Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیین نماز سیاسی عبادی و دشمن شکن جمعه در سراسر استان کهگیلویه و بویراحمد این هفته با حضور مردم ولایتمدار استان برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح زاگرس آیین نماز سیاسی عبادی و دشمن شکن جمعه در سراسر استان کهگیلویه و بویراحمد این هفته با حضور مردم ولایتمدار استان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه یاسوج گفت;تشکیل دهنده تمامی گروه های تروریستی آمریکاست.

حجت الاسلام سید علی اصغرحسینی در نماز جمعه عبادی سیاسی این هفته شهر یاسوج ضمن دعوت مردم به رعایت تقوا و دوری از گناه گفت: خداوند زمینه اهل تقوا را به گونه ای قرار می دهد که دوست داشته باشند و نکته دوم اینکه از جایی که هرگز به فکرش هم نمی رسد خدوند رزقش را می دهد این در سوره نمل اشاره شده است.

وی افزود: انسان های که بی اعتقاد به روز اخرت و اصول دین را قبول ندارند دسته ای هستند که در این زمان نیز کم نیستند و وجود دارند افرادی که انحراف و کج روی و ربا را خوب می بینند.

امام جمعه یاسوج ادامه داد: چنین افرادی وقتی از راه های مختلفی از جمله دزدی و اختلاس به مقاومی می رسند خود را باهوش می پندارند و افرادی که از راه حق را درامد دارند را بی عرضه می نامند.

حجت الاسلام حسینی بیان کرد: چنین افرادی که دزدی را زرنگی و ربا را حلال و پایمال کردن حق مردم را خوب می بینند اعتقاد به اخرت ندارند و سردرگم هستند.

وی ادامه داد: کسانی که رعایت نمی کنند و بدحجاب هستند و ازادی را مطرح می کنند اینها خیانتکار ترین افراد هستند که خوبی ها را بد و عبادت را کهنه پرستی می دانند عذابی دردناک و سخت در انتظار انهاست و بیشترین زیان را انجام داده اند.

عشایر ذخایر مملکت هستند

امام جمعه یاسوج در خطبه های دوم نماز عبادی سیاسی این هفته با اشاره به مناسبت های پیش رو گفت: هفده مهرماه روز عشایر و روستاست دو قشر مهم هستند عشایر ذخایر مملکت هستند انها تامین کننده و کم توقع هستند و ان شالله در پناه حق باشند.

وی بیان کرد: مسله مهمی که همه با ان درگیر بودند شهادت امام حسین است؛ امریکا دشمن ماست و جنایتکار ،بدعهد بد پیمان و نابود کننده دشمن هاست.

حجت الاسلام حسینی با بیان اینکه امریکا به وجود اورنده گروه های تروریستی استُ ادامه داد: ایران اسلامی گلوی امریکا را گرفته و در مسایل مختلف جلوی ان را گرفته است.

وی گفت: امریکا در سوریه در عراق در یمن دست دارد یک کشور کودک کش است.

امام جمعه یاسوج عنوان کرد: حسین بن علی ع این روح را که در دنیا دمید و شهید شد اما زیر بار ستم نرفت حسین نورالله و نماینده خدا در مبارزه با دشمنان است.

حجت الاسلام حسینی تصریح کرد: سال به سال می بینیم که توجه، غروش، مجلس گرفتن و سینه زنی های غرب بهتر از گذشته می شود هر وقت مردی چنینی در دنیا پیدا شد یک زن همراهش بود در کربلا زینب همراه امام حسین بود کربلا تر کربلا می ماند اگر زینب نبود.

وی با بیان اینکه چه کسی حضرت زینب را این چنین قوی کرد؛ گفت: ایمان انسان را قوی می کند و سربلند می دارد.

امام جمعه یاسوج با اشاره به هفته نیروی انتظامی گفت: امنیت در شهرها روستاها،مرزها،امنیت در همه جا و برای همه مهم است باید از نیروهای انتظامی پشتیبانی کنیم تا شعار امنیت برای همه. همه برای امنیت محقق شود.

رهبر انقلاب در دیدار با دست اندرکاران حج نکات مهمی مطرح کردند که باید به انها توجه کرد.

وی ادامه داد: حججی حجت خداوند بود دشمن و دشمنان باید بدانند که امروز ما کمتر از جوانان زمان جنگ نیستند و هر جا لازم باشد با حضورشان عرصه را برای دشمن تنگ می کند.

حجت الاسلامی حسینی با اشاره به پوشش عزداری های سطح استان توسط صدا و سیمای استان گفت: از زحمات انها تشکر می کنیم نهادهایی هستند که خدمات زیادی انجام می دهند و ازانها تشکر می کنیم.

