Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ کمیته امداد در هفته ای که گذشت شاهد رویدادهایی بود که در ادامه به آن می پردازیم.

شرایط ضمانت وام‌‌های کمیته امداد برای نیازمندان آسان‌تر شد

سید پرویز فتاح با بیان اینکه رویکرد کمیته امداد از پرداخت کمک های بلاعوض به پرداخت وام به مددجویان در حال تغییر است، گفت: البته در چنین وضعیتی زمان بازپرداخت تسهیلات برای مددجویان تحت حمایت طولانی مدت و شرایط ضامن نیز آسان‌تر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

45 هزار زن سرپرست خانوار تحت حمایت کمیته امداد هستند

محسن ولیئی مدیرکل کمیته امداد استان تهران اظهار کرد: هم اکنون 45 هزار و 480 زن سرپرست خانوار تحت حمایت این نهاد قرار دارند که حدود 45 درصد به علت فوت سرپرست از خدمات این نهاد در کنار دریافت مستمری بهره مند هستند.

ایجاد 5 نقاهتگاه در پنج استان کشور برای مددجویان کمیته امداد

جعفر رحیمی مدیر کل بهداشت و درمان کمیته امداد یادآور شد: به منظور سهولت مددجویان و خانواده‌های آن‌ها به ویژه سالمندان هنگام مراجعه به شهرهای مختلف برای درمان، 5 نقاهتگاه در استان‌های برخوردار از جمله خراسان رضوی، تهران، بوشهر، اصفهان و فارس برای بیماران و همراهان آن‌ها احداث شده است تا طی مدت درمان، در این مراکز اقامت کنند.

زنانه شدن جمعیت سالمندان تحت پوشش کمیته امداد

مجید زارع فرد مدیر کل حمایت های اجتماعی کمیته امداد امام خمینی(ره) عنوان کرد: با توجه به اینکه به ازای هر 100 زن سالمند، 97 مرد سالمند تحت پوشش کمیته امداد هستند که ساختار جمعیتی سالمند در این نهاد به سوی زنانه شدن پیش می رود.

یک میلیون و 400 هزار سالمند معیشت بگیر تحت پوشش کمیته امداد هستند

مجید ملک شاهی دستیار معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی(ره) با بیان اینکه امیدواریم در آینده نیز رویکردهای حمایتی، مددکاری و درمان را برای سالمندان بیش از گذشته توسعه دهیم، ادامه داد: در حال حاضر یک میلیون و 400 هزار سالمند معیشت بگیر تحت پوشش کمیته امداد هستند و 154 هزار سالمند نیز از سایر خدمات کمیته امداد بهره مند می شوند.

توانمندسازی فرهنگی مددجویان رویکرد اصلی کمیته امداد است

کریم محمودی قائم مقام شهرستان‌های كميته امداد استان تهران تصریح کرد: از رويكردهای اصلی اين نهاد توانمندسازی فرهنگی مددجويان تحت حمايت است که برنامه‌های فرهنگی كميته امداد نیز با هدف آموزش و افزايش سطح فرهنگی خانواده‌ها در اولويت است و اين برنامه‌ها در زمينه‌های آموزش خانواده، اعزام مددجويان به اردوهای زيارتی، آموزشی، تربيتی و جشنوارهای قرآنی و غیره اجرا می شود.

37 درصد مددجویان تهرانی سالمندند

علی کریمی اصل، معاون حمایت و سلامت کمیته امداد استان تهران با بیان اینکه 95 هزار و 479 هزار نفر در استان تهران تحت حمایت کمیته امداد است، اظهار کرد: 35 هزار و 423 نفر از این تعداد را سالمندان تشکیل می دهند که در مجموع 37 درصد جامعه مددجویی استان تهران هستند که از این تعداد 75 درصد را زنان و 25 درصد را مردان تشکیل می‌دهند.

