Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-30@23:54:05 GMT

زندگي مشترک مراقبت مي خواهد

تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۹۷۹۲۵۹

زندگي مشترک مراقبت مي خواهد

خبرگزاري آريا -

در زندگي مشترک مسائل بسياري قابل بررسي و تامل است آنچه مسلم است زن و مرد با رفتار و عملکردشان تاثير فراواني بر زندگي يکديگر مي‌‌گذارند گاهي مسائلي به ظاهر ساده سرنوشت و آينده دو نفر را به يکديگر گره زده و خوشبختي و سعادت آنان را رقم مي‌زند و يا سبب برهم ريختگي تعادل و ايجاد تنش در زندگي‌شان مي‌گردد توجه به برخي مسائل و حواشي به ظاهر ساده و جزئي گاهي لازم و ضروري به نظر مي‌‌رسد مسلماً افراد متاهل به خوبي بر اين امور و مسائل واقف هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رعايت اصول و نکاتي براي داشتن زندگي موفق
رعايت برخي اصول و نکات براي داشتن زندگي موفق، کارآمد و آرام ضروري و لازم به نظر مي‌‌رسد به عنوان مثال آموختن روش‌هاي سازگاري، رويارويي و حل جزئيات کمک بسزايي به زوجين مي‌‌کند. يکي از مسائلي که بايد بدان توجهي فراوان نمود نوع برخوردي است که هر يک از زوجين با جنس مخالف خود در اجتماع، محيط کار و يا در بين اقوام و فاميل دارد. گاهي برخي از اين برخورد و رفتارها در نظر همسر ناخوشايند جلوه کرده و سبب آزار و رنجش وي مي‌گردد و منجر به سوتفاهم و در پي آن ايجاد تنش مي‌‌گردد. نوع روابط با اطرافيان و مخصوصاً با جنس مخالف، در هر اجتماعي از مسائل بسيار با اهميت است که سبب بسياري از تنش‌هاي بين زوجين مي‌‌گردد و آنان را از لذت بردن از زندگي مشترک‌شان و با هم بودن دور مي‌‌کند. زنان و مردان بسياري به خاطر همين مسئله زندگي خود را دست خوش تنش و آسيب قرار داده‌اند.
در صورتي که با کمي درايت و رعايت حقوق و عدالت به راحتي مي‌‌توان در اين خصوص به توافق رسيد و نظر همسر را در اين مورد جلب نمود. در برخي موارد اين مسئله در حد يک حساسيت کوچک و بي اهميت است، چنانچه به آن اهميتي داده نشود روز به روز گسترده‌تر شده و مشکلات بسياري در روابط زن و مرد ايجاد مي‌‌کند گاهي منشاء حساسيت‌ها ناشي از رفتارهاي ناشيانه يکي از زوجين و يا بر انگيختن حسادت يکديگر و يا تفاوت‌هاي فرهنگي و خانوادگي زن و مرد است. در زمان وقوع اين نوع برخوردها بهترين و ضروري‌ترين کار در ميان گذاشتن رفتار، برخوردها و مواردي است که از سوي همسر نسبت به ساير افراد جنس مخالف ابراز و سبب رنجش و نارضايتي شريک زندگي مي‌‌گردد.
موفق‌ترين زندگي
طبيعي است در سالم و موفق‌ترين زندگي‌ها نيز زوج ها در مواردي با يکديگر تفاهم نداشته و يا ناخودآگاه رفتارهاي آزاردهنده و ناراحت کننده از خود نشان مي‌‌دهند، گاهي هدف طرف مقابل آزار همسر نبوده و ممکن است با بيان صحيح موضوع و دريافت جوابي مشخص و قانع کننده سوء‌تفاهمات برطرف مي‌‌گردد. در اين مواقع وظيفه فردي که مورد انتقاد از جانب همسر قرار گرفته اين است که جهت رفع سو تفاهم بکوشد و به صورت منطقي موضوع را حل و فصل نمايد.
تفاوت‌هاي شخصيتي
متاسفانه به دليل برخي تفاوت‌هاي شخصيتي برخي از افراد از پذيرفتن سخنان شريک زندگي خود حتي در زماني‌که به خوبي مي‌‌دانند حق با وي است ممانعت نموده و حال به هر دليلي سعي در انکار و يا محکوم کردن طرف مقابل به شکاک و منطقي نبودن مي‌‌نمايند در اين مواقع حتي اگر زن و يا مرد موفق به اثبات و يا رسيدن به توافق در اين خصوص نشود بهترين راه حل مراجعه به مشاور و متخصصان روانشناسي جهت دريافت راهکار مي‌‌باشد. در نهايت حتي اگر زن و يا مرد موفق به رسيدن به توافق با همسر چه از طريق بيان خواسته و يا حتي متخصصان نشود مي‌‌تواند مطمئن باشد که تمامي تلاش خود را براي حفظ و نگهداري رابطه و زندگي مشترک نموده است مسلماً بيان نمودن بهتر از سکوت اختيار کردن است. نبايد فراموش کرد نوع بيان احساسات نسبت به رفتار شريک زندگي بايد به گونه‌اي محترمانه و عاري از هرگونه تحقير و سرزنش باشد. اگر فردي احساس کند طرف مقابل به وي شک داشته و به طعنه و توهين متوسل شده است مسلماً قادر به پذيرش موضوع نبوده و نه تنها مسئله حل نمي‌شود بلکه تنش بيشتري در روابط ايجاد مي‌‌گردد.
روش‌هاي استحکام روابط زوجين
همانطور که ذکر شد تذکر دادن و بيان مواردي که هر يک از زوجين را مي‌‌آزارد از اهميت ويژه‌اي برخوردار است رعايت اصول ذکر شده در ذيل کمک شاياني به استحکام روابط زوجين نموده و روابط عاطفي را بين آنان عميق‌تر مي‌‌نمايد:
اجتناب از درخواست‌هاي غير منطقي و نامعقولانه: فراموش نشود بيان مسئله حتي اگر شريک زندگي ترتيب اثري به آن ندهد بسيار با ارزش‌تر و مهم‌تر از سکوت است. آنچه از اهميت ويژه‌اي برخوردار است بيان انتظاراتي است که پشتوانه اي منطقي و معقولانه داشته باشد عاري از هرگونه سوء نيت و حسادت. نمي‌توان از شريک زندگي انتظار داشت فعاليت‌هاي اجتماعي و دوستانه معقول‌اش را از دست بدهد.
خواسته و انتظارهاي خوشايند و مطلوب نيز با همسر در ميان گذاشته شود: به همان‌گونه که مسائل آزار دهنده بيان مي‌‌شود در مقابل بايد رفتارهايي که طرف مقابل انجام داده و سبب بوجود آمدن احساس خوب و خوشايندي مي‌‌گردد نيز بيان شود ذکر نمودن خصوصيات اخلاقي و رفتاري مثبت شريک زندگي تاثير شگفت انگيزي بر روابط مي‌گذارد و وي را براي جلب نظر شريک زندگي راغب‌تر مي‌‌نمايد.
هر فردي لازم است رفتار و برخوردهاي نامطلوب و ناخوشايند همسرش با ساير افراد از جنس مخالف را تذکر دهد‌: بسياري از زوجين از برخي رفتارها و عملکردهاي همسرشان در برابر يک جنس مخالف آزرده خاطر مي‌شوند به عنوان مثال شوخي‌هاي مکرر و يا صميمت بيش از حد با جنس مخالف حال اين شخص مي‌تواند از اعضاي فاميل، دوستان و يا يک همکار باشد طبيعي است قبل از نشان دادن هر واکنشي و يا قهر کردن بهترين گزينه تذکر دادن است مسلماً چنانچه زن و يا مرد حفظ زندگي‌اش را اولويت قرار دهد در رفتار و عملکرد خود تغييراتي ايجاد مي‌‌کند. برخي تصور مي‌‌کنند بيان کردن اين مسائل سبب ايجاد حساسيت بيشتر مي‌‌شود و در خانواده تنش ايجاد مي‌‌کند فارغ از اينکه نگه‌ داري اين سو تفاهمات در ذهن تاثيرات منفي بيشتري بر روابط مي‌‌گذارد ممکن است خود شخص هم نداند که با رفتارش سبب آزردگي همسر و شريک زندگي‌اش شده است. وظيفه هر زن و مردي است که جهت استحکام روابط و جلب اعتماد همسر نهايت تلاش خود را نمايد البته با مد نظر قرار دادن درخواست‌هاي معقولانه و منطقي.
رعايت احترام و دوري از سرزنش: بهتر است هنگام تذکر دادن به همسر درخصوص نحوه عملکرد و رفتارش از سرزنش، تحقير و يا حتي بکار بردن الفاظ ناشايست اجتناب شود چنانچه با لحن و گفتار ناخوشايندي درخصوص رنجش‌ها صحبت شود نه تنها مشکلي حل نمي‌شود بلکه سبب بدتر شدن و تحريک زن و يا مرد براي ادامه به رفتار قبلي مي‌‌گردد.
رعايت حقوق يکديگر: رعايت حقوق و احترام به نظرات، عقايد و حتي خواسته‌هاي يکديگر کمک بسياري جهت صميمت بيشتر و احترام دوجانبه بين همسران مي‌‌گردد و در مواقعي که سو تفاهمي در نحوه رفتار يکديگر مشاهده نمايند با صميمت بوجود آمده راحت‌تر خواهند توانست آن را حل و فصل کرده و رابطه‌شان را استحکام بخشند.
منبع:زيبــاشـــو دات کام


