Web Analytics Made Easy - Statcounter

سباستین گورکا در گفتگو با پایگاه خبری بریت بارت، مدعی شد ترامپ تصمیم خودش را گرفته است و دیگر پایبندی ایران را به توافق هسته‌ای تأیید نخواهد کرد.

به گزارش بولتن نیوز، سباستین گورکا، دستیار پیشین رئیس‌جمهور آمریکا، در گفتگو با پایگاه خبری بریت بارت، مدعی شد دونالد ترامپ تصمیم خودش را گرفته است و دیگر پایبندی ایران به توافق هسته‌ای را تأیید نخواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گورکا در این باره گفت: «آخرین باری که پایبندی ایران به برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) از سوی رئیس جمهور ترامپ تأیید شد، من در دفتر بیضی (دفتر کار رئیس جمهور آمریکا در کاخ سفید) حضور داشتم. رئیس جمهور پشت میز کارش نشسته بود. من و استیو (بنن) کنارش نشسته بودیم. مک مستر -مشاور امنیت ملی ترامپ- رکس تیلرسون -وزیر امور خارجه- و استیون منوچین -وزیر خزانه داری- هم حضور داشتند و تأکید می کردند ما مجبوریم پایبندی ایران را تأیید کنیم. رئیس جمهور از این که با اصرار از او می خواستند پایبندی ایران را تأیید کند، خوشحال نبود. او می گفت: شما دارید همان بهانه‌هایی را می آورید که پیشتر مطرح کرده بودید. پس از اینکه کاخ سفید را ترک کردم، به همه گفتم رئیس جمهور با این بهانه ها برای بار سوم پایبندی ایران را تایید نخواهد کرد».

سباستین گورکا در ادامه مدعی شد: «چیزی که باعث می شود رئیس جمهور بار دیگر پایبندی ایران را به برجام تأیید نکند، یا آن چیزی که از استدلال او پشتیبانی می کند همان نکته ای است که هفته ی گذشته متوجه شدیم. در بند تی یا پاراگراف بخش تی از توافق هسته ای ایران آمده است که بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی اجازه دارند از سایت های نظامی ایران بازدید کنند. ایران به بازرسان آژانس اجازه دسترسی به این سایت ها را نداده است. فکر می کنم نکته همین جاست. بنابراین دیگر پایبندی ایران تایید نمی شود. پرسش اینجاست که 60 روز پس از تأیید نشدن پایبندی ایران به برجام چه اتفاقی خواهد افتاد؟ آیا دولت تصمیم گیری را به مجلس سنا وا می گذارد؟ آیا تحریم های تازه ای ضد ایران تهیه می‌شود و ما سپس تلاش خواهیم کرد دوباره به گفتگو بنشینیم؟ تردید من در این است که راه حلی نصفه و نیمه از سوی دولت و تشکیلات پیشنهاد شود؛ اما رئیس جمهور به خوبی می داند که نمی تواند پایبندی ایران را تأیید کند».

منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۷۹۴۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی ۲ قانون برای اجرا ابلاغ کرد +جزئیات

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سید ابراهیم رئیسی در اجرای اصل ۱۲۳ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، «قانون تفسیر ماده(۵) قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی» را که در جلسه علنی ۱۹ فروردین ۱۴۰۳ مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ به تأیید شورای نگهبان رسید، برای اجرا به وزارت کشور، وزارت راه و شهرسازی، وزارت امور اقتصادی و دارایی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابلاغ کرد.

آنگونه که ایسنا روایت کرده، رئیس دولت سیزدهم همچنین «قانون ارجاع اختلاف بین شرکت مادر تخصصی مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) و شرکت کنت ترکیه به داوری» را که در جلسه علنی ۱۹ فروردین ۱۴۰۳ مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ به تأیید شورای نگهبان رسید، برای اجرا به وزارت نیرو و نهاد ریاست جمهوری (معاونت حقوقی رئیس جمهور) و وزارت امور خارجه ابلاغ کرد.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901429

دیگر خبرها

  • ترامپ باز هم اعضای ناتو را تهدید کرد
  • ترامپ برای کمک به کی‌یف شرط گذاشت
  • ترامپ: اگر رئیس جمهور بودم هرگز جنگ غزه راه نمی افتاد
  • رئیس‌جمهور ۲ قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد
  • رئیسی دو قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد
  • رئیسی ۲ قانون برای اجرا ابلاغ کرد +جزئیات
  • درخواست ترامپ برای تغییر نتانیاهو
  • ترامپ خطاب به دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا: اعتراضات را متوقف کنید، همین الان!
  • واکنش ترامپ به اعتراضات حمایتی از فلسطین در آمریکا
  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها