Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی معاونت میراث فرهنگی؛ کلاه فرنگی یکی از مهم‌ترین بناهای ارگ بم محسوب می شود که در زلزله سال 82 به طور کامل فرو ریخت. با این وجود از بقایای این بنای ارزشمند بخش اندکی باقی ماند که به گفته مدیر پایگاه میراث جهانی ارگ بم این بخش کوچک نیز بسیار متزلزل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«افشین ابراهیمی» مدیر پایگاه میراث جهانی ارگ بم با اعلام این مطلب گفت: کلاه فرنگی یکی از عناصر مهم معماری بخش حاکم نشین ارگ بم و در واقع بلندترین نقطه ارگ محسوب می شود چنانچه در گذشته رصد و دیده بانی دشت در این نقطه صورت می‌گرفته با این وجود در زلزله بم این بخش به طور کامل تخریب و بقایای اندکی که از این ساختار باقی ماند بسیار متزلزل و از هم پاشیده بود.

ابراهیمی افزود: هم اکنون با طرحی که برای مرمت مهم‌ترین و بلندترین بخش حاکم نشین ارگ بم در نظر گرفته شده قرار است در مرحله نخست بخش اندک باقیمانده استحکام بخشی شود و ادامه نیز مرمت کلاه فرنگی نیز در دستور کار قرار بگیرد.

وی تاکید کرد: درحال حاضر طرح مرمت کلاه فرنگی با بررسی کارشناسان به انجام رسیده و پیش بینی می شود که از نیمه دوم آبان ماه مرمت کلاه فرنگی به عنوان یکی از اقدامات مهم ارگ بم در دستور کار قرار گیرد.

مدیر پایگاه میراث جهانی ارگ بم گفت: درحال حاضر در داخل ارگ بم 15 کارگاه فعال مرمتی وجود دارد که مرمت کلاه فرنگی یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های این پایگاه به شمار می رود. همچنین 4 کارگاه مرمتی نیز خارج از ارگ بم وجود دارد که اخیرا نیز مرمت مسجد مجموعه وکیل آغاز شده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۷۹۳۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی فراری از کلاه ایمنی ویژه گرندپری میامی + عکس

تیم فرمول یکی فراری ایتالیا کلاه ایمنی ویژه مسابقات گرندپری میامی را به نمایش گذاشت. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، تیم فراری از کلاه ایمنی دو راننده‌اش یعنی شارل لکلرک و کارلوس ساینس برای گرندپری میامی رونمایی کرد.

پیش از این مشخص شده بود که اسکودریا رنگ‌های سنتی را در استیج آمریکا تغییر می‌دهد و رنگ‌آمیزی خاصی را به نمایش خواهد گذاشت. بر این اساس رنگ‌های آبی روشن به کلاه ایمنی و لباس‌های رانندگان اضافه شده است.

استقبال رئیس فرمول یک از انتقال همیلتون به فراری

تیم فراری هم اکنون با 151 امتیاز در رده‌بندی تیمی فرمول یک دوم است.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • ماجرای ویدیوی منتشرشده در خصوص تابوت‌های جوبجی چیست؟
  • ویدیوی منتشرشده در خصوص تابوت‌های جوبجی مربوط به سال ۱۳۹۸است
  • وزیر نفت: تولید بنزین از متانول به زودی آغاز می شود
  • تخریب آثار تاریخی در باران شدید کرمان؛ قسمت اسلامی قلعه نرماشیر ریخت
  • برنامه ریزی برای ساماندهی گذر قدیمی جلوخان
  • رونمایی فراری از کلاه ایمنی ویژه گرندپری میامی + عکس
  • آغاز پیگیری‌ها برای راه اندازی رشته گردشگری و میراث فرهنگی در دانشگاه رازی
  • بازسازی پایه‌های پل زمانخان در سامان
  • آغاز اردوی تیم ملی کشتی فرنگی
  • آمادگی میراث فرهنگی ساماندهی و مرمت کاروان‌سرای تاریخی جنب شرکت نفت ارومیه