امام جمعه یاسوج با اشاره به ورود 119شهید تازه تفحص شده که وارد کشور می شوند گفت: همه ما خون شهدا را پایمال نکنیم باید در اخرت جوابگو باشیم ان شالله همه ما راه انها را ادامه دهیم.

*****************************************

امام جمعه شهر دهدشت گفت: کسانی که اهل گناه هستند هرگز مانند انسان های پاک و منزه قرار نمی گیرند.

حجت‌الاسلام سید نصیر حسینی افزود: انسانی که دائما در گمنام است با انسانی که دائما در حال عبادت و کار و تلاش در راه خدا است بسیار با هم تفاوت دارند.

حسینی ادامه داد: کسانی که به شریعت و احکام اسلام بی توجه هستند، کور شده اند و شبیه حیوانی هستند که روی دو پا حرکت می کنند و دیگر انسان نیستند.

وی با اشاره به روز دامپزشکی افزود: این روز را گرامی می داریم، مراقبت از سلامت دام ها وظیفه مهمی است که باید به خوبی انجام شود.

حسینی تاکید کرد: مردم دام ها را از مکان هایی خریداری کنند که تحت کنترل ماموران دامپزشکی باشد.

امام جمعه دهدشت با بیان اینکه کشتارگاه دهدشت وضعیت مناسبی ندارد گفت: باید هر چه زودتر به وضعیت این کشتارگاه سروسامان داد.

وی گفت: زمینه اشتغال باید در روستا ها ایجاد شود تا جلوی مهاجرت روستاییان به شهر ها گرفته شود.

خطیب نماز جمعه دهدشت با اساره به اینکه موکب استقبال از زائران اربعین در شهرستان در حال راه اندازی است افزود: همه ما می توانیم کمک کنیم که به بهترین نحو از زائرین امام حسین (ع) استقبال و پذیرایی شود.

حسینی در پایان از تمامی کسانی که در برگزاری دهه محرم تلاش و کمک کردند تا این مراسمات به بهترین شکل انجام شود تقدیر و تشکر کرد.

*************************************

امام جمعه چرام گفت:امروزه کسانی که دین را بدون آگاهی سیاسی و دشمن شناسی معرفی می‌کنند،در نهایت امام خویش را به گودال قتلگاه می برند.

امام جمعه شهرستان چرام در خطبه های نماز جمعه این هفته چرام با اشاره به تداوم نهضت عاشورا بیان کرد:ماندگاری و بقاء نهضت اباعبدالله الحسین (ع)مرهون روشنگری‌های امام زین العابدین(ع) و زینب کبری( س) است.

حجت الاسلام سید نورالله افشار افزود: پیام رسانی و افشای جنایات جریان کفر یعنی یزید ،به معنای تثبیت فرهنگ عاشورا بود که امام سجاد علیه السلام و حضرت زینب سلام الله علیها با دو شیوه خطبه خوانی و گفتگو و معرفی خویش به مردم این رسالت رابه نحو کامل و زیبا به انجام رساندند.

افشار در ادامه خطبه اول اضافه کرد:پیام رسانی که صورت گرفت ماهیت بنی امیه را روشن کرد.

امام جمعه چرام با اشاره به گروه های مختلف در زمان خلافت امام علی (ع) اظهار کرد:دو گروه در حاکمیت امیرالمونین(ع) وجود داشتند که در تغییر و انحراف خط نبوی و انقلاب عدالت‌خواهانه پیامبر اسلام نقش داشتند که یکی خوارج بود و دیگری طیف اموی با فرماندهی معاویه در شام بود.

وی در ادامه گفت: اگر تاریخ صدر اسلام را به مثابه یک تابلوی جلوی ما باشد و تحلیل سیاسی داشته باشیم،نقش معاویه آن روز را امروز آمریکا بازی می‌کند.

حجت الاسلام افشار افزود: امروزه کسانی که دین را بدون آگاهی سیاسی و دشمن شناسی معرفی می‌کنند،در نهایت امام خویش را به گودال قتلگاه می برند.

وی گفت:وقتی تبری و موضع‌گیری‌های امام رحمت الله علیه را در مقابل آمریکا بیان نکنیم و عاشورا را به جای هجمه به ارزشهای دشمن درس مذاکره بیان کنیم، همان خطری صورت می گیرد که نهضت پیامبر اسلام را بعد از ۵۰ سال در معرض تحریف قرار داد.