ایجاد 310 فرصت شغلی برای مددجویان در 5 ماه نخست سال جاری

حسین فتح آبادی سرپرست معاونت اشتغال و خودكفايی كميته امداد استان تهران با اشاره به اينکه شغل هایی که از طريق كاريابی ایجاد می شود از پايدارترين شغل‌هاست، تصریح کرد: طی پنج ماهه نخست امسال 310 فرصت شغلی برای مددجويان تحت حمايت در استان با اجرای برنامه كاريابی و تعامل با كارفرمايان ايجاد شده كه 260 نفر از اين تعداد را بانوان و بقیه آن ها را فرزندان ذكور تحت حمايت تشكيل داده اند.

ورود بیش از 3 هزار مددجو به بازار کار از طریق مشاغل خانگی

حسین فتح آبادی وی با اشاره به اينكه در تلاش هستیم حدود 6 هزار و 303 اشتغال پايدار و مناسب را تا پايان امسال برای خانواده‌های تحت حمايت ايجاد كنيم، اضافه کرد: بر اساس توافقات انجام شده با بانک‌های عامل در نظر داریم تا 3 هزار و 973 نفر از مددجويان را از طريق مشاغل خانگی و اشتغال خرد و همچنين 2 هزار و 598 نفر از آنان را نيز با همكاری موسسات كاريابی به بازار كار وارد كنيم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۷۳۰۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اخلاص امام راحل(ره) بزرگ‌ترین پشتوانه کمیته امداد است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام رضا باوقار صبح چهارشنبه در دیدار با مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل اظهار کرد: رسالت کمیته امداد خدمت‌رسانی به نیازمندان و محرومان جامعه است تا طعم شیرین خدمت بی‌منت را بچشند.

وی افزود: همواره به وجود کمیته امداد و برنامه‌های حمایتی و تنوع خدمات آن افتخار می‌کنیم و این نهاد ارزشمند مایه فخر و مباهات همه ما است.

حجت‌الاسلام باوقار بیان کرد: در کنار دعا برای کارگزاران این مجموعه ارزشی، همواره به خدمت‌گذاران صدیق سنگر رفع مشکلات محرومان به ویژه در نهاد کمیته امداد، غبطه می‌خوریم و امیدواریم اجر و پاداش آنها بی‌انتها باشد.

امام جمعه شهرستان مشگین شهر گفت: امام راحل (ره) با اخلاصی تمام و باور و اعتقاد عمیق، در سال ۵۷ دستور شکل‌گیری کمیته امداد را داد تا این نهاد بتواند خادمی لایق و شایسته برای محرومان و نیازمندان باشد.

وی خاطرنشان کرد: موفقیت این نهاد را مرهون نفس پاک امام و اخلاص بنیانگذار کبیر انقلاب می‌دانیم و در عرصه محرومیت زدایی به ویژه توانمندسازی، اشتغال‌زایی، تامین مسکن و رفع نیازمندی موردی گروه‌های آسیب‌پذیر، فعالیت کمیته امداد بی‌نظیر بوده است.

باوقار افزود: فعالیت‌های خوبی را در سال گذشته در شهرستان مشگین شهر به همت و همراهی کمیته امداد شاهد بودیم و باید این فعالیت‌ها به صورت موثر و روشنگرانه تبیین و تشریح شود.

کد خبر 6087033

دیگر خبرها

  • خودکفایی ۴ هزار و ۵۹۸ مددجوی استان همدان
  • اخلاص امام راحل(ره) بزرگ‌ترین پشتوانه کمیته امداد است
  • پرداخت 133 میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به نیازمندان کردستانی
  • اهدای ۱۶۵ میلیارد ریال لوازم ضروری به نیازمندان خراسان‌جنوبی
  • ۷۵۲ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به مددجویان ایلام پرداخت شد
  • راه‌اندازی صندوق «ضمانت» تسهیلات اشتغال مددجویان در سال جاری
  • احداث و تعمیر ۱۰۹۳ واحد مسکونی مددجویان در البرز
  • توزیع هزار بسته معیشتی بین نیازمندان بخش شیبکوه
  • اختصاص بیش از ۴۸ میلیارد تومان به مسکن مددجویان البرزی
  • اشتغال مددجویان کمیته امداد میامی با ۳۳۰ میلیارد ریال محقق شد