Web Analytics Made Easy - Statcounter

هفته دور مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه در گروه های سوم، پنجم و ششم قاره اروپا برگزار شد. در سوم تیم آلمان با نتیجه ۱-۳ مقابل ایرلند شمالی پیروز شد تا صعودش را به جام جهانی قطعی کند. رودی، وگنر و کیمیش برای تیم یواخیم لوو در این بازی گلزنی کردند. در دیگر بازی تیم نروژ با ۸ گل مقابل سن مارینو پیروز شد و آذربایجان با نتیجه ۱-۲ مغلوب چمهوری چک شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تیم ایرلند شمالی در این گروه با ۱۹ امتیاز صعود خودش به دور پلی آف را قطعی کرد.

در گروه پنجم تیم دانمارک با یک گل در خانه مونته نگرو پیروز شد و رومانی با ۳ گل موفق به شکست قزاقستان شد. تیم ارمنستان هم با نتیجه ۱-۶ مغلوب لهستان شد. روبرت لواندوفسکی با هت تریک در این بازی به بهترین گلزن تاریخ لهستان تبدیل شد. لهستان با ۲۲ امتیاز در صدر قرار گرفته و دانمارک و مونته نگرو با ۱۹ و ۱۶ امتیاز در رده های بعدی هستند.

در گروه هفتم تیم انگلیس در خانه با تک گل هری کین در دقیقه ۹۴ موفق به شکست اسلوونی شد تا شاگردان ساوت گیت صعود خود به روسیه را قطعی کنند. در دیگر بازی ها تیم لیتوانی با نتیجه تساوی ۱-۱ مقابل مالت متوقف شد و اسکاتلند هم با گلی که در آخرین لحظات بثمر رساند موفق شد به پیروزی ارزشمند در خانه مقابل اسلواکی ده نفره دست یابد. انگلیس با ۲۳ امتیاز در صدر قرار گرفته و تیم های اسکاتلند و اسلواکی با ۱۷ و ۱۵ امتیاز در رده های بعدی قرار گرفتند. اسلوونی هم با ۱۴ امتیاز در رده چهارم جای دارد.

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۷۳۲۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتایج کامل دیدارهای دور چهارم مرحله دوم انتخابی جام جهانی در آسیا؛ ۸ تیم صعود کردند

چهره ۸ تیم صعودکننده از قاره آسیا به مرحله سوم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ و جام ملت‌های ۲۰۲۷ این قاره مشخص شدند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، دیدارهای دور برگشت مرحله دوم مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ و کسب سهمیه جام ملت‌های ۲۰۲۷ امروز در قاره آسیا برگزار شد و ۸ تیم صعود خود را به مرحله بعدی قطعی کردند.

گروه A

در بازی‌های این گروه افغانستان با کسب برد بسیار حیاتی ۲ بر یک در خانه هندوستان، ۴ امتیازی شده و با تفاضل گل کمتر نسبت به حریفش در جایگاه سوم قرار گرفت. رحمت اکبری و شریف محمد برای افغان‌ها و سونیل چتری برای هند گل زدند. در دیگر بازی گروه قطر، قهرمان ۲ دوره اخیر جام ملت‌ها در خانه کویت، با دبل معز علی در مقابل گل محمد دهام، ۲ بر یک به پیروزی رسید تا با ۱۲ امتیازی شدن و حفظ صدرنشینی، به مرحله بعدی برسد.

گروه B

در این گروه پرونده بازی لغو شده کره شمالی و ژاپن به کمیته انضباطی فیفا کشید. هرچند به نظر می‌رسد سامورایی‌ها ۳ امتیاز را با رأی این کمیته به دست آورند. در دیگر بازی گروه سوریه با هت تریک عمر خربین، دبل موید عجن و گل‌های علاء الدالی و ابراهیم حصار (بازیکن فولاد) ۷ بر صفر میانمار را مغلوب کرد تا با ۷ امتیاز بالاتر از کره، رتبه دومی را حفظ کند و در یک قدمی صعود قرار بگیرد.

گروه C

در این گروه کره جنوبی پس از توقف در بازی خانگی مقابل تایلند، این تیم را در زمین خودش ۳ بر صفر شکست داد و با ۱۰ امتیازی شدن و صدرنشینی، صعودش را تا حد بسیار زیادی به مرحله بعدی قطعی کرد. لی جائه سونگ، سون هیونگ مین و پارک جین سئوب برای کره‌ای ها گلزنی کردند تا تایلند با ۴ امتیاز در رتبه سوم قرار بگیرد. در دیگر بازی این گروه چین برای اولین بار با هدایت برانکو ایوانکوویچ برنده شد و ۴ بر یک سنگاپور را شکست داد تا با ۷ امتیاز به رده دوم برسد. لی وو(۲ گل) فرناندو کونسیسائو و شیء هاهو وی برای تیم میزبان و فارس راملی برای سنگاپور گلزنی کردند.

گروه D

در رقابتی نزدیک بین ۳ تیم مدعی این گروه برای صعود، قرقیزستان در خانه خود پنج بر یک چین تایپه را شکست داد تا با ۹ امتیاز و تفاضل گل بهتر نسبت به عمان صدرنشین شود. جوئل کوجو، مهاجم غنایی‌الاصل (۳ گل) کریستین بروزمان و کیمی مرک برای قرقیزها و ین وو شو برای تایپه موفق به گلزنی شدند. در دیگر بازی این گروه عمان در خانه مالزی ۲ بر صفر به برتری رسید تا در جایگاه دوم قرار گرفته و میزبانش روی پله سوم جدول بایستد. عمر الملکی و محمد الغفری گلزنان این مسابقه بودند.

