Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از چهارمحال و بختیاری، به نقل از گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ عبدالمجید فدایی رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری در نشست کمیته دانشگاهی پیشگیری، مراقبت و کنترل بیماری آنفلوانزا گفت: طی سال گذشته، ۵ هزار و ۲۰۰ دُز واکسن آنفلوانزا به گروه‌های درمعرض خطر در استان تزریق شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: این گروه‌ها شامل مادران باردار، سالمندان، مبتلایان به دیابت، بیماران قلبی، تنفسی و کلیوی و شیمی‌درمانی‌ها بودند.
فدایی اضافه کرد: سال گذشته با ۱۲۴ مورد نمونه‌برداری از افراد مبتلا در استان، ۴۶ مورد ابتلا به آنفلوانزای نوع A شناسایی و تحت درمان قرار گرفت.
وی ادامه داد: همچنین پارسال، ۳۰ هزار کپسول جهت پروفیلاکسی در بین افراد مبتلا یه این بیماری توزیع گردید.
فدایی افزود: از ابتدای امسال نیز با نمونه برداری از افراد مشکوک به این بیماری، ۴ مورد مبتلا به آنفلوانزای نوع B شناسایی و تحت درمان قرار گرفت.
وی، بهترین زمان برای تزریق و اثر بخشی واکسن آنفلوانزا را تا پایان مهرماه اعلام کرد و گفت: افرادی که مایل به تزریق واکسن هستند، با مراجعه به مراکز بهداشتی از تزریق رایگان بهره‌مند شوند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری افزود: سهمیه امسال واکسن آنفلوانزای چهارمحال و بختیاری حدود چهار هزار دُز است که جوابگوی نیاز موجود نیست، لذا به گروه‌های در معرض خطر توصیه می‌شود برای تزریق به موقع این واکسن اقدام کنند.
فدایی اظهار داشت: این دسته افراد و همچنین کارکنان بهداشت و درمان برای تزریق واکسن آنفلوانزا در اولویت هستند و سایر متقاضیان باید از طریق بخش خصوصی برای تهیه واکسن اقدام کنند.
وی با بیان اینکه تزریق واکسن آنفلوانزا عوارض جانبی شدید ندارد گفت: پس از تزریق واکسن، احتمال بروز عوارض خفیف بیماری مانند تب و بدن درد وجود دارد که مسأله مهمی نیست.
فدایی یادآور شد: با توجه به تهیه ماده اصلی این واکسن از تخم مرغ، تزریق آن مگر در افراد دارای حساسیت به این ماده خوراکی، منعی ندارد.
به گفته وی؛ تزریق واکسن آنفلوانزا در موارد بسیار محدودی به میزان یک مورد در هر یک میلیون تزریق هم مشکلات عصبی ‌ایجاد می‌کند که رقم قابل توجهی نیست.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۷۹۱۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لغزندگی محور‌های مواصلاتی در چهارمحال و بختیاری

سرهنگ نوربخش رئیس پلیس راه چهارمحال و بختیاری از لغزندگی محور‌های شهرکرد، فارسان و کوهرنگ خبر داد.

بیشتر بخوانید

صدور هشدار نارنجی هواشناسی در چهارمحال و بختیاری

وی افزود: رانندگان با توجه ویژه به گردش ها، رعایت فاصله طولی، سرعت مجاز و توجه به جلو ازهرگونه حادثه احتمالی جلوگیری کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • لغزندگی محور‌های مواصلاتی در چهارمحال و بختیاری
  • وقوع ۱۹ حادثه در چهارمحال و بختیاری
  • سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد؛ نجات جان ۱۵۴ میلیون نفر با تزریق واکسن در ۵۰ سال گذشته
  • واکسن ها در ۵۰ سال گذشته جان ۱۵۴ میلیون نفر را نجات داده اند
  • صدور هشدار هواشناسی نارنجی در چهار محال و بختیاری
  • افتتاح دومین نمایشگاه کار در چهارمحال و بختیاری
  • اگر واکسن آسترازنکا زده‌اید، بخوانید
  • تزریق واکسن پنوموکوک در ۷ استان کشور آغاز شد
  • تصاویری از لحظه حادثه مینی بوس در چهارمحال و بختیاری
  • رشد ۳۱ درصدی مرسولات از چهارمحال و بختیاری