Web Analytics Made Easy - Statcounter

ائمه جمعه آذربایجان غربی در خطبه‌های این هفته آئین عبادی سیاسی نماز جمعه نقض برجام از سوی آمریکا را به معنی پشت کردن به همه تعهدات این کشور در قبال جامعه جهانی ارزیابی کردند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرستان‌های آذربایجان غربی، امام‌جمعه شهرستان خوی در خطبه‌های این هفته آئین عبادی سیاسی نماز جمعه با اشاره به 15 مهر روز روستا با قدردانی از تلاش‌ها و زحمات طاقت‌فرسای روستاییان اظهار داشت: فرسایش خاک زمین‌های کشاورزی و دامداری، گرانی ابزار، ادوات و لوازم کشاورزی، پایین بودن قیمت محصولات و بالا بودن هزینه‌ها از جمله مشکلات این قشر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید رضی شکوری افزود: نبود سیستم آموزشی برای کشاورزان، بیمه نبودن زمین‌های کشاورزی، نبود مراکز دفن زباله و تأسیسات فاضلاب، تغییر کاربری اراضی، تخریب مناطق حفاظت شده، مشکلات اعطای تسهیلات و اعتبارات، مشکلات مربوط به اجرای طرح هادی، مشکلات متعدد مربوط به دامداری، نارسایی‌های آموزش در مدارس روستایی و مشکل اساسی مهاجرت روستاییان از دیگر مشکلات روستاییان است.

وی با اشاره به شرط تمامیت ایمان خاطرنشان کرد: محبت اهل بیت (ع) مهم‌ترین شرط تکمیل بودن ایمان و درجه ایمانی انسان است و ایمان جز با محبت ما اهل بیت کامل نمی‌شود.

خطیب نماز جمعه خوی با اشاره به حماسه عاشورا به عنوان الگو برای همه آزادگان جهان گفت: دستگاه خلافت اموی تصور می‌کرد با شهادت امام حسین (ع)، یاران و اسارت زنان و کودکان ایشان به هدف خود رسیده است در حالی که شهادت شهدای کربلا و اسارت اهل بیت (ع) دین اسلام را بیمه کرد.

وی با اشاره به ریشه‌ها و علل هجرت حضرت امام خمینی (ره) به فرانسه تصریح کرد: به دنبال رحلت حاج آقا مصطفی فرزند امام خمینی (ره) مبارزات در ایران روح و تحرک فوق‌العاده پیدا کرد و مسئولان ایران و عراق طی جلسات متعددی به این نتیجه رسیدند که فعالیت‌های امام در نجف برای هر دو کشور مضر است.

عضو شورای استانی مدارس علمیه با اشاره به 20 مهر و 21 محرم روز رحلت علامه حلی اظهار داشت: مناظره علامه حلی با علمای مذاهب چهارگانه اهل سنت و مغلوب شدن آنان در برابر علامه موجب شیعه شدن شاه مغول سلطان خدابنده گردید در نهایت شیعه گری در ایران گسترش پیدا کرد.

وی با اشاره به 19 مهر روز تأسیس مجمع جهانی تقریب بین المذاهب با دستور مقام معظم رهبری و وظایف و رسالت‌های این مجمع تاکید کرد: این مجمع سازمانی غیر دولتی متشکل از گروهی از اندیشمندان و عالمان دینی جهان اسلام از کشورهای ایران، مصر، آمریکا، فرانسه، تونس، سوریه، عربستان، عراق، پاکستان، افغانستان، اردن، قطر، مغرب، سنگال، استرالیا، سوئد و سودان است.

شکوری با اشاره به وظایف این مجمع بیان کرد: کمک به امر احیاء و گسترش فرهنگ و معارف اسلامی و دفاع از حریم قرآن و سنت پیامبر اکرم (ص)، کوشش در راه ایجاد آشنایی و تفاهم بیشتر بین علماء، متفکران و پیشوایان جهان اسلام در زمینه‌های اعتقادی، فقهی و اجتماعی سیاسی از جمله وظایف این مجمع است.

وی یادآور شد: از دیگر وظایف این مجمع می‌توان به گسترش اندیشه تقریب بین اندیشمندان و فرهیختگان جهان اسلام و انتقال آن به توده‌های مسلمان و آگاه کردن آنان از توطئه‌های تفرقه انگیز دشمنان، گسترش در تحکیم و اشاعه اصل اجتهاد و استنباط در مذاهب اسلامی، سعی در ایجاد هماهنگی و تشکیل جبهه واحد در مقابل توطئه‌های تبلیغاتی و تهاجم فرهنگی دشمنان اسلام بر اساس اصول مسلم اسلامی و رفع بدبینی‌ها و شبهات بین پیروان مذاهب اسلامی اشاره کرد.

90 مسجد شهرستان چایپاره از عزاداران ماه محرم استقبال کرد

امام جمعه شهرستان چایپاره نیز امروز در خطبه‌های آئین عبادی سیاسی نماز جمعه این شهرستان با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با خانواده شهید حججی اظهار داشت: این شهید بزرگوار نشانه خداوند متعال است و ملت ایران اسلامی به واسطه وی سربلند شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رسول جمشیدی افزود: شهید حججی به نوعی سخنگوی تمامی شهدای ایران اسلامی و دیگر کشورها در جنگ با گروه‌های تکفیری است و پیش از وی نیز شهدایی بودند که سرشان از تن جدا شده بود و این موضوع ادامه خواهد داشت ولی خداوند به حججی عنایت کرد و او را به همگان شناساند.

وی خاطرنشان کرد: دشمنان برای این که ملت ایران به ویژه جوانان را از راه شهادت بازگردانند و امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی را فراموش کنند تلاش‌های بسیاری می‌کنند و این در حالی است که بخش زیادی از جوانان دل‌هایشان مملو از مفاهیم انقلابی است و از نظر کیفیت و کمیت با جوانان دهه 60 می‌توانند برابری کنند.

خطیب نماز جمعه چایپاره با تبریک هفته نیروی انتظامی گفت: نیروی انتظامی تاکنون 13 هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی ایران کرده که تعداد 8 هزار و 500 نفر متعلق به دفاع مقدس بوده و سایر به شهدای مدافع حرم بوده هستند و ناجا نیز در این میان 22 هزار جانباز دارد که 12 هزار و 500 مورد آن متعلق به دوران هشت سال جنگ تحمیلی است.

وی تاکید کرد: امسال تقریباً تعداد 90 مسجد شهرستان چایپاره برای برگزاری باشکوه مجالس عزاداری ماه محرم آماده شد که متأسفانه به سبب نبود اداره تبلیغات اسلامی در این شهرستان برای تأمین روحانی برای مساجد با مشکلی روبرو هستیم و در این تعداد مسجد 15 نفر روحانی حضور داشتند.

جمشیدی تصریح کرد: برای برطرف کردن چنین مشکلاتی باید هر چه سریع‌تر اداره تبلیغات اسلامی در این شهرستان راه اندازی شود و شور و شوق حسینی موجود در دل مردم این شهرستان مسئولان را بر آن می‌کند که توجه خاصی به این منطقه کنند.

قیام امام حسین (ع)، امامت و یقین به منجی عالم بشریت ایران اسلامی را از توطئه دشمنان مصون می‌دارد

امام جمعه شهرستان میاندوآب نیز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه این شهرستان با اشاره به کارشکنی‌های دشمنان غربی به‌ویژه دولت‌های آمریکا و اسرائیل علیه کشورهای اسلامی در منطقه اظهار داشت: دشمنان دین مبین اسلام و کشورمان به دنبال برنامه‌های بسیاری برای براندازی کشور و دین اسلام هستند.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین جمید حسن زاده افزود: دشمنان به دنبال از بین بردن دیده‌بان‌ها و برجک‌های کشورمان هستند و طبق گفته کارشناسان کشور اسرائیل قیام امام حسین (ع) نخستین برجک امن ماست و تا زمانی که نهادهای دینی و هیئت‌ها پابرجاست نمی‌توانند جامعه ما را به انحراف بکشانند و سربند یا حسین را از سر ما پایین آورند.

وی خاطرنشان کرد: منجی عالم بشریت (عج) دومین برجک ماست که آنان به دنبال هدف قرار دادن این مهم هستند و درصدد این هستند تا نسبت به این موضوع در جامعه ناامیدی ایجاد کنند و تا وقتی جامعه ما به این مهم حقیقی و واقعی امیدوار است نمی‌توانند به نقشه‌های شوم خود دست یابند تا پرچم دین اسلام را به امام زمان (عج) برسانیم.

خطیب نماز جمعه شهرستان میاندوآب گفت: فاصله انداختن بین امام و امت اسلامی یکی دیگر از ترفندهای دیگر دشمنان کشورمان است و تا زمانی که ارتباط مستقیم با مردم وجود داشته باشد نمی‌توانند این موضوع را به سرمنزل مقصود برسانند.

همه پرسی کردستان توطئه آمریکا و اسرائیل است

امام جمعه ماکو نیز در خطبه‌های آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این شهرستان با اشاره به سخنان رهبر انقلاب در دیدار با رئیس‌جمهوری ترکیه اظهار داشت: مقام معظم رهبری به خوبی اهداف دشمنان را تبیین کردند که همانا تأسیس یک اسرائیل دوم در منطقه است و قطعاً خود برادران کرد، این اجازه را به سردمدارانشان نمی‌دهند که با رژیم صهیونیستی هم‌نوا شوند.

حجت الاسلام ایوب رنجبری با تشریح فرمایشات رهبر انقلاب درباره شهدای مدافع حرم و بخصوص شهید محسن حججی افزود: دشمن سعی دارد به همه بقبولاند که فقط جوانان دهه 60 و 50 حامی و پشتیبان انقلاب بودند و جوانان امروز انقلابی نیستند ککه با خون شهید حججی، خط بطلانی بر تمام این نقدها کشیده شد و همه‌گان فهمیدند که هنوز امثال شهید حججی‌ها در جامعه زنده هستند و مدافع انقلاب‌اند.

وی با تسلیت دوباره ایام عزاداری سیدالشهدا (ع) خاطرنشان کرد: با وجود گذشت عزاداری تاسوعا و عاشورای حسینی، نباید از این ظرفیت عظیم معنوی غافل شد و همواره باید از این دانشگاه کربلا و دستاوردهای آن استفاده کرد.

خطیب جمعه ماکو با تبریک روز دامپزشکی و با اشاره به اهمیت کار دامپزشکی تصریح کرد: 49 درصد بیماری‌ها، بین انسان و دام مشترک است پس باید واکسیناسیون دام‌ها جدی گرفته شود چرا که می‌تواند سبب بیماری‌ها و آسیب‌های جسمی فراوانی شود.

وی با یادآوری فرارسیدن روز روستایی و عشایری گفت: متأسفانه امروز در جامعه روستایی بودن یک عیب شمرده می‌شود اما این یک حسن است و یکی از شرط‌های تحقق اقتصاد مقاومتی، توجه به ظرفیت‌های روستاییان و عشایری است.

رنجبری یادآور شد: باید صدا و سیما یک شبکه مختص روستایی و عشایری راه‌اندازی کند و با برخی اقدامات دیگر، باید استعدادهای روستاییان و عشایرها شکوفا شود که می‌توان به تشکیل مجمع نخبگان روستایی، افزایش توریست روستایی و تشکیل مجمع خیرین روستایی اشاره کرد.

توانایی، قدرت و اقدام به‌موقع نیروهای انتظامی افتخاری برای ملت و نظام است

امام‌جمعه سلماس نیز در خطبه‌های این هفته نمازجمعه این شهرستان، ضمن تبریک هفته نیروی انتظامی اظهار داشت: نیروی انتظامی تاکنون 13 هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است که از این تعداد هشت هزار شهید در دوران دفاع مقدس و پنج هزار شهید دیگر در راستای تأمین امنیت مردم در داخل کشور و در مرزها بوده‌اند و نیز این نهاد 23 هزار جانباز و دو هزار و 100 آزاده دارد.

حجت‌الاسلام سید محمد موسوی افزود: هیچ سازمانی همچون نیروی انتظامی مستقیماً با مردم سروکار ندارد و توانایی، قدرت و اقدام به‌موقع این نیروها افتخاری برای ملت و نظام است.

