهدم، این است که این هیأت به صورت جدی وارد شده و مازاد بودن ها را تشخیص می دهد اما کاری است که زمان می برد؛ همین چهارشنبه گذشته نیز در جلسه هیأت عالی مولدسازی مطرح شد که باید خروجی ملموس و محسوس داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: اعضای هیأت عالی مولدسازی دنبال آن هستند که این مسائل زودتر محقق شود تا مردم آثار آن را شاهد باشند.

نماینده قوه قضائیه در هیأت عالی مولدسازی گفت: این قوه هم در سازمان زندان ها موارد عدیده دارد که در هیأت مولدسازی مورد بحث قرار گرفته اند و مازاد بودن آنها تشخیص داده شده است که در حال طی کردن مراحل بعدی برای مولدسازی هستند.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • گزارش دیوان محاسبات از ترک فعل سازمان تامین اجتماعی
  • انتقاد یک نماینده مجلس از ناکارآمدی وزرای رئیسی /جا داشت وزرای بیشتری استیضاح می شدند / در مجلس با دولت رودربایستی‌هایی داشتیم
  • دیوان محاسبات: محیط زیست تکلیف قانونی خود را انجام نداده است
  • دیوان محاسبات: محیط زیست تکلیف قانونی خود را انجام نداده
  • بازی جدید قالیباف برای حفظ صندلی ریاست؛ تندرو‌ها شمشیر را از رو بسته‌اند
  • طرح ساماندهی مسکن و اجاره‌بها تأیید شد
  • بازی جدید قالیباف برای حفظ صندلی ریاست /تندروها شمشیر را از رو بسته اند /وعده های عجیب کاندیداهای ریاست مجلس
  • محمودزاده: رقبای قالیباف به دولت نزدیک هستند
  • زندان‌های مازاد مولدسازی می شوند
  • رقبای قالیباف به دولت نزدیک هستند؛ مجلس در زمینه چای دبش و پتروشیمی باختر کوتاهی کرد