امام جمعه چرام تصریح کرد:امروز دشمن دین اسلام و تشیع،آمریکا و اسرائیل است و کسی که بخواهد این دشمنی را نفی کند یا بی‌تفاوت باشد، فرقی با شیعیان کوفی عصر امام حسین علیه السلام ندارد و ندانسته به جریان باطل کمک کرده است.

*************************************************

امام جمعه شهرستان لنده گفت: یکی از توطئه های جدید فتنه گران حمله به نیروهای ارزشی و کسانی است در موضع قوی در برابر فتنه 88داشتند و حمله به رئیس قوه قضائیه و خانواده وی ریشه در همین توطئه دارد.

حجت الاسلام سید هدایت محمودی اصل در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته شهرستان لنده گفت: توطئه های جدید عربستان برعلیه ایران نیازمند روشنگری بین المللی و رونمایی از این توطئه ها و کار اساسی و مقابله ای با آن است.

وی افزود: یکی از مهمترین توطئه های خطرناک اسرائیل و امریکا در منطقه تجزیه کشور های منطقه است که نباید ملت ها و کشورهای منطقه اجازه این کار را دهند.

امام جمعه شهرستان لنده تصریح کرد: اتحاد کشورهای منطقه در قبال این مواضع تجزیه طلبانه باید با رویکری اتحاد محور و هماهنگ باشد.

وی تاکیدکرد: ایجاد چنین طرح های تفرقه افکنانه در منطقه باعث بی ثباتی و هرج و مرج در منطقه خواهد شد که اتحاد ایران و ترکیه و عراق می تواند جلوی نفوذ توطئه های دشمنان را بگیرد.

محمودی اصل اظهارکرد: یکی از توطئه های جدید فتنه گران حمله به نیروهای ارزشی و کسانی است در موضع قوی در برابر فتنه 88داشتند و حمله به رئیس قوه قضائیه و خانواده وی ریشه در همین توطئه دارد.

وی خاطرنشان کرد: ایجاد شایعه و ترویج دروغ های غیرواقع نسبت به اشخاص حقیقی و حقوقی توسط کانال تلگرامی آمد نیوز از توطئه های دشمن به خصوص فتنه گران فتنه88است.

خطیب جمعه این هفته شهرستان لنده گفت: وزیر اطلاعات نیز در مصاحبه ای هرگونه تهمت و افترا نسبت به آیت الله لاریجانی و فرزندان وی را صریحاً تکذیب کرد.

وی در ادامه گفت: هرکس در کشور مواضع محکم بر علیه فتنه 88گرفت از سوی فتنه گران و دشمنان داخلی و خارجی مورد هجمه قرارخواهد گرفت.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان لنده با تبریک هفته نیروی انتظامی گفت: تلاش و مجاهدت فرزندان ملت در نیروی انتظامی باعث ایجاد امنیت درجاده ها و جامعه شده است.

وی خاطرنشان کرد: همه ما باید نسبت به رعایت قوانین به خصوص قوانین راهنمایی و رانندگی کوشا باشیم و کارکنان نیروی انتظامی هم باید با مردم بامهربانی رفتار کنند.

امام جمعه لنده با اشاره به روز روستاها و عشایر گفت: عشایر و روستائیان سرمایه های مادی و معنوی کشور هستند و باید بهترین خدمات به آنان داده شود.

وی تاکیدکرد: روستاها باید کانون تولید و اشتغال باشند که تحقق این امر مستلزم همدلی و همزبانی بیشتر مسئولان و مردم است.

خطیب جمعه شهرستان لنده گفت: اساس توسعه روستاها جادهای آنان هستند که متاسفانه بیشتر جاده های روستایی شهرستان لنده از این قائده مستثنی هستند و نیازمند چاره جویی مسئولان هستند.

وی در ادامه با تقدیر از تلاش های کارکنان اداره منابع طبیعی و دوستداران طبیعت در اطفای حریق در کوه سفید گفت: تلاش و مجاهدت کارکنان کم اداره منابع طبیعی و دوستداران منابع طبیعی شهرستان لنده در اطفای آتش سوزی جنگل های کوه سفید بی مثال و جای تقدیر دارد.

امام جمعه شهرستان لنده با گلایه از مسئولان این شهرستان و استان گفت: هفته آینده ماز جمعه در مصلی نیمه کاره با 60درصد پیشرفت فیزیکی برگزار می شود و این به معنای افتتاح آن نیست چرا که وقتی اعتبارات در نظگرفته شده نمی رسد و یا تخصیص پیدا نمی کند ما انتظار داریم مردم حمایت کنند تا بتوانیم مشکل مصلی را بر طرف کنیم.