وی در خصوص پیام شهادت شهید محسن حججی بیان کرد: شهید محسن حججی یک الگو، یک نمونه و یک اسوه بود و آن‌چنان شهادتی را رقم زد که همچون مولای عزیزمان حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) در ظهر عاشورا افتخار شهادت پیدا کند و نه‌تنها برای میهن اسلامی بلکه برای جهان اسلام پیام جدیدی از عاشورا بازآفرینی کرده و فضای میهن اسلامی و جهان اسلام را عاشورایی کند.

امام‌جمعه سلماس گفت: اگر مسلمانان در دفاع از اسلام به پا نخیزند، بدون شک این شیاطین به اهداف خود دست پیدا خواهند کرد، ایام محرم فرصت بسیار مناسبی برای دفاع از آرمان‌های انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

آمریکا با نقض برجام در واقع با جامعه بین‌الملل و سازمان‌ملل نقض پیمان می‌کند

امام جمعه شهرستان مهاباد نیز در آئین عبادی و سیاسی نماز جمعه این شهرستان، با اشاره به طمع‌ورزی‌های رئیس جمهور آمریکا اظهار داشت: مسئله قدرت‌نمایی و دندان نشان دادن ترامپ در خصوص برجام بارها تکرار شده است و او می‌خواهد دوباره شیطنت خود را در مورد ایران ادامه دهد و این کار نه تنها برای ایران مضر است، بلکه شان و اعتماد سایر کشور ها به آمریکا را هم زیر سوال می برد.

ماموستا عبدالقادر سهرابی افزود: آمریکا با نقض برجام در واقع با جامعه بین‌الملل و سازمان‌ملل نقض پیمان می‌کند و نمی‌تواند انقدر گستاخانه ادعای نقض برجام کند و باید مستکبران بدانند که ملت ایران هیچوقت در مقابل این تهدید ها سر خم نمی‌کنند.

وی با اشاره به فرارسیدن هفته نیروی انتظامی تصریح کرد: حافظان نظم و امنیت با هماهنگی، همدلی، هم افزایی و همراهی در چارچوب سیاست‌های تبیین شده، همیشه گام‌های بلندی در جهت افزایش رضایت عمومی، کاهش جرائم سازمان یافته و حفظ امنیت برداشتند.

امام جمعه مهاباد گفت: توانایی‌ها، اقتدار و رشادت نیروی انتظامی مایه‌ی افتخار و سربلندی نظام جمهوری اسلامی است و این اقتدار به برکت مجاهدت های خالصانه غیورمردان ولایتمدار ناجا و ایثار شهیدان و جانبازان این نیروی سرافراز است.

سختی‌های تبعید امام خمینی (ره) را از ادامه راه منصرف نکرد

امام جمعه شهرستان بوکان نیز در خطبه‌های آئین عبادی سیاسی نماز جمعه این شهرستان با اشاره به سالروز تبعید امام راحل (ره) از ترکیه به عراق اظهار داشت: اما راحل (ره) در روز 13 مهر به همره فرزندانشان از ترکیه به عراق تبعید شدند اما در آنجا با استقبال پرشور مردم مواجه شد و همه او را دوست داشتند.

ماموستا عبدالرحمن خلیغه زاده افزود: دوران اقامت و طولانی مدت امام در نجف با سختی‌های زیادی برای امام گذشت و کسانی که در لباس دین به اما توهین‌های زیادی کردند اما هیچ یک از این مصائب و مشکلات نتوانست اما را از راهی که در پیش گرفته بود منصرف کند.

وی با اشاره به تشییع جنازه شهید مدافع حرم خاطر نشان کرد: شهید محسن حججی کسی بود که سر خود را در راه اسلام داد تا اسلام پایدار باشد.

خطیب نماز جمعه بوکان با اشاره به فداکاری و استقامت اسرا و مفقودین در دوران جنگ تاکید کرد: اسرا و مفقودین با الگو گرفتن از اسران روز یازده محرم عاشورا حماسه آفریدند و به دشمن ثابت کردند که تا پای جان برای حفاظت از انقلاب و کشورشان مبارزه می‌کنند.

