Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-03-29@13:37:16 GMT

آیا ضبط مکالمات خود با دیگران جرم است؟

تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۹۷۲۴۹۲

آیا ضبط مکالمات خود با دیگران جرم است؟

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از میزان آیا ضبط مکالمات خود با دیگران، کاری غیرقانونی است؟

حریم خصوصی افراد دارای حرمت و محدودیت برای ورود دیگران است. حریم منزل، دفتر کار، نامه‌نگاری‌ها، ایمیل، پیامک و نامه‌های اداری و شخصی و تماس‌های تلفنی، مصداق‌های حریم خصوصی هستند. رعایت اسرار و اطلاعات خصوصی مردم، یکی از مهم‌ترین مصادیق حقوق شهروندی است و قانون اساسی و قوانین عادی به این امر مهم پرداخته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در اصل ۲۲ قانون‌اساسی به طور صریح آمده است که حیثیت، جان، مال، حقوق، مسکن و شغل اشخاص از تعرض مصون است، مگر در مواردی که قانون مجاز دانسته‌است. مانند اجازه‌ای که قضات برای کشف جرم برای شنود و یا ورود پنهانی می‌دهند.

هم‌چنین بر اساس اصل ۲۵ قانون اساسی‌، بازرسی و نرساندن نامه‌ها، ضبط و فاش کردن مکالمات تلفنی، افشای مخابرات تلگرافی و تلکس، سانسور، عدم مخابره و نرساندن آنها، استراق سمع و هرگونه تجسس ممنوع است مگر به حکم قانون.

700

جرم ضبط مکالمات خود با دیگران حریم خصوصی اصل ۲۵ قانون اساسی‌ حیثیت، جان، مال، حقوق، مسکن و شغل اشخاص اصل ۲۲ قانون‌اساسی

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۷۲۴۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قابلیت ترجمه هوشمند پیام‌ها در مکالمات Microsoft Teams چیست؟

مایکروسافت قابلیت جدیدی را برای Microsoft Teams معرفی کرده است که ترجمه هوشمند پیام‌ها را در چت ارائه می‌دهد. این ویژگی می‌تواند با کمک به کاربران در درک پیام‌ها به زبان‌های مختلف، ارتباطات را بهبود بخشد.

هنگامی که کاربر پیامی را به زبانی غیر از زبان دلخواه خود دریافت می‌کند، ترجمه‌ای برای درک بهتر پیشنهاد می‌شود. کاربران می‌توانند تنظیمات خود را برای انتخاب زبان‌هایی که نمی‌خواهند ترجمه کنند سفارشی کنند و انتخاب کنند که آیا می‌خواهند پیام‌ها ترجمه شوند یا خیر. کاربران همچنین می‌توانند تنظیمات ترجمه خود را با انتخاب زبان‌های برگزیده برای ترجمه و انتخاب این که آیا پیام‌ها باید به طور خودکار ترجمه شوند، سفارشی کنند.

به همین ترتیب، مایکروسافت در نقشه راه مایکروسافت ۳۶۵ اعلام کرد که Teams Walkie-Talkie در iOS به زودی با چارچوب Push-to-Talk اپل ادغام می‌شود و Microsoft Teams در نهایت یک برنامه یکپارچه در ویندوز ۱۱ دریافت می‌کند.

این ویژگی که با شناسه ویژگی ۹۹۸۴۱ شناسایی شده است، در ۱۴ مارس ۲۰۲۴ به نقشه راه اضافه شد و قرار است از آوریل ۲۰۲۴ راه اندازی شود و در پلتفرم دسکتاپ جهانی در دسترس خواهد بود.

منبع: دیلی میل

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی فناوری

دیگر خبرها

  • وزیر کار: قانون نگفته حقوق کارگران عین تورم باشد
  • آخرین وضعیت لایحه اصلاح قانون کار درباره دستمزد کارگران
  • این افراد از خدمت سربازی معاف می‌شوند
  • قابلیت ترجمه هوشمند پیام‌ها در مکالمات Microsoft Teams چیست؟
  • اصل ۴۴ قانون اساسی دقیق اجرا شود/استفاده از بخش تعاونی برای جهش تولید ضروری است
  • خبر خوش وزرات کار به بازنشستگان تامین اجتماعی
  • زمان اعمال افزایش حقوق بازنشستگان در پرداخت‌ها
  • (ویدیو) وزیر کار: کارگرِ کارگران هستیم
  • خبر فوری وزیر کار برای بازنشستگان/ زمان افزایش حقوق بازنشستگان اعلام شد
  • افزایش جرایم رانندگی و ضوابط اجرایی حقوق و دستمزد تصویب شد