****************************************

امام جمعه باشت گفت:این یک معضل بزرگی برای منطقه و جهان اسلام است.آمریکا و اسرائیل وقتی به این نتیجه رسیدند که داعش درحال نابودی است طرح بعدی یعنی همه پرسی اقلیم کردستان را ارائه دادند

حجت السلام عبدالرحیم عبودی امام جمعه شهرستان باشت در خطبه های این هفته نماز جمعه ضمن گرامی داشت هفته ناجا عنوان کرد:این هفته را به همه عزیزان درکشور بویژه شهرستان باشت ،فرمانده نیروی انتظامی سرهنگ چشم مهتاب تبریک گفته و از زحمات آنها قدردانی می کنیم.

وی افزود: نیروی انتظامی گاهی مورد هجمه قرار می گیرد.با شناختی که از سرهنگ چشم مهتاب دارم آمار غلط نمی دهند و در بحث نزاع های دسته جمعی ،سرقت ها در شهرستان کارهای خوبی انجام داده اند.

عبودی تصریح کرد: نکته ای که برای مردم مهم است و در اولویت کاری قرار دارد امنیت است.تا مردم به کشورهای نا امن سفر نکند قدر امنیت کشورمان را نمیدانند.

وی به۱۵مهر ماه روز روستا اشاره و گفت: این روز را به بنیاد مسکن تبریک گفته و از خدمات آنها تقدیر میکنم.

عبدالرحیم عبودی اظهار کرد: در بحث بهسازی و طرح هادی خدمات خوبی صورت گرفته است و امیدواریم روستاهای زیر ۲۰خانوار نیز از خدمات بهره ببرند.

امام جمعه باشت به همه پرسی در اقلیم کردستان اشاره و تصریح کرد: این یک معضل بزرگی برای منطقه و جهان اسلام است.آمریکا و اسرائیل وقتی به این نتیجه رسیدند که داعش درحال نابودی است طرح بعدی یعنی همه پرسی اقلیم کردستان را ارائه دادند.

عبدالرحیم عبودی عنوان کرد: اقلیم کردستان عراق را به همه پرسی دعوت کرده اند درصورتی که برگزاری این همه پرسی غیرقانونی و خلاف کشور بوده است.

وی ادامه داد: قانون اساسی و دولت مرکزی عراق بارها گفته که بااین همه پرسی مخالف است.در برگزاری همه پرسی شواهد نشان می دهد خیلی از مردم را بزور پای صندوق اوردند.از خود کردها و شهر کرکوک گفته اند ۴۰درصد از آنها با همه پرسی مخالف بودند.

این خطیب جمعه به صحبت های حیدر العبادی اشاره و گفت: وی با صراحت گفتند که مردم را بزور پای صندوق ها اورده اند.سه کشور ایران ،عراق و ترکیه اقدامات جدی انجام دادند.و در دیدار رهبری با اردوغان رئیس جمهور ترکیه فرمودند:اقدام جدی و صریح باید صورت گیرد و نباید فرصت داده شود.

عبودی گفت: مرزهای هوایی و زمینی مرتبط با کردستان عراق بسته شده است .سیاست کشور ما بجا و پخته بوده و خیلی خوب کار انجام داده اند.

وی به اثبات محکومیت یکی از افراد تیم مزاکره کننده اشاره و افزود: ماه ها روی این موضوع بررسی انجام گرفته و قوه قضاییه محکومیت دریه اصفهانی را مطرح و به ۵ سال حبس محکوم کردند.

وی افزود: در تیم هسته ای برخی ها اعتراف می کنند که چرا در بحث تحریم های بانکی به جایی نرسیدیم .وقتی مشاور بانکی تیم هسته ای ما جاسوج از آب در بیاید سرگذشت کشور ما مشخص می شود.این فرد از دست دولت مدال افتخار گرفته است و اکنون جاسوس بودن ان اشکار شده است.

امام جمعه باشت تصریح کرد: ما کشور مهم و با اقتداری هستیم و برای ما کسر شان است که در تیم مذاکره کننده ما جاسوسی وجود داشته باشد.

عبدالرحیم عبودی ضمن گلایه از رئیس رسانه ملی کشورمان گفت: برخی مسئولان با سران فتنه دیدار داشته اند.

وی افزود: رئیس رسانه ملی چندین سال است افراد فتنه گر را ممنوع التصویر کرده اند.ولی چنز روز پیش باآنها ملاقات داشته اند.مگر اینها سران فتنه نیستند!؟چرا مردم را گول میزنید!!

