Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-03-19@03:26:48 GMT

صدور ویزای زائران گیلانی اربعین در رشت از فردا

تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۹۷۵۵۰۵

حسن فعال، مدیر حج و زیارت استان گیلان در گفت وگو با خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، با اشاره به آغاز ثبت نام زائران اربعین حسینی در گیلان، اظهار کرد: اعزام زائران اربعین طی سال های اخیر افزایش یافته است و زائران گیلانی از یک هزار نفر در سال 94 به بیش از 18 هزار نفر در سال 95 رسیده است.

وی با بیان اینکه ثبت نام اربعین تنها از طریق سامانه سماح(https://samah.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

haj.ir) صورت می گیرد، افزود: امسال نیز صدور روادید برای زائران گیلانی توسط دفتر کنسولی موقت عراق در رشت انجام می شود. البته نیاز به مراجعه مستقیم زائران به دفتر کنسولی جهت اخذ روادید نیست.

این مقام مسئول از افزایش 20 درصدی ثبت نام زائران گیلانی اربعین حسینی خبر داد و تصریح کرد: پیش بینی می کنیم حدود 20 هزار زائر گیلانی مراسم اربعین در سامانه سماح ثبت نام کنند.

فعال از آغاز فعالیت دفتر کنسولی موقت عراق در رشت خبر داد و گفت: صدور ویزا در رشت از فردا، 15 مهر آغاز می شود و لذا زائران برای دریافت ویزا ابتدا باید در سامانه سماح ثبت نام و دفاتر زیارتی شهرستان خود را انتخاب کنند.

مدیر حج و زیارت گیلان با بیان اینکه زائران پس از ثبت نام باید مدارک مورد نیاز را به دفاتر زیارتی مجاز تحویل دهند، خاطرنشان کرد: 52 دفتر حج و زیارت در استان گیلان و در همه شهرستان ها فعال است و نسبت به دریافت ویزا اقدام می کنند.

وی مدیریت متمرکز اطلاعات مورد نیاز دستگاه های مسئول در بستر یکپارچه، تسهیل و تسریع در فرآیند ثبت نام و دریافت روادید و ارائه خدمات پزشکی، هلال احمر و بیمه(تا سقف 200 میلیون تومان) به زائران را از جمله مزایای ثبت نام الکترونیکی دانست و عنوان کرد: بزرگترین مزیت ثبت نام در سامانه سماح عدم نیاز زائر به پرداخت ارز جهت دریافت ویزاست، زیرا زائر معادل ریالی آن را از طریق سامانه پرداخت می کند.

فعال از صدور ویزای سه ماهه انفرادی برای هر زائر خبر داد و یادآور شد: ثبت نام گروهی در سامانه منجر به ایجاد محدودیت هایی برای زائران می شد، اما امسال بر روی هر گذرنامه یک برگه ویزا صادر می شود و هر زائر می تواند با ویزای خود با هر تعدادی همراه اعزام شود.

مدیر حج و زیارت گیلان از زائران خواست هرچه سریع تر نسبت به ثبت نام و دریافت ویزا اقدام کنند و گفت: ثبت نام در سامانه سماح تا نیمه اول آبان ادامه دارد. پرداخت هزینه های سفر توسط زائران در سامانه سماح انجام می گیرد و در صورت انصراف با مراجعه به بانک ملی نسبت به دریافت وجه اقدام می گردد.

وی خاطرنشان کرد: سایت مدیریت حج و زیارت استان گیلان به آدرس «gilan.haj.ir» جهت اطلاع از آخرین خبرهای سازمان و همچنین شماره تلفن های 33664428 - 33664427 این مدیریت جهت هرگونه سوال و هماهنگی لازم جهت اطلاع مردم شریف استان گیلان فعال است.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۷۵۵۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشرف ۵۰۰۰ گلستانی به حج تمتع ۱۴۰۳

ایسنا/گلستان مدیر کل حج و زیارت استان گلستان از اعزام قریب به پنج هزار گلستانی به حج تمتع ۱۴۰۳ خبر داد.

سیدعلی میرقاسم پور در نخستین جلسه هماهنگی حج تمتع سال۱۴۰۳ استان گلستان که پیش از ظهر یکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ با حضور مدیرکل فرودگاه‌های استان، مسئولان ارشد سازمان حج و زیارت استان، معاونان، فرماندهان نظامی و انتظامی و منتخبین مدیران کاروان به میزبانی اداره کل فرودگاه‌های استان برگزار شد، اظهار کرد: زائران حج تمتع استان در قالب ۳۹ کاروان اعزام می‌شوند و ۱۴۰ نفر نیز به عنوان عوامل اجرایی، خدمات رسانی خواهند کرد.

وی از آغاز روند معاینات پزشکی زائران حج تمتع ۱۴۰۳ استان از ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ خبر داد و افزود: اعزام زائران ایرانی به حج تمتع ۱۴۰۳ از ۲۵ اردیبهشت آغاز خواهد شد.

مدیر حج و زیارت استان گلستان با بیان اینکه ۴ هزار و ۹۷۵ نفر از این استان در سال جدید به حج تمتع مشرف می‌شوند، گفت: در این سفر معنوی که حدوداً ۳۰ روزه است، زائران گلستانی، مدینه بعد هستند.

مدیرکل فرودگاه‌های استان گلستان نیز در این جلسه گفت: با توجه به افزایش تعداد زائران اعزامی به سرزمین وحی در سال آینده، اهتمام، تلاش و نگاه ویژه دست اندرکاران و عوامل اجرایی پروازهای حج تمتع ارائه خدمات شایسته به زائران بیت‌الله الحرام خواهد بود.گ

گفتنی است، پیش بینی و تمهیدات لازم برای ارتقای سطح کیفی ارائه خدمات فرودگاهی در پذیرش کاروان و استقرار میز خدمت و راهنما زائر از موضوعاتی بود که درباره آنها بحث و گفت‌وگو شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مشکل یک ایرانی در آمریکا برای سفر زیارتی به عربستان
  • مشکل یک استاد دانشگاه ایرانی در آمریکا
  • باید و نبایدهای پزشکی حج سال ۱۴۰۳ چیست؟
  • گیلانی‌ها با بارش باران به استقبال نوروز ۱۴۰۳ می‌روند
  • تشرف ۵۰۰۰ گلستانی به حج تمتع ۱۴۰۳
  • ارائه خدمات ویژه فرودگاه بین‌المللی لارستان در نوروز ۱۴۰۳/ از کران کارت بانکی تا صدور ویزا توریستی
  • صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی در گیلان
  • افزایش پره کشی صیادان گیلانی
  • کفال، بیشترین ماهی صید شده در تور ۴ هزار صیاد گیلانی
  • گیلانی‌ها با هوای بارانی به استقبال بهار ۱۴۰۳ می‌روند