Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-20@01:34:02 GMT

دستگیری 110 نفر متخلف فضای مجازی

تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۹۶۶۳۹۰

دستگیری 110 نفر متخلف فضای مجازی

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ سردار بخشعلی کامرانی صالح در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در حوزه پلیس فتا تاکنون 126 پرونده قضایی در این باره تشکیل شده است گفت: 110 نفرمتخلف فضای مجازی شناسایی ودستگیر شده اند.
وی به نقش وتاثیر گذاری اصحاب رسانه در امنیت جامعه اشاره کرد وافزود: علت عمده بروز مشکلات نبود آموزش، اطلاعات و آگاهی است که در این ارتباط رسانه ها مسئول هستند ونوع گفتار و انعکاس خبر از سوی رسانه ها برای برقرای نظم وامنیت جامعه بسیار مهم و موثراست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: رسانه ها بابد در افزایش احساس امنیت در مردم با نیروی انتظامی تعامل خوبی داشته باشند ودر این زمینه خبرها باید بدرستی وشفافیت به مردم اطلاع رسانی شود.

کامران صالح خاطر نشان کرد یکی از مشکلاتی که امروزه در حوزه ها مختلف رخ میدهد عدم آموزش وآگاهی است.
فرمانده انتظامی استان به آسیب های مهم اجتماعی که دغدغه امروز جامعه شده است اشاره کرد و از شهروندان خواست پیش از بروز آسیب و مشکلی برای آنها در فضای مجازی ، موارد تخلف را به پلیس اطلاع رسانی کنند.

وی افزود: متاسفانه بیش از 80 درصد از مردم بعد از آسیب در شبکه های اجتماعی به پلیس فتا مراجعه می کنند.

دستگیری 700 قاچاقچی کالا در همدان

سردار کامران صالح اظهار داشت:در 6 ماهه امسال 700 نفر از فعالان در تهیه و توزیع کالای قاچاق در استان دستگیر شدند.

این مقام مسئول بیان کرد: 92 باند کالای قاچاق کالا و ارز نیز در نیمه نخست امسال منهدم شدند.

وی اضافه کرد: 22 فقره پرونده بالای یک میلیارد ریال مربوط به کالای قاچاق در مراجع قضایی این استان تشکیل شده و در حال بررسی است.
فرمانده انتظامی استان همدان ابراز کرد: ایست و بازرسی شهید زارعی گلوگاه مبارزه با قاچاقچیان کالا است و بیشتر کالاهای قاچاق که به مقصد سایر استانها در حال جابجایی بود در این گلوگاه توقیف شد.

سردار کامرانی صالح یاد آور شد: در این راستا انتظامی همدان علاوه بر اجرای 277 طرح پاکسازی موفق به کشف 3.5 تن مواد مخدر در 6 ماهه سال جاری شده است.

وی گفت: پلیس مبارزه با موادمخدر همدان در مدت زمان یاد شده 52 باند تهیه و توزیع موادمخدر را شناسایی و منهدم کرده است.

فرمانده انتظامی استان همدان ادامه داد: 2 هزار و 700 معتاد و مصرف کننده از سطح شهرها جمع آوری و به مراکز درمان ماده 15 و 16 و کمپ های ترک اعتیاد تحویل داده شدند.

سردار کامرانی صالح گفت: بیش از 2 هزار قاچاقچی که در امر تهیه و توزیع مواد مخدر فعال بودند امسال دستگیر شدند.

وی بیان کرد: یکی از مهمترین مولفه ها برای گرفتار نشدن در دام متخلفان افزایش آگاهی و اطلاعات و توجه به اصل پیشگیری است.

وی به آمار تلفات ناشی از سوانح جاده ای درون و برون شهری اشاره کرد وخاطر نشان کرد: در نیمه نخست امسال سوانح فوتی در استان همدان 16 درصد کاهش داشته است.

فرمانده انتظامی استان همدان در ادامه با ذکر اینکه 130 عنوان برنامه هفته ناجا اجرا می شود اضافه کرد: برنامه های هفته ناجا با شعار پلیس برای امنیت ، امنیت برای همه برگزار می شود.