امام جمعه باشت تصریح کرد: چرا دست به سینه سران فتنه می شوید و جلوی مردم آنها را ممنوع التصویر کرده اید!!رهبر معظم انقلاب فرمودند ملت ما هیچ وقت با فتنه گران اشتی نمی کنند چرا شما یک طرفه به دیدار و اشتی فتنه گران رفته اید!!


عبودی خطاب به رئیس مجلس گفت: اینها چیزی نیست که به سادگی از آن گذشت،اعتماد مردم را سلب می کنید.مردم این موارد را تحلیل می کنند،مسئولین با عمل نشان بدهند تابع ولایت فقیه هستند.

وی افزود: ولایت فقیه موضع گیری شفاف و صریح دارند ،و هرچه هست باید با مردم درمیان گذاشته شود.موضع خود را شفاف کنید و بگوید کدام طرفی هستید!؟

*****************************************

امام جمعه موقت گچساران گفت: در این مسئله اخیری که آمریکا و فرزند نامشروعش اسرائیل بدنبال استقلال کردستان عراق هستند،آنها در واقع بدنبال این هستند که یک اسرائیل جدید در منطقه ایجاد کنند.

،حجت الاسلام علیرضا صفایی امام جمعه موقت گچساران در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی گفت:توصیه به تقوا ،توصیه هر خطیب جمعه ای است که باید تذکر داد ، متذکر شد و یادآوری کرد شاید انسانی فراموش کند و لذا مرتب فرمودند که هم در خطبه اول و هم دوم مومنین و مومنات توصیه به تقوا شوند.

وی در ادامه با اشاره به سالروز 14مهرماه 57 هجرت بنیانگذار انقلاب اسلامی از بغداد به پاریس ،افزود:باید همیشه یاد امام (ره)را زنده نگاه داشت که براستی همه مسلمانان و آزادی خواهان جهان مدیون آن امام بزرگ هستند.

صفایی تصریح کرد:اما راحل ایثار و جانفشانی ها کردند و به اسلام و مسلمین خدمت ارزشمندی کردندواز این کشور به آن کشور پیام اسلام را به مردم ابلاغ می کردند.در ان دوران از طرف رئیس جمهور فرانسه برای امام (ره)پیام آوردندکه اینجا سیاست گویی ممنوع است در حالی که امام فرمودند:اگر حتی به این فرودگاه تا آن فرودگاه و از این کشور به آن کشور هم بروم دست از هدفم برنخواهم داشت و فریاد و پیام اسلام را می رسانم.

امام جمعه موقت گچساران درادامه بابیان اینکه روستاییان و عشایر از حامیان اصلی انقلابند،گفت:15مهر روز روستا و عشایر نامگذاری شده است که در واقع به تعبیر امام راحل،عشایر ذخایرانقلابند،و بحمدالله به لطف نظام جمهوری اسلامی در دوران های مختلف نسبت به روستاییان و عشایر خدمات ارزنده ای ارائه شده است.

وی در ادامه با اشاره به سالروز حرکت کاروان اسرای کربلا از کوفه به شام ،اظهارکرد:دشمنان تنها به شهادت امام حسین(ع) و یارانش بسنده نکردند و بعد از آتش زدن خیمه ها، اهل بیت و فرزندان امام (ع) را به وضعیتی بسیار فجیع که دل هر انسان آزاده ای را به درد می آورد به اسارت بردند.

صفایی افزود:امام حسین علیه السلام ، یاران و اصحابشان در رو زعاشورا به شهادت رسیدندتا مکتب پیامبر(ص)را احیاءکنندوامروز اجرای سنت حسنه پیامبراکرم (ص)نیاز جامعه امروز ماست.

امام جمعه گچساران با اشاره به تشکیل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به دستور مقام معظم رهبری در سال 69هجری ،اظهارکرد: اگر واقعا کشورها و علمای اسلامی به فرمایشات رهبر انقلاب توجه می کردند امروز جهان اسلام درگیر این همه مشکلات نبود.

وی افزود:اگر مذاهب کشورهای اسلامی دور هم جمع شوند اعم از شیعه و سنی و اختلافات را کنار بگذارند و حول محور توحید و نبوت گرد هم بیایند کشورهای اسلامی این همه دچار مشکلات نبودند و این جنگ ها در کشورهای یمن،سوریه،عراق و فلسطین اتفاق نمی افتاد.

صفایی در ادامه با اشاره به سفر اردوغان به ایران ،تصریح کرد:در این سفرمقام معظم رهبری سفارشات فراوانی به رئیس جمهور ترکیه داشتند که در منطقه اگر این دو کشور قدرتمند ایران و ترکیه هر تصمیمی بگیرند همان خواهد شد.

