Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-07@14:01:03 GMT

شخصیت ضد اجتماعی یکی از عوامل کودک آزاری است

تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۹۸۰۱۴۵

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، دکتر سید موسی کافی، عضو هیئت علمی گروه روان شناسی دانشگاه گیلان امروز، 17 مهر در نشست تخصصی «آسیب شناسی کودک آزاری در ایران» که در تالار حکمت دانشگاه گیلان برگزار شد، با اشاره به تاثیرگذاری ویژگی های شخصیتی افراد بر مقوله کودک آزاری، اظهار کرد: برخی افراد نمی توانند جلوی تمایلات خودشان را بگیرند و اصطلاحا رفتار تکانشی دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی شخصیت ضد اجتماعی افراد را یکی دیگر از عوامل کودک آزاری دانست و افزود: گاها افراد به راحتی و بدون احساس گناه قانون شکنی می کنند. مصرف مواد و الکل می تواند شخصیت ضد اجتماعی را تشدید کند.

مدرس دانشگاه آزار جسمی، جنسی، روانی، مسامحه و غفلت را از مصادیق کودک آزاری دانست و تصریح کرد: گاهی این نگرش در خانواده ها وجود دارد که تنبیه کودک چیز بدی نیست و حتی لازم است. این نگرش پیامدهای مثبت کوتاه مدت دارد اما عوارض آن در بلند مدت بسیار زیاد است. متاسفانه برخی از خانواده ها فرزندانشان را جزوی از اموال می دانند و اجازه هرگونه دخل و تصرف دارند.

کافی با اشاره به مداخلات اجتماعی در حوزه پیشگیری، آموزش و درمان، خاطرنشان کرد: متاسفانه در حوزه پیشگیری عملکرد ضعیفی داریم. کودکان باید از قبل آموزش دیده باشند و قدرت انعکاس مسائل را داشته باشند.

عضو هیئت علمی گروه روان شناسی دانشگاه گیلان بر لزوم تعلیم و تربیت جنسی کودکان در درجه اول در خانواده و سپس در مدارس تاکید کرد و گفت: کودکان باید بدانند که کسی مجاز به دست زدن به اندام خصوصی آنان نیست.

وی با بیان اینکه قربانیان کودک آزاری دنیا را ناامن و ترسناک می بینند، خاطرنشان کرد: افسردگی، اضطراب، خودکشی و... از جمله پیامدهای این احساس ناامنی است لذا قربانیان باید در گروه هایی شرکت کنند که افراد شبیه آنان هستند تا مشکل خود را منحصر به فرد ندانند و نسبت به رفع آن تلاش کنند.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۸۰۱۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلمان معمار اصلی شخصیت افراد در جامعه هستند

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی نقدی ظهر سه شنبه در همایش تجلیل از معلمان نمونه شهرستان شفت که با حضور مسؤولان و فرهنگیان در سالن ارشاد اسلامی برگزار شد ضمن یاد و خاطر شهید استاد مطهری و امید زاده معلم فداکار شفتی و تبریک این هفته اظهار کرد: تعالی رشد و توسعه هر جامعه درگرو آموزش و پرورش صحیح است.

فرماندار شهرستان شفت با اشاره به اینکه معلمان نقش بسزایی در آینده فرزندان این سرزمین دارند بیان کرد: رفتار و منش یک معلم باعث می‌شود که دانش آموزان آینده خود را هدف گذاری کنند.

فرماندار شفت با بیان اینکه امروزه سکانداران علم و فرهنگ معلمان هستند، ادامه داد: معلمان نقش بسیار بالایی در توسعه و پیشرفت کشور دارند و همه ما باید قدردان این قشر از جامعه باشیم.

وی آموزش و پرورش را مهم‌ترین رکن جامعه با رسالت تربیت انسان‌ها دانست و افزود: فرهنگ در هر جامعه‌ای زیربنای رشد و توسعه پایدار است و خط مشی پیشرفت را مشخص خواهد کرد.

فرماندار شفت با اشاره به اینکه معلم با تعلیم و نشر علم، انسان‌ها را به سوی کمال سوق می‌دهد، تصریح کرد: معلم، نقش راهبری و تربیت نسلی را برعهده دارد که در آینده‌ای نه‌چندان دور عهده‌دار مسوولیت‌های مهم آن جامعه می‌شوند.

فرماندار شفت گفت: معلمان معمار اصلی شخصیت افراد جامعه بوده و نسل آینده کشور مدیون تلاش، کوشش و فداکاری آن‌ها است.

گفتنی است، در پایان این همایش از معلمان نمونه شهرستان شفت با اهدای لوح و هدیه تقدیر به عمل آمد.

کد خبر 6099498

دیگر خبرها

  • «کودکان اُتیسمی» روی مرز باریک مرگ و زندگی
  • معلمان معمار اصلی شخصیت افراد در جامعه هستند
  • جنین‌هایی که از شکم‌ مادرشان در اینستاگرام کار می‌کنند
  • ۲ انتصاب جدید در دانشگاه آزاد آذربایجان غربی
  • اختلال اوتیسم؛ نشانه‌ها، علل و راه‌های درمان آن
  • جمیله علم‌الهدی پست جنجالی را به دلیل مشغله علمی رد کرد
  • نقشی از شخصیت‌های قصه‌های ایرانی بر روی پوستر نمایشگاه کتاب
  • جمیله علم‌الهدی پیشنهاد عضویت در شورای راهبردی دانشکده علوم خانواده را نپذیرفت
  • شورای راهبردی دانشکده علوم خانواده در مسیر شکل‌گیری/ برخی شخصیت‌های حقوقی عضویت را نپذیرفتند
  • مصونیت از آسیب‌های اجتماعی با ویدئو کتاب‌های مهارتی برای کودکان