گروه E

تکلیف این گروه با صعود ایران و ازبکستان به مرحله بعدی مشخص شد. ابتدا ازبک‌ها در خانه خود با نتیجه ۳ بر صفر از سد هنگ کنگ گذشتند تا با ۱۰ امتیاز و تفاضل گل کمتر نسبت به ایران در رده دوم باقی بمانند. الدور شاهمرادف، خاجی مراد ارکینوف و اوستون اورونوف گلزنان تیم سرتکو کاتانچ بودند.در دیگر بازی ایران با تک گل مهدی قائدی ترکمنستان را در زمین خراب و چمن مصنوعی حریف مغلوب کرد تا با ۱۰ امتیاز صدرنشینی را حفظ کنند. البته ترکمن‌های یک امتیازی به دلیل تفاضل گل بهتر نسبت به تیم شرق آسیایی در رتبه سوم جای دارند.

گروه F

عراق در بازگشت آیمن حسین با هت‌تریک این بازیکن و گل‌هایی که زیدان اقبال و زید تاهسین به ثمر رساندند، پنج بر صفر فیلیپین را شکست داد تا با ۱۲ امتیاز صعودش را به مرحله بعدی قطعی کند. در دیگر بازی گروه اندونزی برای سومین بار متوالی در ماه‌های اخیر و این بار با نتیجه ۳ بر صفر ویتنام را از پیش رو برداشت تا با ۷ امتیازی شدن و حفظ جایگاه دومی در یک قدمی صعود قرار بگیرد. جی ایدزس، راگنار اوراتمانگوئن و رمضان سانتانا گلزنان این بازی بودند. ویتنام ۳ امتیازی و فلیپین صفر امتیازی، سوم و چهارم گروه هستند.

گروه G

در اولین بازی این گروه تاجیکستان در چمن مصنوعی خود میزبان عربستان بود و در نهایت حریف قدرتمندش را یک بر یک متوقف کرد تا با ۵ امتیاز، همچنان برای صعود به مرحله بعدی امیدوار بماند. شاگردان روبرتو مانچینی نیز ۱۰ امتیازی شده و صدرنشینی را حفظ کردند. رستم سویروف برای تاجیک‌ها و فراس البریکان برای سعودی‌ها گلزنی کردند. اردن، نایب قهرمان جام ملت‌ها هم به برتری پرگل ۷ بر صفر مقابل ترکمنستان رسید تا با ۷ امتیاز در جایگاه دوم بایستد. موسی التعمری (۳ گل) یزان النعیمات، ساعد الروسان، نور الروادبه و محمد ابوزریق برای تیم حسین عموطه موفق به گلزنی شدند.

گروه H

تکلیف این گروه هم با صعود امارات و بحرین مشخص شد. شاگردان پائولو بنتو با گل‌های فابیو لیما (۲ گل) و سلطان عادل ۳ بر صفر در زمین یمن برنده شده و صدر را با ۱۲ امتیاز حفظ کردند. در دیگر دیدار گروه بحرین در منامه با نتیجه مشابه و گل‌های سید مهدی باقر، عبدالله هلال و کمیل الاسود، از سد نپال عبور کرد تا به عنوان تیم ۹ امتیازی گروه صعودش را قطعی کند. یمن و نپال تیم‌های سوم و چهارم گروه هستند.گروه Iدر این گروه لبنان در شرایطی که در کانبرا از استرالیا میزبانی می‌کرد، در نهایت با نتیجه ۵ بر صفر شکست خورد تا امیدهایش برای صعود به مرحله بعدی با توجه به ۲ امتیازی بودن و اختلاف ۵ امتیازی با فلسطین رده دومی به حداقل برسد. البته کانگوروها با گل‌هایی کرگ گودوین (۲ گل) کوسینی ینگی، جان ایردال و باسل رادی وارد دروازه حریف کردند، ۱۲ امتیازی و ضمن حفظ صدرنشینی، صعودشان به مرحله بعدی قطعی شد. در دیگر بازی امروز فلسطین با تک گل میشل ترمانینی، یک بر صفر در خانه بنگلادش برنده شد و در یک قدمی صعود قرار گرفت.

منبع: فارس

کد خبر 739531

دیگر خبرها

  • صعود 6 تیم به دور بعدی انتخابی جام جهانی در قاره آسیا + عکس
  • نتایج کامل دیدارهای دور چهارم مرحله دوم انتخابی جام جهانی در آسیا؛ ۸ تیم صعود کردند
  • اوکراین، یورو را به مردمش هدیه داد/ صعود لهستان با دستان شزنی + فیلم
  • صعود قطر و امارات قطعی شد/ پیروزی سوریه، اردن و بحرین مقابل حریفان
  • فیفادی؛ تساوی برزیل در اسپانیا، باخت هلند به آلمان
  • صعود چهار تیم قطعی شد / شگفتی تیم ملی تاجیکستان برابر عربستان
  • لهستان به یورو 2024 صعود کرد
  • همراه با نتایج مدعیان آسیایی: لبخند چین با برانکو
  • صعود چهار تیم قطعی شد/ شگفتی تیم ملی تاجیکستان برابر عربستان
  • زنده از وضعیت مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ در آسیا