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۷۹۲۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خصوصی‌سازی سرخابی‌ها نیاز به مراقبت بیشتری دارد/ بهترین نسخه اقتصادی برای فوتبال ایران رقم خورد

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، ژاله معماری، عضو هیئت‌علمی دانشكده تربیت‌بدنی دانشگاه الزهرا (س) در یک گفتگوی رادیویی درباره چالش‌های ورود باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال به بخش خصوصی اظهار كرد: فرآیند خصوصی‌سازی موانع زیادی دارد و تنها مختص باشگاه‌ها نیست. در سایر كشورها نیز این چالش‌ها وجود دارد. متأسفانه در ایران خصوصی‌سازی به تعویق افتاده در حالی که چالش خصوصی‌سازی در همه صنایع وجود دارد.

معماری در این باره ادامه داد: امروز با توجه به فشارهای AFC و تعویق ایجاد شده در آن، خصوصی‌سازی باشگاه‌ها تنها راه ممكن بود. باید به بعد از این فكر كرد چرا كه در شرایط موجود خصوصی‌سازی بهترین راه‌حل بوده است. خصوصی‌سازی نسخه‌ای بوده كه با شرایط موجود حداكثر همخوانی را دارد.

هلدینگ خلیج‌فارس و بانک‌ها تخصص كافی برای مباحث مالی و ترازنامه‌ها را دارند. اما بقای تیم‌ها در بازی‌های آسیایی و توقعات هواداران، مورد نگرانی است و باید فكر خوبی برای آن موارد كرد تا كمترین آسیب وارد شود و فرآیند انتقال و افزایش سهم بازار انجام شود. امید می‌رود با تقویت فعالیت‌های اقتصادی این ۲ باشگاه شرایط خوبی را شاهد باشیم.

معماری با اشاره به انتقال‌های مشابه در سایر كشورها خاطرنشان كرد: خصوصی‌سازی بسیار حساس است و با توجه به جمعیت فوتبال دوست ایران باید مراقبت بیشتری از آن صورت گیرد تا به تدریج هلدینگ‌ها و بانک‌ها بتوانند سهام را وارد فرابورس كرده تا به سوددهی برسد و سهم هواداران بیشتر شود و به ۵۱ به ۴۹ برسیم. كسانی كه برای این نسخه تصمیم‌گیری كردند، به همه شرایط آن واقف بودند.

عضو هیئت‌علمی دانشكده تربیت‌بدنی دانشگاه الزهرا (س) با اشاره به پیش‌بینی موانع این مسیر گفت: دولت باید بخش خصوصی را حمایت كند و منابع درآمدی حق پخش و قانون کپی‌رایت نیز برای باشگاه‌ها فراهم شود. توجه بخش خصوصی در قسمت تربیت بازیكنان و خریدوفروش آنها قرار دارد و باید مراقب بود توسعه ورزش در اولویت‌های بعدی قرار نگیرد. البته در همه دنیا این‌گونه است و به همین دلیل دولت با حساسیت بالایی خصوصی‌سازی را انجام می‌دهند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تاکید ایران و قطر بر توسعه روابط تجاری و سرمایه گذاری
  • چرا بعد از رابطه جنسی غمگین می شوم و گریه می کنم؟
  • طلاق به خاطر پیدا شدن روسری در خودروی همسر
  • (عکس) جمیله علم الهدی در کنار همسر اردوغان
  • خصوصی‌سازی سرخابی‌ها نیاز به مراقبت بیشتری دارد/ بهترین نسخه اقتصادی برای فوتبال ایران رقم خورد
  • مراقبت از جایگاه وکلا و کارشناسان دادگستری ضروری است
  • مراقبت کنید طرح هادی درزمین‌های مرغوب کشاورزی و روستایی اجرا نشود
  • استمرار روند کاهشی تورم و قیمت ارز نیازمند مراقبت جدی است
  • طرح مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان در سمنان اجرا شد
  • آیا زنان پزشکان بهتری هستند؟