Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- مورفی گفت: کارشناسان موافقند که فرصتی نمانده و کره شمالی به زودی سلاح هسته‌ای با قابلیت هدف قرار دادن خاک آمریکا و متحدان‌مان خواهد داشت. آن‌ها این موضوع را با ترامپ در میان می‌گذارند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری میزان،تارنمای خبری «دهیل» گزارش داد؛ «کریس مورفی» سناتور دمکرات روز دوشنبه با هشدار در خصوص آغاز جنگ احتمالی با کره شمالی گفت: زمزمه بحث‌های جنگی جدی‌تری را از داخل و منابع نزدیک به کاخ سفید می‌شنویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در صفحه توئیتر خود نوشت: زمان آن رسیده که خواست[دونالد] ترامپ (رئیس جمهوری آمریکا) را برای جنگ با کره شمالی جدی بگیریم.


مورفی ادامه داد: کارشناسان موافقند که فرصتی نمانده و کره شمالی به زودی سلاح هسته‌ای با قابلیت هدف قرار دادن خاک آمریکا و متحدان‌مان خواهد داشت. آن‌ها این موضوع را با ترامپ در میان می‌گذارند.


این سناتور دمکرات افزود: ترامپ عمدا در مسیر فعالیت‌های تیلرسون (وزیر امور خارجه آمریکا) و هرگونه دیپلماسی، سنگ‌اندازی می‌کند و به نظر می‌رسد او از این کار مقصودی دارد.


مورفی ادامه داد: این خطر همواره وجود دارد که اطراف رئیس جمهوری را تنها نظامیان بگیرند و در این صورت تنها به او راه‌حل‌های نظامی پیشنهاد خواهند داد.


وی افزود: بسیاری از ما (نمایندگان کنگره) اکنون زمزمه بحث‌های جنگی جدی‌تری را از داخل و منابع نزدیک به کاخ سفید می‌شنویم.


مورفی با اشاره به اظهارات «باب کورکر» سناتور جمهوریخواه که به تازگی در خصوص احتمال آغاز «جنگ جهانی سوم» هشدار داده بود، نوشت: شاید زمان‌ بیان این اظهارات، تصادفی نباشد. جمهوریخواهان و دمکرات‌ها باید پیش از آنکه دیر شود، صریحا اعلام کنند که نباید هیچ حمله پیش دستانه‌ای بدون رای‌گیری در کنگره صورت بگیرد.


نبرد لفظی میان رهبران آمریکا و کره شمالی در هفته‌های گذشته شدت گرفته است. «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی در یکی از آخرین نطق‌های خود ترامپ را «پیر دیوانه» خطاب کرد و رئیس جمهوری آمریکا هم در سخنرانی اخیرش در مجمع عمومی سازمان ملل متحد کیم را «مرد موشکی» خواند.


پیونگ یانگ به تازگی ششمین آزمایش هسته‌ای خود را انجام داد و موشک‌هایی را شلیک کرد که برای نخستین بار در سال‌های گذشته از حریم هوایی ژاپن گذشت. این موضوع زنگ خطر را برای ژاپن، کره جنوبی و دیگر متحدان واشنگتن در منطقه به صدا درآورده و تنش‌ها را افزایش داده است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۸۰۶۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سناتور آمریکایی: اقدامات اسرائیل در غزه قطعا نسل‌کشی است / حمایت مالی آمریکا متوقف شود

این سناتور آمریکایی بار دیگر «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی را مورد حمله قرار داد و گفت که اقدامات این رژیم در غزه قطعاً پاکسازی قومی است.

سندرز با اشاره به آمار حیرت‌انگیز کشته‌ها و آوارگان فلسطینی، درخواست خود را برای رسیدگی به جنایات نتانیاهو تکرار کرد.

وی ضمن اشاره به موضع‌گیری «ایلهان عمر» نماینده مسلمان کنگره آمریکا در حمایت از فلسطین گفت: نکته اساسی ایلهان این است که ما نمی‌خواهیم یهودی‌ستیزی را در این کشور ببینیم. من فکر می‌کنم کلمه نسل‌کشی چیزی است که توسط دیوان بین المللی دادگستری رسیدگی شود.

سندرز در ادامه صحبت‌هایش خاطرنشان کرد: فکر نمی‌کنم هیچ شکی وجود داشته باشد که آنچه نتانیاهو انجام می‌دهد، پاکسازی قومی فلسطینی‌ها در نوار غزه است.

وی بارها از نتانیاهو به خاطر جنگ جاری در غزه انتقاد و با کمک مالی بیشتر آمریکا به اسرائیل مخالفت کرده است. وی همچنین بار دیگر خواستار توقف حمایت مالی آمریکا از رژیم صهیونیستی شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • سناتور آمریکایی ارزیابی دولت از جنگ غزه را زیر سئوال برد
  • سناتور آمریکایی: اقدامات اسرائیل در غزه قطعا نسل‌کشی است / حمایت مالی آمریکا متوقف شود
  • سناتور آمریکایی: اقدامات اسرائیل در غزه قطعا نسل‌کشی است
  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها
  • آحارونوت: زمان آن رسیده کابینه نتانیاهو کنار برود
  • کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟
  • کمک‌های جدید واشنگتن چه معنایی برای کی‌یف و پوتین دارد؟
  • سفر رئیسی حائز اهمیت است/تحریم‌های آمریکا اهمیتی ندارد
  • سندرز: یادآوری جنایت‌های غزه یهودی ستیزی نیست
  • سناتور آمریکایی: یادآوری جنایت های غزه یهودی ستیزی نیست