Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار گیلان از مناطق خسارت دیده ناشی از طغیان رودخانه شلمانرود شهرستان لنگرود بازدید کرد.

به گزارش ایسنا، دکتر مصطفی سالاری در حاشیه بازدید از مناطق خسارت دیده ناشی از طغیان رودخانه شلمانرود شهرستان لنگرود، در جریان خدمات رسانی به مردم، رفع مشکلات ناشی از آبگرفتگی و نحوه کمک رسانی به مردم قرار گرفت و دستورات لازم را در این خصوص صادر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار گیلان در بازدید از مناطقی که دچار آبگرفتگی شده اند، با اشاره به اینکه از روز گذشته در شهرستان لنگرود و چند شهرستان دیگر استان شاهد سیل و طیغان رودخانه‌ها بودیم افزود: در بخش هایی از این مناطق با توجه به نفوذ آب به داخل منازل مسکونی و واحدهای کسب و کار تعدادی از شهروندان، خسارت هایی به آنان وارده شده است.

وی به پیگیری و تلاش جدی در پرداخت خسارات وارده به مردم در سیل این منطقه نیز اشاره کرد و گفت: سعی ما بر این است طی امروز و فردا هر اقدامی که برای خدمت رسانی به مردم نیاز است به صورت فوری انجام شود.

سالاری خاطرنشان کرد: میزان خسارت وارده پس از برآورد اولیه به اطلاع مردم شریف استان خواهد رسید.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه میزان بارندگی‌ در این مناطق بسیار است عنوان کرد: تلاش می کنیم تا ضمن خدمت رسانی به مردم خسارت دیده و جبران خسارات آنان، با اقدامات پیشگیرانه جدی در بارش های آتی شاهد کاهش مشکلات و خسارات احتمالی باشیم.

وی با اشاره به اینکه در حاشیه شلمانرود می‌توان کارهای اساسی انجام داد اظهار کرد: در این خصوص مطالعاتی انجام شده و باید در جهت ساماندهی رودخانه ها در سطح شهرستان به دنبال تامین اعتبار و اجرای کار باشیم.

سالاری با اشاره به ساخت سد لاستیکی پهلوان بست گفت: این سدها علاوه بر تامین آب کشاورزان می توانند در جلوگیری و کنترل سیلاب نیز بسیار موثر واقع شوند.

به گزارش ایسنا، به دنبال بارش‌هایی که از بامداد روز گذشته، 12 مهر در لنگرود آغاز و طی عصر و شب شدت گرفت، با طغیان رودخانه شلمانرود که طی 12 سال اخیر بی سابقه عنوان شده، بیش از 80 خانوار از ساکنین حاشیه این رودخانه در معرض آسیب جدی ناشی از آبگرفتگی و نفوذ آب به منازل قرار گرفتند که با امدادرسانی توسط دستگاه خدمات رسان و امدادی در مسجد و سالن ورزشی اسکان داده شدند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۶۹۹۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سارقان اماکن در دام پلیس لنگرود

سرهنگ "شریف رحیمی" پیشگیری از وقوع جرایم به ویژه سرقت را مستلزم رعایت اصول حفاظتی و مراقبتی توسط مردم و همه سازمان‌ها عنوان کرد و اظهارداشت: مسئولیت‌پذیری مردم و همه سازمان‌ها با مراقبت از اموال و حذف زمینه‌های وقوع سرقت نقش تاثیرگذاری در کاهش این جرم دارد.

وی در ادامه با بیان اینکه در پی ارجاع چند فقره پرونده سرقت از اماکن خصوصی و دولتی در سطح شهرستان لنگرود به مرجع انتظامی، شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار پلیس قرار گرفت، افزود: ماموران آگاهی با انجام تحقیقات و استفاده از شگرد‌های پلیسی یک متهم را در این خصوص شناسایی و او را دستگیر کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان لنگرود از اعتراف این فرد ۳۶ ساله به ۶ فقره سرقت از اماکن خصوصی و ۲ فقره سرقت از اماکن دولتی با همدستی یک نفر دیگر خبر داد و تصریح کرد: با اقدامات صورت گرفته سارق ۳۱ ساله دیگر نیز دستگیر شد.
 این مقام انتظامی در پایان با اشاره معرفی سارقان با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی از مردم خواست، ضمن تجهیز اماکن و منازل خود به حفاظ مطمئن، دوربین مداربسته و قفل‌های مناسب در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک، مراتب را بلافاصله از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • خسارت هزار و ۴۷۰ میلیارد ریالی بارش‌های بهاری در خراسان رضوی
  • ترک فعل‌ها در سیل اخیر زرند کرمان بررسی می‌شود
  • ترک فعل‌ها در سیل اخیر بررسی می‌شود
  • شهروندان از شنا در آب‌های جمع شده ناشی از رواناب‌ها و سدهای خاکی خودداری کنند
  • سارقان اماکن در دام پلیس لنگرود
  • خسارت ۸۸۳ میلیاردی سیلاب در شهرستان کلاله
  • امداد رسانی گروه‌های جهادی بسیج در سیل بم
  • آبگیری ٩٠ درصد تالاب قره گل بوکان
  • امداد رسانی به بیش از ۵۷ هزار آسیب دیده سیلاب سیستان و بلوچستان
  • خسارت بارش تگرگ به ۲ روستای ششتمد خراسان رضوی