Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین‌نیوز |

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: طی ۱۸ سال اخیر بیش از ۴۵۹ هزار نفر بر اثر سوانح ترافیکی در ایران جان خود را از دست داده و ۴.۵ میلیون نفر مصدوم شده‌اند.

به گزارش تسنیم، سردار تقی مهری در همایش یادبود قربانیان حوادث رانندگی که صبح امروز برگزار شد با اشاره به فوت و مجروحیت صدها هزار تن از مردم ایران در حوادث ترافیکی اظهار کرد: از سال 77 که نخستین آمارها در این بخش جمع‌آوری شد تا سال 95 نزدیک به 459 هزار نفر از هموطنان‌مان براثر سوانح رانندگی کشته و بیش از 4.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

5 میلیون نفر مصدوم و مجروح شدند.

رئیس پلیس راهور ناجا اضافه کرد: در حال حاضر نیز بخش اعظمی از 120 تخت بیمارستانی فعال در کشور به مصدومان و مجروحان سوانح ترافیکی اختصاص دارد.

وی با اشاره به راه‌اندازی پویش‌های مردمی برای ارتقای فرهنگ ترافیکی و کاهش رفتارهای پرخطر در موضوع پیشگیری در برابر سوانح ترافیکی تاکید کرد.

مهری در ادامه با بیان اینکه باید برای استانداردهای وسایل نقلیه سرمایه‌گذاری کرد، گفت: از میان 3 عامل اصلی بروز سوانح جاده‌ای که خودرو، جاده و راننده هستند، بزرگترین عامل تصادفات مسئله انسانی است و علاوه بر آن باید سرمایه‌گذاری جدی برای ارتقای استانداردهای وسایل نقلیه و همچنین رفع نقاط حادثه‌خیز از جاده‌های کشور انجام داد.

رئیس پلیس راهور ناجا در پایان خاطرنشان کرد: متاسفانه روزانه 43 نفر بر اثر سوانح ترافیکی جان خود را از دست می‌دهند که 50 درصد از این تلفات در صحنه تصادف رخ می‌دهد.

منبع: تین نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۶۶۸۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بزرگداشت روز ملی ایمنی حمل و نقل در لرستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان لرستان ؛مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان بر فعالیت جدی و برنامه محور جمعیت طرفداران ایمنی راه ها در استان تاکید کرد.
مرتضی شیروانی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان گفت: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای  با تلاشهای  حوزه ایمنی  در سال گذشته یکی از  استانهای برتر بوده که اقدامات خوبی انجام داده است.
وی  افزود:در سال گذشته یکصد کیلومتر  از راههای مواصلابی استان نصب نبیوجرسی انجام شده است  که در کاهش  تصادفات موثر بوده است.
وی روز ایمنی و حمل و نقل را به عنوان نقطه عطف اراده و عزم ‌ملی برای تحقق روز و ایام بدون حادثه رانندگی برشمرد و گفت: از آنجا که سرعت، منشاء همه ی تخلفات رانندگی است که فرهنگ‌سازی به عنوان مهمترین عامل در پیشگیری از سوانح رانندگی باید مورد توجه قرار گیرد.
شیروانی با  قدردانی  از عملکرد صدا و سیما ودیگر رسانه های استان در بحث فرهنگ‌سازی  افزود:همه ی این نامگذاری ها و برنامه ریزی ها با این هدف است که مردم نتایج رعایت قوانین رانندگی را با تمام وجود احساس کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ترافیک شهر تهران آغاز شده است
  • بزرگداشت روز ملی ایمنی حمل و نقل در لرستان
  • کمبود پارکینگ یکی از معضلات استان قم است
  • سوانح رانندگی در مشهد ۵۰ نفر را مصدوم کرد
  • اعلام وضعیت تردد در جاده‌های کشور/ ترافیک پرحجم در ۴ محور
  • نظر رئیس پلیس راهور درباره تغییر طرح ترافیک تهران | این سه بزرگراه نیاز شدید به بهسازی آسفالت دارند
  • جوی آرام در جاده‌های کشور/ ترافیک پرحجم در ۴ محور
  • اجرای اعمال محدودیت‌های ترافیکی در محورهای مواصلاتی مازندران
  • جاده سیاخ دارنگون نیازمند رسیدگی فوری است
  • برنامه‌های روز ملی ایمنی حمل و نقل در البرز اعلام شد