Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهرانگردي احمد مسجد جامعي به همراه اصحاب رسانه امروز با محوريت روز «تهران» انجام شد.
به گزارش خبرگزاري آريا احمد مسجدجامعي در بازديد از مرکز دايره المعارف بزرگ اسلامي که باحضور اشرف بروجردي ، رييس کتابخانه بزرگ ملي ايران و محسن هاشمي رفسنجاني رييس شوراي اسلامي شهر تهران انجام شد، با اشاره به وجه تسميه 14 مهر به عنوان روز تهران اظهارکرد: واقعيت اين است که تهران در نوروز توسط آقا محمدقاجار به عنوان پايتخت انتخاب شد و از آنجا که نوروز مراسمي بزرگ براي ايرانيان است تصميم بر اين گرفتيم تا در تقويم روز تهران را به روزي ديگر موکول کنيم تا تحت الشعاع مراسم نووز قرار نگيرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ابتدا پيشنها د بر اين بود که روز انقلاب اسلامي را به عنوان تهران نامگذاري کنيم که باز هم به اين نتيجه رسيديم که روز تهران اين بار نيز تحت الشعاع مراسم پيروزي انقلاب قرار مي گيرد و چندان به آن توجه نمي شود در نهايت به اين نتيجه رسيديم تا روزي که پايتخت شدن تهران در قانون اساسي مشروعيت يافت را ملاک عمل قرار دهيم.
وي با بيان اينکه امسال اولين سالي است که به روز تهران توجه مي شود، گفت: يکي ازمهمترين اقدامات در خصوص تاريخچه تهران تهيه دانشنامه تهران بزرگ است. اين دانشنامه مشتمل بر 40 جلد است که در حال حاضر جلد 23 آن در دست چاپ است.
مسجد جامعي با بابيان اينکه دانشنامه تهران بزرگ به سه قسمت شميرانات ، تهران و ري تقسيم مي شود ، عنوان کرد: ري سابقه بسيار کهني دارد و پرداختن به آن بحث جداگانه اي بود. به همين دليل ما موضوع ري را از زمان پايتختي تهران در نظرگرفتيم و در دانشنامه قيد کرديم.
وي درخصوص حمايت از تهيه دانشنامه بزرگ از سوي شوراي چهارم نيز بيان کرد: آن زماني که رييس شوراياري ها بودم از محل شوراياري ها سالانه 240 ميليون تومان براي تکميل دانشنامه اختصاص دادم که بعد از من ديگر توجه و کمکي به اين امر نشد .
اين عضو شوراي شهر در پايان با اشاره به تکميل و انتشار دانشنامه شميرانات به عنوان بخشي از دانشنامه تهران بزرگ گفت: اميدواريم دانشنامه تهران نيز تا پايان سال منتشر شود .
در ادامه اين بازديد همداني مجري طرح تهيه دانشنامه تهران بزرگ با بيان اينکه براي تهيه اين دانشنامه، تهران به دو قسمت تقسسيم شده است، عنوان کرد: براساس خط فرضي که قائل شده ايم از اتوبان رسالت به بالا جزو شميران و ما بقي قسمت پايين دست تهران است که در دانشنامه به طور مفصل به آن پرداختيم.
وي بابيان اينکه براي تهيه دانشنامه تهران نياز به 10 هزار مقاله داريم، گفت: تاکنون 1600 مقاله درباره تهران تعريف شده است که دو جلد به صورت الفبايي اماده است و اگر امسال وضعيت مرکز مناسب باشد تاپايان سال در دست چاپ و انتشار قرار مي گيرد.
اين پژوهشگر با تاکيد بر وجود مشکلات مالي در تهيه دانشنامه تهران بزرگ گفت: با مولفيني که با کار مي کنند تاپايان سال گذشته تسويه کرده ايم اما يک سال است که مولفين ما حقوق نگرفته اند.
به گزارش خبرگزاري آريا پس از اين بازديد مسجد جامعي و اصحاب رسانه به ديدار عبدالله انوار تهران شناس بزرگ رفتند. عبدالله انوار در حال حاضر مطالعات جمعي را در خصوص مساجد تهران انجام مي دهد .
بازديد از نقشه هاي تهران در دفتر رضا شيرازيان پژوهشگر تهران از ديگر برنامه تهران گردي امروز بود .
شيرازيان ضمن نشان دادن نقشه هاي گوناگون از تهران به تاريخچه نقشه هاي پايتخت پرداخت و گفت: اولين نقشه تهران به نام نقشه نازکوف به دوره فتحعلي شاه قاجار برمي گردد که با هدف نظامي تهيه شد. البته نقشه برداري ملي از دايرالفنون معنا پيدا کرد و در آن زمان نقشه هاي متعددي از سراسر ايران تهيه شد. نقشه خيابان کشي 1309 اولين نقشه برداري بسيار دقيق است که اواخر دوره ناصري کشيده شد.
//اين گزارش تکميل مي شود//

