Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- مهدی الدالی تصریح کرد: مسیر این خط دریایی این گونه است که کشتی ها با عبور از بندر «مرسین» در جنوب ترکیه، و بندر «اودسا» بندر اوکراین، پس از هفت روز به بندر نووراسییسک روسیه می رسند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری میزان،تارنمای روزنامه مصری «الیوم السابع» گزارش کرد، وزارت اقتصاد و بازرگانی سوریه دوشنبه اعلام کرد که خط دریایی مشترک بین بندر لاذقیه در شمال سوریه و بندر «نووراسییسک» در جنوب روسیه راه اندازی می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«مهدی الدالی» مدیرکل سازمان تولید داخلی، حمایت صادرات سوریه در کنفرانس مطبوعاتی در دمشق پایتخت سوریه ضمن بیان این که این خط دریایی با مشارکت شرکت (سیما سی جی ام) روسیه صورت گرفته است، تصریح کرد: مسیر این خط دریایی این گونه است که کشتی ها با عبور از بندر «مرسین» در جنوب ترکیه، و بندر «اودسا» بندر اوکراین، پس از هفت روز به بندر نووراسییسک روسیه می رسند.


این مقام سوری در ادامه افزود: مهم ترین ویژگی بارز این خط دریایی،تسریع رسیدن کالاهای سوری به روسیه است، به ویژه آن که محصولات کشاورزی برای آن که کیفیتشان حفظ شود، نمی توانند مدت زمان زیادی در مسیر باقی بمانند.


در همین حال مدیر بازرگانی شرکت روسی گفت: این خط دریایی مشترک با نزدیک شدن به فصل تولید مرکبات و تقاضای زیاد محصولات کشاورزی سوریه در بازارهای روسیه، یک فرصت بسیار مهم برای دو کشور است.


وی در این باره با اعلام آماده سازی این خط دریایی ظرف دو هفته و اعزام سه فروند کشتی از این خط دریایی از مبدا روسیه به بندر لاذقیه سوریه، تاکید کرد: این کشتی ها برای بارگیری میوه و مرکبات تولید سوریه که نیازمند نگهداری در کانتینرهای یخچال دار است، از این خط دریایی عبور کرده و راهی سوریه می شوند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۸۰۴۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

◄ ایجاد طرح جامع بندر شهید حقانی به عنوان قطب مسافری و تفریحی

تین نیوز

 مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون، بیش از ۶۶۰ هزار مسافر و گردشگر بین بنادر مسافری و گردشگری شرق این استان تردد کردند.

 به گزارش تین نیوز، حمیدرضا محمدحسینی تختی امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون ۶۶۰ هزار و ۵۴۳ مسافر و گردشگر در بنادر شرق استان جابه جا شدند که بیش ترین آن ها از مسیر دریایی بندر شهید حقانی بوده است.

محمدحسینی تختی تعداد این مسافران و گردشگران از مسیر بندر شهید حقانی به جزایر مقصد جزایر قشم، هرمز و بالعکس را به 397 هزار و 847 نفر اعلام کرد که این میزان نسبت به سال گذشته چهار درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به افزایش ۹ درصدی تردد در مسیر بندر هرمز به بنادر شهید ذاکری (قشم) و شهید حقانی نیز گفت:  در این بازه زمانی 260 هزار و 481 هزار مسافر و گردشگر از طریق این بندر جا به جا شدند.

محمدحسینی تختی، امضای تفاهم نامه همکاری بین وزارت راه و شهرسازی، وزارت میراث فرهنگی و گردشگری و وزارت کشور، توسعه بندر شهید حقانی را گامی مهم در ارتقا بزرگترین پایانه مسافری دریایی کشور دانست.

مدیر بنادر شرق هرمزگان گفت: هرساله تعداد زیادی از گردشگران و شهروندان برای انجام سفرهای دریایی خود به مقاصد جزیره قشم، هرمز و ابوموسی انتخاب می کنند و  امضای این تفاهم نامه نیز با هدف گذاری تبدیل این بندر به قطب مسافری و تفریحی در جنوب کشور صورت گرفت.

به گفته وی؛ طرح جامع بندر شهید حقانی به عنوان قطب مسافری و گردشگری کمک ارزنده ای به اقتصاد گردشگری استان خواهد بود.

 لازم به ذکر است؛ بنادر شهید حقانی،هرمز و خورهای تفریحی خلاصی در شهرستان جاسک، آذینی در شهرستان سیریک و خور تیاب در شهرستان تیاب به عنوان مهم ترین بنادر مسافری شرق استان هرمزگان به شمار می رود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • ◄ ایجاد طرح جامع بندر شهید حقانی به عنوان قطب مسافری و تفریحی
  • فعالسازی خط مسافری دریایی خرمشهر به بصره
  • انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در «حمص» سوریه توسط روسیه
  • ۶۶۰ هزار مسافر در بنادر شرق هرمزگان جابه‌جا شد
  • حمله به یک کشتی در بندر «المخا» یمن
  • خط مسافری دریایی خرمشهر - بصره به زودی راه‌اندازی می‌شود
  • شمارش معکوس راه اندازی خط مسافربری دریایی خرمشهر به بصره
  • تشکیل کنسرسیوم کشتی‌سازی تمام ایرانی امضا شد
  • دیدار وزیر خارجه بحرین با بشار اسد پس از ۱۳ سال
  • وزیر خارجه بحرین با بشار اسد دیدار کرد