Web Analytics Made Easy - Statcounter

سعید احمدزاده (مدیرعامل تعاونی لنج‌داران چوبیده) در مورد وضعیت تردد لنج‌ها از ساحل ایران به سواحل کویت به خبرنگار ایلنا می‌گوید: لنج‌های ما عموما محصولات کشاورزی و شیلاتی را به سمت کویت می‌برند که عموما به دلیل عدم روابط مطلوب بین دو کشور اجازه ترخیص بار از سوی مسئولان کویت به لنج‌های ایرانی داده نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در مورد برخود مسئولان بنادر کویت اضافه می‌کند: در مواقعی که دریا طوفانی است بی‌سیم دچار مشکل می‌شود و راه ارتباطی دیگری هم وجود ندارد. هنگامی که لنج ایرانی به بندر دوحه کویت می‌رسند اجازه ورود به آنها داده نمی‌شود و لنج‌ها مجبورند به جای سرگردانی در دریا به ایران بازگردد و محصولات خود را فریز کنند تا دفعه بعد موفق به ترخیص کالا شود.

او ادامه می‌دهد: تعاونی لنج‌داران چوبیده نزدیک به ۳۵۰ لنج دارد که هر ۳ یا ۴ ماه یک‌بار نوبت به باربری آنها می‌رسد لنج‌داران بابت هر سفر به صورت میانگین ۸ میلیون دریافت می‌کنند که حدود ۳میلیون ۴۰۰ هزار تومان بابت هزینه سوخت می‌پردازند و باقی مانده را بین ۶ملوان و ناخدا و صاحب لنج تقسیم می‌کنند.

این فعال کارگری در ادامه تشریح مشکلات لنج داران بیان می‌کند: مسئولان بنادر کویت همواره با بهانه‌هایی مانند اینکه چرا پرچم ایران را بالا برده‌ایم یا چرا تصاویر مسئولان جمهوری اسلامی را نصب کرده‌اید خدمه لنج‌ها را آزار می‌دهند اما ملوانان ایرانی تحت هیچ شرایطی خواسته‌های آنان را نمی‌پذیرند.

او ادامه می‌دهد: نزدیک به ۳۵۰ خانوار از همین راه چوبیده- کویت امرار معاش می‌کنند و مجبورند تا بهبود روابط این وضعیت را تحمل کنند. البته برخی از شناورهای ما به دبی بار می‌برند که آنجا هم همین وضعیت حاکم است.

مدیرعامل تعاونی لنج‌داران چوبیده در پایان می‌گوید: ما خواهان بهبود روابط با مسئولان بنادر کویت هستیم و به همین دلیل از سوی وزارت امورخارجه اقداماتی انجام داده‌ایم که هنوز نتیجه‌ای در بر نداشته است.

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۷۵۳۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جریمه راننده پراید به سبک جرثقیل‌داران! + فیلم

صاحب یک خودروی پراید در عراق، وسیله نقلیه‌اش را در محل تعیین شده برای جرثقیل پارک کرد. مالک جرثقیل نیز راننده پراید را به شیوه خودش مجازات کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • کارآفرین و کارگر ۲ بال حرکت اقتصاد و تولید هستند
  • پرچم فلسطین بر گردن اولین رئیس جمهور آمریکا! | عکس
  • صحبت‌های بی‌سابقه قالیباف درباره ماجرای ارز/ آغاز گشت ارشاد مسئولان توسط رادان
  • توجه ایران به رهایی خدمه کشتی توقیف شده با پرچم پرتغال
  • بررسی آخرین وضعیت کشتی توقیف شده اسراییلی حامل پرچم پرتغال | امیر عبداللهیان: موضوع انسانی رهایی خدمه کشتی، مورد توجه جدی ماست
  • حجاب و عفاف نماد مسلمانی و پرچم افتخار امت اسلامی است
  • مسئولان نظام به بیمه و امنیت شغلی کارگران توجه کنند
  • متدینین در مسئله عفاف و حجاب، منطقی بحث کنید
  • امام جمعه تهران خطاب به متدینین: انگ زدن به یکدیگر مصلحت نیست
  • جریمه راننده پراید به سبک جرثقیل‌داران! + فیلم