وی تصریح کرد: باید استقامت و فداکاری آنها به درستی تبیین شود تا الگوی برای همگان قرار گیرند و قدردان از خودگذشتگی آنها باشیم.

امام جمعه بوکان با تبریک هفته ناجا به سبز جامگان بیان کرد: افراد نیروی انتظامی کسانی هستند که زحمت زیادی برای حفاظت از جان و مال و ثروت و فرزندان ما انجام می‌دهند و ما هم باید با همکاری کردن با آنها قدردان تلاش و زحمت این عزیزان باشیم تا این امنیت همچنان پایدار باشد.

اسرا و مفقودین با استقامت در برابر شکنجه دشمن حماسه خلق کردند

امام جمعه پیرانشهر نیز در خطبه‌های آئین عبادی سیاسی نماز جمعه این شهرستان با تاکید بر اعتقادات دینی اظهار داشت: باور به اعتقادات دینی و امر خدا شناسی انسان را از گناه کردن و لغزش دور نگه می‌دارد.

ماموستا مصطفی محمودی افزود: منظم کردم افکار و عقاید و پاک‌سازی آنها از اوهام و خرافات، تضمین اصول اخلاقی، تحکیم ارتباطات اجتماعی و لغو تفاوت‌های نژادی و قومی که همه جزو دین هستند سبب آرامش در زندگی فردی و اجتماعی می‌شود اما باید خدا شناسی و خودآگاهی خود را بالا ببریم.

وی با اشاره به سالروز تبعید امام راحل به (ره) از ترکیه به عراق خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) در طول عمر پر برکت‌شان چند بار توسط رژیم طاغوتی پهلوی تبعید شدند و پس از یازده ماه حضور اجباری در ترکیه شاه امام را به نجف تبعید می‌کند.

خطیب نماز جمعه پیرانشهر تاکید کرد: امام راحل (ره) به محض ورود خود به نجف سخنرانی ساسی و روشنفکرانه‌ای داشت و با حضور در عراق فرصت وسیع‌تری با دانشجویان به ویژه دانشجویان خارج از کشور داشت همه مردم از او حمایت می‌کردند.

وی جمعه پیرانشهر با اشاره به یازده محرم که روز تجلیل از اسرا و مفقودین است تصریح کرد: اسیران ایرانی با پیروی از کاروان اسیران عاشورا در اسارت آزادگی خلق کردند و دشمن را رسوا کردند و به همین دلیل این روز روز تجلیل از اسرا و مفقودین نام گذاری شده است.

امام جمعه پیرانشهر در بخش دیگری از خطبه‌های امروز نماز جمعه با تبریک فرا رسیدن هفته ناجا بیان کرد: هفته ناجا را به سبز جامگان تبریک می‌گوییم و امیدواریم امنیتی را که در کشور در سایه این عزیزان برقرار است مستدام باشد و بدانند که ما هم قدردان زحمات این عزیزان هستیم.

کودکان امروز سرمایه‌های آینده هستند

امام جمعه موقت شهرستان سردشت در خطبه‌های آئین عبادی سیاسی نماز جمعه این شهرستان با اشاره به هجرت‌های امام راحل (ره) در مدت زندگیشان و سالروز هجرت از ترکیه به عراق و پاریس اظهار داشت: اگر چه تبعید امام بر خلاف میل ایشان بود اما این تبعید اما را از ادامه راه منصرف نکرد و علاوه بر تربیت طلاب و تدریس در نجف اشرف از امور سیاسی و مبارزه با رژیم شاه نیز غافل نبود.

ماموستا محمد واوی افزود: امام راحل (ره) در فرانسه هم این گونه بودند و همان‌طور که مرحوم فرزندش سید احمد خمینی بیان کرده بود شبانه روز در حال فعالی‌های سیاسی و تلاش برای سرنگونی رژیم طاغوتی شاه بود.
وی با اشاره به فرا رسیدن هفته ناجا خاطر نشان کرد: این هفته را به تمام سبز جامگان کشور تبریک می‌گوییم و امیدواریم همچنان مقتدر و با عزت حافظ خاک و امنیت کشور باشند.