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۷۵۶۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین خلبانان اوکراینی برای آموزش اف-۱۶ وارد فرانسه شدند

۱۰ خلبان اوکراینی که اکثر آنها هرگز پرواز نکرده‌اند، برای گذراندن دوره‌های آموزشی جامع مطابق با استانداردهای نیروی هوایی وارد فرانسه شده‌اند.

به گزارش ایسنا، این آموزش در پایگاهی در جنوب غرب فرانسه برگزار می‌شود و مقامات فرانسوی به دلایل امنیتی اطلاعاتی در مورد مکان خلبانان اوکراینی فاش نکردند.

به نقل از لیبراسیون، بااین‌حال، آنها که بین ۲۱ تا ۲۳ سال سن دارند، باید بعد از کریسمس سکان جنگنده اف-۱۶ آمریکایی را در دست بگیرند.

قبل از عزیمت به فرانسه، خلبانان اوکراینی سه ماه را در بریتانیا گذراندند و زبان انگلیسی را آموختند، زبانی که خلبانان ناتو از آن استفاده می‌کنند.

در مجموع، خلبانان اوکراینی دوره ۸۰ ساعت پرواز و ۵۰ جلسه شبیه‌سازی را خواهند گذراند. این آموزش سریع نصف طول دوره نیروی هوایی فرانسه است، اما کی‌یف چاره‌ای ندارد زیرا نیروی هوایی این کشور از آغاز جنگ تمام‌عیار روسیه آسیب‌دیده است و نیاز به بازسازی فوری دارد.

انتظار می‌رود اف-۱۶های آمریکایی در تابستان امسال وارد اوکراین شود. پس از اتمام دوره آموزشی خود در فرانسه، خلبانان اوکراینی، بعد از یک دوره سازگاری چهار ماهه در رومانی، از این جنگنده‌ها استفاده خواهند کرد.

سه جنگنده دیگر اف-۱۶ از هلند اخیرا به مرکز آموزشی اروپا در نزدیکی شهر فاتستی رومانی وارد شده‌اند. در حال حاضر هشت فروند اف-۱۶ در این پایگاه وجود دارد که ۳۲ فروند دیگر از نروژ وارد این پایگاه می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سازمان برنامه مکلف به نظارت برنحوه نقشه‌برداری سازمان ثبت شد
  • سازمان برنامه موظف به نظارت جدی بر نحوه نقشه‌برداری سازمان ثبت شد
  • قدیمی ترین بنای کاخ گلستان اینجاست
  • لازمه ساماندهی اصولی آبشوران تهیه نقشه دیجیتالی شهر کرمانشاه است
  • اولین خلبانان اوکراینی برای آموزش اف-۱۶ وارد فرانسه شدند
  • ۲+۱ سهمیه قطعی ایران در اولین دوره لیگ نخبگان آسیا
  • «رخ» از مسکو جایزه گرفت/ جایزه بزرگ جشنواره مراکش برای «برنده‌ها»
  • ویکی فقه؛ دانشنامه‌ای در حوزه علوم اسلامی
  • اتمام طرح تحقیقاتی تهیه و تدوین نقشه راه صنعت استان کرمانشاه
  • تیم حسینی کابوس تیم های سخت لیگ