Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی گفت: در ۶ ماهه نخست امسال افزون بر ۱۱ تن انواع مواد مخدر در استان کشف و ضبط شده که بیش از ۹ تن آن را پیش سازها تشکیل می دهند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، سردار ناصر اصلانی ظهر امروز در جمع خبرنگاران ضمن تسلیت ایام عزای حسین به تشریح آخرین اقدامات و عملکرد پلیس در آذربایجان غربی پرداخت و اظهار داشت: به فضل الهی و به رغم تهدیدات مختلف در دهه نخست محرم با همت نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی کوچکترین اتفاقی که بتواند امنیت کشور و آذربایجان غربی را خدشه‌دار کند روی نداد که همه اینها به واسطه همکاری مردم حاصل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در شش ماهه نخست امسال 345 هزار تماس حضوری و تلفنی با نیروی انتظامی در آذربایجان غربی به ثبت رسید که 42 درصد از آن عملیاتی شده و افزون بر 50 درصد تماسها و مراجعات نیز با انجام مشاوره‌های مختلف به مبادی ذی‌ربط ارجاع داده شد.

آذربایجان غربی جزو امنترین استانهای ایران است

اصلانی بیان کرد: تصادفات، نزاع و درگیری جزو دو موضوعی اصلی تماسها و مراجعات به پلیس در آذربایجان غربی است اما با این حال این استان جزو آرامترین استان‌ها در بحث نزاع و درگیری است.

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی گفت: در شش ماهه نخست امسال 2 درصد از سرقت‌ها کاهش یافته و 82 درصدشان نیز کشف شده و در این میان 92 درصد از سرقت‌ها توام با خشونت بوده و 96 درصد از سرقت‌های مسلحانه نیز منجر به کشف شده است.

وی تصریح کرد: در همین مدت عاملان همه قتل‌های به وقوع پیوسته به‌صورت صد در صد دستگیر شده و تحویل مقامات قضایی شده‌اند و با سلسله اقدامات انجام شده امید می‌رود سارقان اخیر یک شعبه بانک روستایی نیز به سرعت دستگیر شوند.

کاهش قابل ملاحظه سرقتها و قاچاق کالا در آذربایجان غربی

اصلانی اظهار داشت: 96 درصد از جعل‌ها، 90 درصد از کلاه برداری‌ها نیز در شش ماهه نخست امسال کشف شده‌اند و در ارتباط با کالاهای قاچاق نیز 27 طرح عملیاتی شده و 606 خودرو در این باره به توقیف پلیس در آمده‌اند و 1250 نفر نیز دستگیر شده‌اند و ارزش کالای مکشوفه از این قاچاقچیان نیز به نسبت مدت مشابه در سال قبل 282 درصد رشد داشته است.

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی گفت: در شش ماهه نخست امسال بیش از 11 تن انواع مواد مخدر در استان کشف و ضبط شده که افزون بر 9 تن آن پیش سازهای مواد مخدر بوده‌اند که در این زمینه نیز رشد کشف 78 درصدی اتفاق افتاده است.

اصلانی افزود: در این مدت افزون بر 11 هزار معتاد در آذربایجان غربی جمع‌آوری‌شده که 4500 نفرشان غیر تکراری هستند و در این باره نیز رشد 193 درصدی روی داده ست.

متلاشی سازی 40 باند قاچاق مواد مخدر در آذربایجان غربی

وی تصریح کرد: در همین مدت 40 باند تهیه و توزیع مواد مخدر در آذربایجان غربی متلاشی شده و 200 دستگاه خودرو نیز توقیف شده‌اند.

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی گفت: در شش ماهه نخست امسال افزون بر 8000 نفر در تصادفات استان مجروح شده‌اند و 276 نفر نیز فوت شده‌اند در حالی که به نسبت مدت مشابه که 332 نفر در تصادفات رانندگی کشته شدند کاهش قابل ملاحظه‌ای ثبت شده اما بازهم باید این ارقام کاهش داده شود چرا که 60 درصد تصادفات عامل انسانی دارد.

افتتاح مرکز هشدار الکترونیک پلیس در ارومیه

وی افزود: برنامه‌های امسال هفته ناجا با شعار پلیس برای امنیت، امنیت برای همه از 14 تا 20 مهر در آذربایجان غربی به مورد اجرا در می‌آید که 182 برنامه را شامل می‌شود.

اصلانی اظهار داشت: رونمایی از کلانتری نمونه در ارومیه، راه اندازی پاسگاه انتظامی سیار و افتتاح مرکز هشدار الکترونیک به عنوان پنحمین استان برخوردار از این سیستم در هفته ناجا از مهم‌ترین برنامه‌های امسال این نیرو است.

وی گفت: طرح تجمیع فوریت‌های پلیسی 110 نیز تا پایان امسال در آذربایجان غربی اجرایی می‌شود.

انتهای پیام/

R41361/P1336/S6,48/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۶۷۰۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرخ بیکاری در آذربایجان غربی به ۷.۶ درصد درصد رسید

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی امروز در اولین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان که به ریاست استاندار آذربایجان غربی تشکیل شد، با ارائه گزارشی از شاخص‌های نیروی کار در استان اظهار کرد: طبق اعلام مرکز آمار ایران نرخ بیکاری استان در زمستان سال گذشته، ۷.۶ درصد اعلام شده است که این شاخص نسبت به مشابه ۴.۵ درصد کاهش یافته است.

علی دهقانی ادامه داد: سال گذشته اشتغال تعهد شده در استان ۴۲ هزار و ۵۹ نفر اعلام شده بود که تاکنون تعداد ۵۱ هزار و ۳۶۶ نفر اشتغال ایجادی توسط دستگاه‌های اجرایی استان در سامانه رصد ثبت و اشتغال تعهد شده استان ۱۲۲ درصد تحقق یافته است. 

وی ضمن تاکید بر تعیین تکلیف طرح‌های قابل بررسی در سامانه رصد از دستگاه‌های اجرایی خواست: تا پایان فرودین ماه نسبت به بررسی طرح‌های مذکور و ثبت اشتغال‌های سال ۱۴۰۲ تسریع کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی ضمن اشاره به ابلاغ تعهد اشتغال استان در سال ۱۴۰۳ و توزیع دستگاهی تعهدات، بر برنامه ریزی جهت ثبت اطلاعات از اول اردیبهشت ماه با اولویت قرار دادن ایجاد اشتغال برای فارغ التحصیلان دانشگاهی به منظور کاهش نرخ بیکاری این قشر از جوانان و کاهش نرخ بیکاری استان به ۷ درصد در سال ۱۴۰۳ طبق پیش بینی وزارت متبوع تاکید کرد.

 وی همچنین در ادامه با ارائه گزارشی از پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی اظهار داشت: تاکنون تعداد ۱۴۷۲ طرح مشاغل خانگی در قالب طرح مستقل و پشتیبان با مبلغ یک هزار و ۲۲ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۲ هزار و ۱۰۸ نفر توسط بانک‌های عامل پرداخت شده که ۹۰ درصد از اعتبار ابلاغی جذب شده است.

معتمدیان استاندار آذربایجان غربی نیز در این جلسه عنوان نمودند دستگاه‌های اجرائی مکلف به اجرای تعهدات خود در زمینه اشتغال زائی هستند و عملکرد آنها در این زمینه رصد می‌شود. 

محمد صادق با تاکید بر جذب سرمایه گذاران به منظور افزایش و ایجاد اشتغال اظهار داشت، دستگاه‌های اجرایی موظف هستند با تعامل و همکاری زمینه را برای حضور فعالیت سرمایه گذاران در حوزه‌های اقتصادی تسهیل کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • کشف ۳ تن مواد مخدر در یک ماه گذشته +فیلم
  • نرخ بیکاری در آذربایجان غربی به ۷.۶ درصد رسید
  • نرخ بیکاری در آذربایجان غربی به ۷.۶ درصد درصد رسید
  • کشف ۵.۵ تن مواد مخدر در نوروز
  • کشف ۵.۵ تن مواد مخدر در مرز‌های کشور در نوروز
  • کشف حدود ۵.۵ تُن مواد مخدر در ایام نوروز
  • کشف ۵.۵ تُن مواد مخدر در ایام نوروز
  • کشف حدود ۵.۵ تُن مواد مخدر در ایام نوروز امسال
  • دستگیری دو نفر عوامل توزیع مواد مخدر در شهرستان اشنویه
  • دستگیری عوامل توزیع مواد مخدر در شهرستان اشنویه