خطیب نماز جمعه سردشت با اشاره به روز جهانی کودک و تربیت درست آنها تاکید کرد: کودکان سرمایه و آینده ما هستند در تربیت و پرورش آنها باید تلاش بسیاری داشته باشیم.

وی تصریح کرد: اگر در گذشته پدر یا مادر یا شخص بزرگ‌تری الگوی کودک بودند متأسفانه اکنون فضای مجازی الگوی کودکان شده و با غرق شدن در آن از واقعیات زندگی دور مانده‌اند ما باید مواظب آنها باشیم چون کودکان امروز پدر و مادرهای فردا هستند.

امام جمعه موقت سردشت بیان کرد: با نظارت بیشتر بر فرزندان و کنترل مناسب آنها و شناخت دوستانشان با فرزندان خود دوست باشیم تا احساس تنهایی نکنند و به دنیای مجازی پناه نبرند چون تأثیر زیادی روی کودکان گذاشته و سبب ناراحتی و بیماری‌های عصبی برای آنها شده است پس لازم است فضایی شاد و صمیمی را برای کودکان فراهم کنیم.

انتهای پیام/

R41361/P1377/S6,48/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۷۶۳۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استوری جدید گروسی با تگ ایران

  رافائل گروسی که به نیویورک سفر کرده، در جمع خبرنگاران توضیح داد: بازرسان ما در ایران روز گذشته از سوی دولت این کشور مطلع شدند که تمام مراکز هسته‌ای که ما هر روز بازرسی می‌کنیم، بنا به دلایل امنیتی تعطیل است. این مراکز امروز برای ادامه بازرسی‌ها باز شدند اما من تصمیم گرفتم بازرسان ما تا زمانی که اوضاع آرام نشود، بازنگردند؛ بنابراین ما کار خود را از فردا از سر می‌گیریم. وی با بیان این‌که تنش‌های اخیر تاثیری بر فعالیت‌های آژانس نداشته، افزود: ما در ایران هستیم و به کارمان ادامه می‌دهیم. مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در پاسخ به پرسشی درباره تحولات جدید در برنامه هسته‌ای ایران، برخی ادعاهای سیاسی را تکرار کرد و گفت: ایران از ذخایر اورانیوم غنی‌شده در سطح بسیار بالایی برخوردار است اما این به‌ خودی‌ خود به این معنا نیست که ایران دارای سلاح اتمی است. وی افزود: تا جایی که به آژانس مربوط است (البته باید هنگام اظهارنظرهای عمومی محتاط باشیم) ما هیچ‌گونه اطلاعات یا نشانه‌ای مبنی بر این‌که ایران از برنامه ساخت سلاح اتمی برخوردار است، نداریم. در عین حال ما به طرف ایرانی گفته‌ایم که این سطح از ذخایر مواد اتمی که به لحاظ فنی نزدیک به ساخت سلاح هسته‌ای است، در سطح جهانی پرسش‌برانگیز است و به همین خاطر از آنها خواسته‌ایم که به‌طور کامل با ما همکاری کنند. 
گروسی ابراز امیدواری کرد ظرف چند هفته آینده راهی تهران شود و اوضاع را روی ریل قرار دهد. گفتنی است ایران دو سال پس از خروج یکجانبه آمریکا از برجام و تعلل طرف‌های اروپایی در عمل به تعهدات‌شان در این توافق، گام‌هایی را تحت نظارت آژانس برای کاهش تعهداتش برداشت تا توازن در اجرای این توافق را برقرار کند. جمهوری اسلامی ایران همواره تاکید کرده که تدابیر صورت‌گرفته برگشت‌پذیر بوده و هر زمان که سایر طرف‌ها به‌طور کامل به تعهدات ‌خود عمل کنند، ایران نیز متقابلا رفتار خواهد کرد. ایران پس از امضای برجام در سال ۱۳۹۴ با هدف لغو تحریم‌های ظالمانه، به‌عنوان کشوری مسئولیت‌پذیر، تعهدات خود را بدون عیب و نقص اجرا کرد و این مسأله در ۱۶ گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مورد