Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-27@18:25:52 GMT

انتقادات یک ناشر از پروژه باغ کتاب

تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۹۶۸۹۹۸

انتقادات یک ناشر از پروژه باغ کتاب

مدیر مسئول انتشارات هزاره ققنوس با انتقاد از پروژه باغ کتاب به بیان تأثیر آن بر اقتصاد نشر و فروش کتاب پرداخت. به گزارش جهان نيوز، رضا حاجی‌آبادی مدیر مسئول انتشارات هزاره ققنوس درباره پروژه باغ کتاب گفت: به این زودی نمی‌توان تصمیم گرفت پروژه‌ای مانند باغ کتاب که با جنجال زیاد افتتاح شده است، چه تاثیری بر اقتصاد نشر دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افتتاح چنین پروژه‌ای هزینه زیادی را می‌خواهد و دولت باید متولی آن باشد. مسئولین باغ کتاب به ما که در این پروژه شرکت کردیم مدت زمان زیادی است جواب نداده‌اند. مباحث مالی ما تسویه نشده است و درخواستی هم برای گرفتن کتاب جدید به ما اعلام نشده است.
وی افزود: نشر شهر سامان‌دهی بخشی از ناشران عمومی را در باغ کتاب انجام می‌دهد. پروژه «یاد یار مهربان» هم به سرنوشت باغ کتاب دچار شد. ما معمولا فراموش می‌کنیم بخش اصلی فروش کتاب به محتوای آن برمی‌گردد نه حمایت‌هایی که در بخش فروش کتاب می‌شود. در سال‌های دور از ناشران حمایت می‌شد. به این ترتیب که بن کارت‌های کاغذی عرضه شد. همچنین بن الکترونیک و طرح‌هایی مانند تابستانه کتاب و باغ کتاب اجرایی شد. این طرح‌ها مانند طرح یارانه کتاب،کارکرد موقتی دارند و محدود به یک بازه زمانی هستند. باید اتفاقی بیفتد که بر تقویت اقتصاد نشر موثر باشد.
مدیر مسئول انتشارات هزاره ققنوس با اشاره به لزوم پاسخگویی به نیاز مخاطب و نیازسنجی در زمینه نشر کتاب اظهار کرد: ما در زمینه انتشار کتاب نیازسنجی نکرده‌ایم. بسیاری از کتاب‌های پرفروش ما در طرح‌های تابستانه کتاب آثار ترجمه هستند. اینکه با بودجه دولتی و شهرداری‌ها کارهای بزرگ انجام دهیم راه به جایی نمی‌برد. اگر بزرگترین کتاب‌فروشی در کل جهان را تاسیس کنیم اما محتوای کتاب‌ها خوب نباشد و کسی برای خرید کتاب مراجعه نکند، تغییری در اقتصاد نشر ایجاد نمی‌شود. دولت به جای اینکه در این زمینه مباشرت کند فقط بستر و زمینه بهبود اقتصاد نشر را فراهم می‌کند. اگر زمینه فراهم شود شاهد فروش کتاب خواهیم بود. کارهایی مانند احداث باغ کتاب در کشور انجام شده است اما آنچنان که باید و شاید موثر نبوده است.

منبع:باشگاه خبرنگاران

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۶۸۹۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پروژه قزوین-رحیم آباد-کلاچای می‌تواند پیشران توسعه باشد

استاندار قزوین با اشاره به اینکه پروژه قزوین-رحیم آباد-کلاچای می‌تواند پیشران توسعه باشد، گفت:وزیر راه و شهرسازی هم در سفر به قزوین بر موضوع بهره برداری از این پروژه تاکید کردند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، محمدمهدی اعلایی استاندار قزوین ظهر روز پنج شنبه در جلسه شورای اداری بخش الموت غربی اظهار داشت: بسیاری از مشکلات بخش الموت غربی در سفر دور اول رییس جمهور به استان قزوین در دستور کار قرار گرفته و بسیاری از آنها اجرایی و باقی مانده هم اجرایی خواهد شد.

وی افزود: برای توسعه الموت غربی در سال گذشته سه استاندار قزوین، گیلان و مازندران به همراه مدیران وزارت راه و شهرسازی از مسیر قزوین-رحیم آباد- کلاچای بازدید کردند و هر 3 استان به همراه وزارت راه و شهرسازی مکلف شدند اعتباراتی را برای تکمیل پروژه در نظر بگیرند.

اعلایی گفت: بعد از پروژه قزوین-الموت که در اوایل تابستان امسال به بهره برداری می رسد بالاترین تمرکز وزارت راه پروژه قزوین-رحیم آباد-کلاچای خواهد بود که می تواند پیشران توسعه باشد و وزیر راه و شهرسازی هم در سفر به قزوین بر این موضوع تاکید کردند.

استاندار قزوین با بیان اینکه استان قزوین در زمینه راه مشکلات جدی دارد، اضافه کرد: استان به ویژه در راه روستایی با عقب ماندگی های زیادی مواجه است و موضوع پرهزینه ای هم می باشد ولی مجموعه مدیریتی استان تمام تلاش خود را برای برطرف شدن مشکلات انجام می دهد. 

نماینده عالی دولت در استان با بیان اینکه موضوع راه الموت از 2 جهت در اولویت قرار دارد، اظهار داشت: راه الموت واقعا فضای نامناسبی دارد و بهسازی مسیر نه تنها تردد ساکنین را هموار می کند بلکه می تواند الموت را به عنوان یکی از ظرفیت های اقتصادی استان در زمینه گردشگری تبدیل کند و راه مناسب توسعه گردشگری را هم به همراه خواهد داشت.

وی افزود: اگر این 2 راه جدید عملیاتی شود با حجم زیاد تردد مواجه خواهیم شد و همین موضوع به طور قطع گردشگری منطقه را بهبود خواهد بخشید. استان قزوین دومین استان ته جدول کشور در زمینه تعداد شهرستان است و امیدواریم با حضور نمایندگان جدید و پیگیری مسئولان ذی ربط مشکل شهرستان شدن الموت مرتفع شود.

وی در پایان با اشاره به تلاش دولت در فضای های بین المللی و داخلی برای بهبود اوضاع کشور افزود: با تدبیر، هوشیاری و وفاداری، فضای میدان و دیپلماسی امروز همراه شده است و منجر به فخر اسلام و ایران شده است و این فضا توفیقات زیادی را چه در خارج کشور و چه در داخل به بار آورده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ادعای دختر پوراحمد درباره مرگ پدرش: نرفته بود که خودکشی کند | می‌دانست چه بلایی می‌خواهد سرش بیاید
  • نهاد کتابخانه‌های عمومی زمینه‌ساز ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی
  • بودن یا نبودن کتابفروشان؛ مسئله ناشران چیست؟
  • مخبردزفولی: استقرار اقتصاد دانش پایه شرط مهم تحقق مرجعیت علمی است
  • جمع‌آوری «نامزد گلوله‌ها» سال گذشته از نمایشگاه کتاب به شدت غیرفرهنگی بود!
  • ادعای دختر کیومرث پوراحمد: پدرم نرفته بود شمال که خودکشی کند
  • کارآفرینان با مشارکت اتاق بازرگانی مشارکت فعالانه مردم در اقتصاد را زمینه سازی کنند
  • ️اقتصاد باید بر پایه مشارکت مردم باشد
  • پروژه قزوین-رحیم آباد-کلاچای می‌تواند پیشران توسعه باشد
  • شاخص بازگشت درآمد به اصفهان ۴ تا ۸ درصد است/سهم ۶ هزار میلیاردی اصفهان از مولدسازی