سردار کامرانی صالح برگزاری همایش پیاده روی خانوادگی، دیدار با امام جمعه ، همایش با اصناف و معتمدان پلیس، برگزاری نشستی با 2 هزار پلیس افتخاری فعال در این استان، غبار روبی مزار شهدا، صبحگاه مشترک، برگزاری نمایشگاه عفاف و حجاب، برگزاری میزگرد علمی با حضور اساتید مطرح دانشگاه را از عمده برنامه های هفته ناجا برشمرد.

برنامه های هفته ناجا از 14 مهرماه آغاز شده و تا بیستم این ماه ادامه دارد.

انتهای پیام/ج

دستگیری متخلفین فضای مجازی

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۶۶۳۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرزندی که حساب پدرش را خالی کرد

رئیس پلیس فتا استان هرمزگان از شناسایی فردی که مبلغ ۴۵۰ میلیون ریال از حساب پدر خود در بازی آنلاین برداشت کرده بود، ‎خبر داد.

سرهنگ احسان بهمنی گفت:فردی با شکوائیه‌ای مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب بانکی به پلیس فتا مراجعه و اظهار کرد که در روز‌های گذشته مبالغ متعددی به ارزش کلی ۴۵۰ میلیون ریال از حساب بانکی‌اش به صورت غیرمجاز و بدون اطلاع برداشت شده است. به همین منظور، پرونده با توجه به حساسیت موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

وی گفت:با بررسی و تحقیقات انجام‌شده روی صورت‌حساب شاکی مشخص شد مبالغ برداشت‌شده از درگاه‌های اینترنتی مختلف برای خرید محتویات (CP) و (جم) بازی آنلاین از حسابش خارج شده بود.

این مقام مسئول بیان داشت: با اقدامات فنی کارشناسان پلیس فتا معلوم شد از شماره تلفن شاکی برای ایجاد حساب کاربری و شارژ حساب در بازی‌های آنلاین استفاده شده بود. موضوع با او مطرح و مشخص گردید فرزند اقدام به خرید  کرده  است.

رئیس پلیس فتا استان هرمزگان به کاربران فضای مجازی هشدار داد: آشنا کردن نوجوانان با تهدید‌ها و آسیب‌های فضای مجازی از سوی والدین یک ضرورت است و والدین برای کاهش تهدید‌ها و آسیب‌های فضای مجازی می‌توانند با استفاده از ابزار‌های کنترلی نظارت دقیق‌تری بر فعالیت و رفتار مجازی دانش‌آموزان داشته باشندواستفاده بی‌رویه از بازی‌های رایانه‌ای باعث ایجاد تغییر در سلامت فیزیکی و روانی و افت تحصیلی دانش‌آموزان خواهد شد. به همین دلیل، همراهی و هماهنگی والدین با فرزندان و نظارت بر رفتار و فعالیت سایبری آنها یک ضرورت است.

رییس پلیس فتا استان هرمزگان گفت: در صورت بروز مشکل و مواجهه با مشکل در فضای مجازی می‌توانند با مراجعه به پلیس فتا از مشاوره‌ها و راهنمایی‌های کارشناسان این پلیس در جهت رفع مشکلات احتمالی استفاده کنند یا با مراجعه به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir و یا با شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ درخواست خود را ثبت کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • شناسایی و دستگیری عامل ایجاد مزاحمت و هتک حیثیت در فضای مجازی
  • دستگیری "عامل توهین به مقدسات دینی اهل‌سنت" در گنبدکاووس
  • دستگیری ۲۰ نفر به دلیل فروش سوال های جعلی آزمون سراسری
  • دستگیری ۲۰ نفر به دلیل فروش سوال‌های جعلی آزمون سراسری
  • دستگیری و احضار اعضای باند تولید و اتتشار محتوای مبتذل در بوشهر
  • فرزندی که حساب پدرش را خالی کرد
  • دستگیری ۴۰۰ نفر مجرم فعال آزمون سراسری در فضای مجازی + فیلم
  • دستگیری عامل انتشار فیلم آدم ربایی در فضای مجازی در زابل
  • شناسایی و برخورد باگردانندگان۵صفحه اینستاگرامی هنجارشکن غرب تهران
  • شناسائی و برخورد باگردانندگان۵صفحه اینستاگرامی هنجارشکن غرب تهران