Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-03-29@10:28:02 GMT

نماز و زکات دو رکن اصلی در اسلام است

تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۹۷۷۸۳۹

نماز و زکات دو رکن اصلی در اسلام است

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،ماموستا عبدالرحمن خدایی امام جمعه سنندج در خطبه‌های نماز جمعه سنندج که در مسجد جامع این شهر اقامه شد، ضمن گرامیداشت هفته نیروی انتظامی، گفت: اعتقاد داریم که نیروی انتظامی حافظ ناموس و مال مردم است.

امام جمعه سنندج بااشاره به هفته سالمندان، همچنین افزود: احترام به سالمندان از مهم‌ترین دستورات دین اسلام است و جوانان ما در جوامع اسلامی باید به این مهم توجه داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از نماز و زکات به عنوان دو اصل مهم در دین اسلام نام برد و گفت: روزه‌داری در ماه رمضان و حج در صورت توانایی را از مهمترین اصول اسلامی است که هر انسان مسلمان باید به آن توجه داشته باشد.

خدایی افزود: خداوند آدمیزاد را به عنوان اشرف مخلوقات خلق کرده و او را به بهترین ویژگی‌ها و خصوصیات مزین کرده است.

وی از فکر و عقل به عنوان دو سرمایه بزرگ برای انسان‌ها نام برد و گفت: خداوند در دو بخش انسان راهنمایی کرده است که اولین آن مخفی و پوشیده در درون خود انسان و دومین راهنمایی حسی و آشکار است.

امام جمعه سنندج گفت: انسان باید با پیروی از پیامبر و حرکت در مسیر دستورات الهی آن‌ها مسیر صراط مستقیم را طی و به سعادت دنیا و آخرت برسد.

وی ایمان به خیر و شر را از دیگر دستورات دین اسلام دانست و گفت: اخلاص برای خالق هستی از دیگر وظایف و ویژگی هر انسان مسلمانی است.

خدایی گفت: اعتقاد به اصول دین و عمل به فروع دین مانع از حرکت انسان در مسیر نادرست و غیر اصل الهی می‌شود.

به گفته وی، انسان ایمان‌دار اگر اصول و ریشه ایمانش، اعتقاد و باور به خدا، دنیای آخرت و ... ثابت باشد، اعمالش نزد خداوند مورد قبول خداوند قرار گرفته و مسیر سعادت دنیا و آخرت را طی خواهد کرد.

انتهای پیام/پ

نیروی انتظامی حافظ ناموس و مال مردم است

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۷۷۸۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بزرگ‌ترین نعمت خداوند برای بشریت در شب‌های قدر نازل شده است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام رضا نوری در خطبه‌های نماز جمعه بجنورد که در مصلی امام خمینی (ره) برگزار شد، با اشاره به فضیلت شب‌های قدر اظهار کرد: بزرگ‌ترین نعمت خداوند که قرآن است در این شب‌های عزیز نازل شده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی تصریح کرد: انس بیشتر با قرآن باعث ارتقای درجات انسان در آخرت خواهد شد.

وی در ادامه افزود: رزق و روزی معنوی یک فرد در شب‌های قدر کسب می‌شود.

امام جمعه بجنورد با اشاره به روز جمهوری اسلامی بیان کرد: در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی برخی درصدد الگوگیری از مکاتب مختلف غربی برای برگزیدن حکومت و نظام سیاسی بودند که رأی حداکثری مردم این فکر باطل را نقش بر آب کرد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی تصریح کرد: روز جمهوری اسلامی عید بزرگ ملت ایران است چون مردم با رأی خود حکومت و دولت‌مردان را برگزیدند.

حجت‌الاسلام نوری گفت: رأی مردم در جمهوری اسلامی ارزش بالایی پیدا کرد و این نیز از برکات و ثمرات استقرار نظام مردم‌سالاری دینی است.

امام جمعه بجنورد اظهار کرد: نگه داشتن حرمت روز شهادت امام علی (ع) به دلیل مصادف شدن با روز طبیعت باید مدنظر باشد.

کد خبر 6064696

دیگر خبرها

  • برگزاری نماز جمعه شهرستان‌های استان مرکزی
  • پشتیبانی از ولایت فقیه نقشه نفوذ دشمن را از بین می‌برد
  • ایران تنها کشوری است که با فریاد رسا «مرگ بر آمریکا» را اعلام می‌کند
  • شب قدر فرصتی برای بازیابی دوباره مسیر زندگی است
  • خطبه های آیت الله خاتمی در نماز جمعه تهران آغاز شد
  • نماز جمعه تهران آغاز شد
  • بزرگ‌ترین نعمت خداوند برای بشریت در شب‌های قدر نازل شده است
  • برگزاری نماز جمعه در همه شهر‌های گیلان
  • رژیم صهیونیستی در آخرین لحظات عمر خود به هر جنایتی دست می‌زند
  • روش‌های پرداخت الکترونیکی زکات فطره به مردم معرفی شود