امام جمعه گچساران گفت:اگر در عراق و سوریه داعش در حال نابودی کامل است و به زودی جشن نابودی داعش گرفته خواهد شد که اگر این دو کشور قدرتمند در کنار هم باشند هر تصمیمی که بخواهند اجرا خواهد شد.

وی تصریح کرد:در این مسئله اخیری که آمریکا و فرزند نامشروعش اسرائیل بدنبال استقلال کردستان عراق هستند،آنها در واقع بدنبال این هستند که یک اسرائیل جدید در منطقه ایجاد کنند.

صفایی در ادمه با اشاره به هفته نیروی انتظامی تصریح کرد:همانگونه که بارها بیان شده است برقراری امنیت در داخل کشور با سبزپوشان نیروی انتظامی است،نیروی انتظامی امروز شهدای والا مقامی را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

امام جمعه موقت گچساران گفت: روزگذشته هم چهلمین روز درگذشت مرحوم قدم خیر وفرزندش در گچساران بود که نا امنی دامن آنها را گرفت و ناجوانمردانه در روز روشن اموالشان را به غارت بردند و خودشان هم کشته شدند.

صفایی افزود:هیج کسی منکر فداکاری و جانفشانی های سبزپوشان نیروی انتظامی در اقصی نقاط کشور نیست،اما مردم امنیت می خواهند.و امروز عزیزان ما در شورای تامین گچساران به جد پیگیر هستندو ان شاءالله به زودی خبر خوشی بشنویم که قاتلان مرحوم قدم خیر و فرزندش به سزای اعمالشان رسیدند.

************************************

امام جمعه سرفاریاب گفت:دولتمردان نسبت به حل مشکلات روستائیان اقدام کنند.

امام جمعه سرفاریاب بااشاره به ایه ۲۱۸سوره بقره به ویژگیهای بهترین مردم ازدیدگاه قران پرداخت وعنوان کرد:ویژه گیهای بهترین مردم ازدیدگاه قران تقوا،جهاد،خضوع،یادخداهستندکه ایات قابل ملاحضه ای ازقران به مسائل جنگ وجهادتخصیص یافته است.

حجت الاسلام پژمان ادامه داد:خداونددربرخی ازایات قران مجاهدان راباکسانی که ازجهادفاصله گرفته اندمقایسه کردواجربزرگی رابه انان بشارت داده است.

خطیب جمعه به نکات که درایه بالاهست اشاره کردوافزود:بایدنسبت به خداوندحسن ظن داشته باشیم,هرکس مومن به خداست خداوندازاودفاع می کند.

حجت الاسلام سیدفرج الله پژمان اظهارداشت: کسب مهارت وپشتوانه مالی بعنوان مقدمات جهادهستندکه هردولازم یکدیگرهستند.

امام جمعه به چهارصفت مخبتین درایه ۳۴و۳۵سوره حج اشاره وعنوان کرد:۱_هنگامی که نام خداوندرامی شنونددلهایشان مملوازخوف باشد۲-نسبت به ان مصائبی که به انان می رسدصبوروشکیباباشند۳-برپادارنندگان نمازباشند-ازانچه خداوندروزیشان می کنندانفاق می کنند.

خطیب جمعه به ۱۵مهرروزروستاوعشایراشاره و اولویت اول روستائیان وعشایررفع مشکلات انان دانست وتاکیدکرد:رفع مشکلات روستائیان ازاولویت اصلی انهااست که دولتمردان نسبت به حل ان اقدام کنند.

وی افزود:بعضی ازروستائیان وعشایرامکانات اولیه برای زندگی کردن راندارندمثل اب وبرق ،گاز،جاده،ومدرسه اینکه دولتمردان به فکربرخی مسائل مثل اینترنت پرسرعت برای روستاوعشایرمی باشنداین دردی رادرمان نمی کنند.

پژمان افزود :مسولین در روستاها حضور پیدا کنند ومشکلات را رصد وجهت رفع انها چاره اندیشی کنند.

حجت الاسلام پژمان به ۱۸مهرحرکت اسراکربلابه شام اشاره کردواظهارداشت:دوجماعت به عزای حسین (ع)برخواستندیکی جماعت زینبیان دوم جماعت شامیان که درادامه قیامت عاشوراودرادامه راه حسین بایدعزای حسین رابرپامی داشتند.واگرنبودزینب کربلایی نبود واینکه هروز برتعدادعزاداران حسین افزوده می شود تبلیغات ورشادت های زینب بود .