تایید قرار گرفت اما پس از ورود دونالد ترامپ به کاخ سفید، تحریم‌هایی که به واسطه برجام رفع شده بود، با تصمیم یکجانبه وی برای خروج از این توافق در ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷(۸ می ‌۲۰۱۸) بازگردانده شد. جمهوری اسلامی ایران سال ۲۰۱۸ سازوکار حل اختلاف را در چارچوب کمیسیون مشترک برجام در سطح وزیران امور خارجه اعضای باقیمانده در این توافق فعال کرد. در نتیجه این نشست، طرف‌های عضو برجام با صدور بیانیه‌ای، ۱۱ تعهد را برای جبران خسارت‌های اقتصادی ناشی از اقدام یکجانبه آمریکا مطرح کردند اما اجرای نامتوازن این توافق از یک طرف و فشارهای ناشی از اعمال و تشدید تحریم‌های یکجانبه آمریکا از طرف دیگر، باعث شد تا یک سال پس از خروج آمریکا از برجام، شورای‌ عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران تصمیماتی در راستای متوقف‌کردن گام‌به‌گام اجرای اقدامات داوطلبانه تعهدات هسته‌ای با اعطای فرصت‌های ۶۰روزه به دیپلماسی اتخاذ کند. ایران تا یک سال پس از خروج آمریکا از برجام به تمام تعهداتش ذیل این توافق عمل کرد تا به کشورهای اروپایی که وعده می‌دادند آثار خروج واشنگتن از توافق را جبران می‌کنند، فرصت دهد که برای تحقق این وعده تلاش کنند اما با توجه به این‌که کشورهای اروپایی به وعده‌های‌شان عمل نکرده‌اند، ایران نیز در چند گام تعهداتش ذیل برجام را کاهش داد. دولت دموکرات جو بایدن پس از روی کار آمدن در ژانویه ۲۰۲۱، اقدام یکجانبه دولت سابق این کشور را برای خروج از توافق ایران و گروه ۵+۱ محکوم کرد اما همچنان سیاست‌های فشار حداکثری دولت دونالد ترامپ را در پیش گرفته است. در واقع، تجربه نشان داده که کاخ سفید با وجود ادعای دیپلماسی، اراده لازم را برای تصمیم‌گیری در زمینه بازگشت به برجام و جبران سیاست شکست‌خورده دولت ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا علیه ایران ندارد. مذاکرات برای ازسرگیری اجرای برجام در هشت دور با حضور نمایندگان گروه ۴+۱، اتحادیه اروپا و ایران در وین برگزار شد. هیات آمریکایی نیز به‌صورت غیرمستقیم در گفت‌‌وگوها حاضر بود اما نتیجه مذاکرات به‌دلیل عواملی همچون تناقض در رفتار، تعلل در تصمیم‌گیری، زیاده‌خواهی و طرح درخواست‌های جدید از سوی آمریکا معطل ماند. ایران به‌عنوان کشوری مسئولیت‌پذیر همواره اعلام کرده که برای عقد توافقی پایدار و قابل اتکا که تحریم‌ها را به نحوی تضمین‌شده رفع کند و موضوعی به‌عنوان اهرم فشار جهت استفاده علیه ایران در آینده باقی نماند، آمادگی دارد.

دیگر خبرها

  • تقویت و توسعه حوزه‌های مختلف دانشگاه آزاد مرودشت در سال جاری
  • دیدار مدیر کل امور اتباع البرز با امام جمعه چهارباغ
  • دیدار کارکنان تیپ ۴۰ متحرک هجومی ارتش با امام جمعه اردبیل
  • بازدید منظم آژانس از تاسیسات هسته‌ای ادامه دارد
  • اسلامی: اگر آژانس به تعهدات برجامی خود عمل کند ما هم متعهدیم
  • اسلامی: بازدید منظم آژانس از تأسیسات هسته‌ای/ نظارت ۱۲۰ بازرس
  • استوری جدید گروسی با تگ ایران
  • عملیات وعده صادق ، سیلی محکم به اسرائیل و آمریکا
  • عملیات وعده صادق سیلی محکمی به اسرائیل و آمریکا بود
  • «بارانی» امام جمعه موقت سمنان شد