*******************************************

امام جمعه بهمئی گفت:پستهای غیر عادلانه ، ثروت های باد آورده و حقوق های نجومی ، خواص منحرف در دستگاه معاویه از ترفندهای وی بود و الان هم همین کانال آمد نیوز عده ای از خواص منحرف ما را علیه نظام به سمت خود کشاند.


حجت الاسلام افروغی ابتدا با گرامیداشت ماه محرم، بر لزوم تداوم عزاداری و سوگواری ها تا اربعین حسینی تاکید کرد.

وی افزود:در این روزها و ماه ها بهترین کار اخلاقی ذکر مصیبت و بیان پیام های کربلاست،این کارها محبت ما نسبت به خدا و اهل بیت را افزایش می دهد و دردهای ما را درمان می کند.

حجت الاسلام افروغی تصریح کرد: گریه و اشک در مصیبت امام حسین(ع) تاثیر زیادی بر زندگی ما دارد اما درد اشکی که ریخته می شود باید درد ما در دوری از امام زمان (عج) باشد.

وی با تاکید بر لزوم توجه به لقمه حلال، گفت:شکمی که از حرام پر شده باشد، گوش و چشم بصیرت ما را می بندد اما مال حلال باعث عاقبت بخیری ما و فرزندان ما می شود.

حجت الاسلام افروغی خاطرنشان کرد:اولین مشخصه ای که در یاران امام حسین(ع) می بینیم و از مضامین گفت و گوهای امام با لشکر عمر سعد استنباط می شود، لقمه حلال است.

وی با اشاره به لزوم تقویت ایمان و پرهیز از گناهان اجتماعی ، گفت:در قضاوتهای خود نسبت به دیگران دچار تهمت و غیبت نشویم ؛قدرت ایمان یاران امام حسین(ع) بود که با اقتدار و شجاعت مقابل لشکر یزیدیان ایستادند.

خطیب جمعه بهمئی در ادامه گفت: در شهرستان ما که بسیار سیاست زده است، قضاوت های نابجا حقوق بسیاری از افراد را ضایع می کند.

وی در ادامه با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با دست اندر کاران حج، گفت: حج بزرگترین پتانسیل برای خنثی سازی توطئه دشمنان را داردو یکی از احکام واجب دینی است و نباید تعطیل شود .
حجت الاسلام افروغی با انتقاد از کسانی که خواهان تعطیلی حج هستند، گفت:هزاران کانال ماهواره و اینترنت علیه شیعه تبلیغ می کنند و حتی در برخی از کشور تبلیغ می کنند که قرآن ایرانیان با قرآن دیگر مسلمانها متفاوت است اما حجاج ما با حضور در عربستان میلیارد ها دلار تبلیغات رسانه ای دشمنان را خنثی می کنند .


وی افزود: عزیزانی که دلسوز فقرا هستند توجه کنند در شهر دستشویی ایتالیا ماهانه چقدر هزینه می شود و یا چرا به جای اعتراض به مجالس روضه با هزینه ناچیز به کنسرت های بیست میلیونی گیر نمی دهند؟

امام جمعه شهر لیکک در ادامه با اشاره به زیرکی معاویه، گفت: معاویه همچون استکبار جهانی و امپراطوری رسانه،آن زمان چنان کار کرد که از استکبار جهانی امروز موفق تر بود.

افزوغی تصریح کرد: پستهای غیر عادلانه ، ثروت های باد آورده و حقوق های نجومی ، خواص منحرف در دستگاه معاویه از ترفندهای وی بود و الان هم همین کانال آمد نیوز عده ای از خواص منحرف ما را علیه نظام به سمت خود کشاند.

وی افزود: قتل قلابی و به قتل رساندن دیگران و آن را به گردن انقلابیون انداختن، اتهام به امام و رهبری، خواص منحرف و مشاورین نابکار از دیگر ترفندهای معاویه بود.

امام جمعه شهر لیکک در فرازی دیگر از خطبه های امروز با انتقاد از رقم بالای قبض های برق شهرستان بهمئی و نجومی خواندن آنها گفت:این هزینه ناعادلانه هستند و به مردم ظلم می شود.

حجت الاسلام افروغی خطاب به مسئولان گفت:نکند کار به جایی برسد که مسئله امنیتی شود و مردم به صورت دسته جمعی تصمیم بگیرند که قبض پرداخت نکنند.

وی با اشاره به اینکه هیچکدام از استدلال های کارشناسان برق، نجومی بودن قبض های مردم را توجیه نمی کند، افزود: این وضعیت زیبنده نظام نیست.


انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۷۷۵۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غرش پهپادها در اسرائیل نتیجه درایت امامین انقلاب بود

جانشین قرارگاه مقدم جنوب نیروی دریایی ارتش با اشاره به عملیات موفق نیروهای مسلح در حمله به رژیم اشغالگر قدس گفت: غرش پهپادهای ایرانی بر سر رژیم کودک کش حاصل دوراندیشی امامین انقلاب بود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، امیر دریادار جلیل‌مقدم در مراسم گرامیداشت روز ارتش در بندرعباس با بیان اینکه امام خمینی ره با دوراندیشی و هشیاری، روز 29 فروردین را به نام روز ارتش جمهوری اسلامی ایران و نیروی زمینی نام نهادند، اظهار داشت: امام راحل در این روز، از ارتشیان خواستند با ساز و برگ نظامی در مقابل مردم در شهرهای بزرگ کشور، مراسم رژه برگزار و پشتیبانی خود را از نظام مقدس جمهوری اسلامی و ملت شریف ایران اعلام بدارند.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه امام راحل با پاسخ دندان‌شکن در فروردین ماه 1358، ارتشیان جان بر کف را مورد عنایت و لطف قرار دادند، افزود: رزمندگان غیور ارتش جمهوری اسلامی ایران در طی انقلاب و تاکنون، در بزنگاه‌های حساس کشور از شکل‌گیری جریان انقلاب، در روزهای سیاه ستمشاهی تسریع در روند پیروزی انقلاب اسلامی، دوران سراسر افتخار دفاع مقدس و پس از آن، بصیرت در مقابل دشمن، نام نیکی را از خود به جای گذاشته‌اند.

جانشین قرارگاه مقدم جنوب نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران همچنین تصریح کرد: به فرموده حضرت آقا، امام راحل با تدبیر حکیمانه در نامگذاری روز ارتش، اهداف و نیات پلید دشمنان را برای ملت ایران و یاس و ناامیدی را برای دشمنان انقلاب اسلامی، با نفس قدسی خود به همراه آورده و ارتش جمهوری اسلامی ایران را احیا کردند.

 امیر دریادار مقدم در ادامه ضمن بیان گزارشی از عملکرد درخشان ارتش جمهوری اسلامی ایران در دوران دفاع مقدس گفت: هشت سال جنگ تحمیلی، با رشادت ارتشیان و همراهی سایر نیروهای مسلح پیروزمندانه به پایان رسید، تقدیم 48 هزار لاله پرپر ارتش جمهوری اسلامی ایران بهای ظفرمندی‌های ارتش است.

وی بیان کرد: نیروهای رژیم بعثی عراق آمده بود تا هفت روزه تهران را تصرف کند اما پشت دیوارهای خرمشهر قهرمان، 34 روزه، زمین‌گیر شدند، نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران، برای بازپس‌گیری پیگر شهیده دختر ایرانی، پنج شهید تکاور تقدیم کشور و ملت ایران کرد، همه اینها ماحصل تدابیر حکیمانه بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران، حضرت امام خمینی (ره) بود.

جانشین قرارگاه مقدم ناوگان جنوب نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد: رزمندگان ارتش جمهوری اسلامی ایران هرجا گره‌ای به کار ملت افتاد به میدان آمدند و مشکل گشایی کردند، در سیل و زلزله و بیماری‌ها و ... که بر ملت ایران عارض می‌شد، ارتش، سربلند از آن آزمون بیرون آمد و محبوبیتش را در چشم رهبر و انقلاب اسلامی فزونی یافت.

ادامه دارد... 

 

دیگر خبرها

  • دشمن از نیرومندی سپاه پاسداران ترس دارد
  • شگفتی تحلیلگران از نوع پاسخ و حمله ایران به رژیم اسراییل
  • رژیم صهیونیستی پشتوانه تمامی فتنه‌ها است
  • بی حجابی زیبنده آبادان نیست
  • راهپیمایی مردم خوروبیابانک در دفاع از عملیات وعده صادق
  • امام جمعه تهران: حمله به اسرائیل، یک واکنش حداقلی بود
  • راهپیمایی مردم خوروبیابانک از عملیات وعده صادق
  • امام جمعه تهران: حمله به اسرائیل، یک واکنش حداقلی بود /عملیات وعده صادق یک طوفان‌الاقصی ایرانی بود
  • اژه ای خطاب به مسئولان قضائی : تلاش خود را در جهت امنیت روان ، جان و مال مردم معطوف دارید
  • غرش پهپادها در اسرائیل نتیجه درایت امامین انقلاب بود