Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-04-25@13:59:58 GMT

چاره کی‌روش ؛ تنفس مصنوعی!

تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۹۸۱۰۱۰

به گزارش پارس نیوز، ایران و روسیه دومین باری است که در یک دیدار دوستانه به مصاف هم می‌روند. اولین دیدار را کی‌روش از روی سکوها تیمش را هدایت کرد. او تازه به ایران آمده بود و آن بازی، دیداری بود برای آشنایی سرمربی با تیم جدیدش. حالا بعد از حدود 7 سال دومین ایران و روسیه در حال برگزاری است. تیم ملی ایران با آن تیم 7 سال گذشته که مقابل روسیه به میدان رفت هزار و یک تفاوت دارد و فقط دو تشابه.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیدجلال حسینی و احسان حاج‌صفی دو شباهت این تیم هستند. یکی از این دو شباهت هم البته آخرین روزهای حضورش در تیم ملی را می‌گذراند. در بهترین حالت شاید او بتواند جام‌جهانی روسیه را از نزدیک ببیند و تمام. کی‌روش در تمام این هفت سال دست به جوانگرایی زده است. بازیکنان باتجربه تیم ملی در روندی منطقی و آرام برکنار شده و بازیکنان جوانتر جای آنها را گرفته‌اند. این روند از نوک خط حمله آغاز شد و خط دفاع آخرین جایی بود که کی‌روش به آن رسید و حالا فقط یک نقطه مانده است. سیدجلال حسینی. بازیکنی که روزهای پایانی‌اش در تیم ملی را می‌گذراند و البته نکته ویژه این است که جانشینی ندارد. بعد از جلال حسینی چه کسی قرار است مدافع میانی تیم ملی ایران باشد؟ گزینه‌های زیادی را نمی‌توان مطرح کرد. در نهایت می‌شود یک لیست 4 نفره نوشت و از میان آنها گزینه‌ای را انتخاب کرد. پورقاز، کنعانی‌زادگان، چشمی و انصاری. دو گزینه ابتدایی در این مدت نشان داده‌اند که گزینه‌های مطمئنی برای فیکس شدن در تیم کی‌روش نیستند. دو دفاع وسط تخصصی که کی‌روش در این سال‌ها با وجود دعوت مکرر آنها به اردو نتوانسته برای فیکس قراردادن آنها به نتیجه‌ای برسد. همین مساله شانس دو گزینه بعدی را افزایش می‌دهد. این که کدام یک از گزینه‌های سرخابی قرار است در قلب خط دفاع قرار بگیرند تفاوتی ندارد اما نکته ویژه در مورد هردو مدافع این است که هیچ کدام از آنها مدافع وسط تخصصی نیستند. محمد انصاری دفاع چپ است. برانکو بعد از این که در پرسپولیس مثل کی‌روش در تیم ملی با کمبود مدافع وسط مواجه شد با تغییر پست این بازیکن از انصاری یک دفاع وسط خوب ساخت. روزبه چشمی هم یک هافبک دفاعی تخصصی است که در مقاطعی که نیاز بوده یک خط عقب‌تر رفته است. کمبود مدافع وسط در لیگ برتر و معرفی نشدن چهره ویژه‌ای در این پست کی‌روش را مجبور خواهد کرد تا از میان گزینه‌های غیرتخصصی بهترین گزینه را انتخاب کند. این انتخاب کی‌روش قرار است در قلب خط دفاع در کنار پورعلی‌گنجی قرار بگیرد. او را که به خاطر دارید؟ هافبک دفاعی نفت تهران! جمع همه پست‌ها در خط دفاعی جمع است. همه در قلب خط دفاع هستند به جز مدافعان وسط. شاید مشکل کی‌روش با استفاده از یکی، دو بازیکن غیرتخصصی حل شود اما این معضل در فوتبال ایران با گذشت زمان بیشتر از این خواهد شد. با رفتن سیدجلال حسینی و یکی، دو مدافع خوب باقی‌مانده، لیگ برتر در این پست چهره ویژه‌ای نخواهد داشت و خطر به شهر بی‌دفاع نزدیک‌تر از همیشه است.

منبع: پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۸۱۰۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اگر در مقابله با ایران به دودلی ادامه دهیم به زودی به نقطه‌ای می رسیم که دیگر گزینه‌ای نداریم

به گزارش همشهری آنلاین، هیل در این باره می‌نویسد: دن نیدس، افسر نیروی دریایی آمریکا، مقاله‌ای برای مجله هیل نوشته که ناامیدی و خشم سیاستمداران جنگ‌طلب و افسران اطلاعاتی واشنگتن و اسرائیل را برجسته می‌کند. او یادآوری می‌کند: «تقریباً هر رئیس‌جمهور آمریکا از زمان جیمی کارتر تلاش کرده که ایران را از طریق تحریم‌های اقتصادی کنترل کند، اما همه آنها شکست خورده‌اند. سوریه، لبنان و یمن به کشورهای مشتری تبدیل شده‌اند و تهران، نفوذ زیادی در عراق دارد. شبکه تروریستی ایران به حدی رسیده است که می‌تواند هر نقطه از خاورمیانه را هدف قرار دهد».

دن ادامه داد: ایران تجارت جهانی را نه تنها در خلیج‌ فارس، بلکه در دریای سرخ که نزدیک به هزار مایل از مرزهایش دورتر است، مختل می‌کند. صنعت تسلیحات ایران، آن‌قدر پیشرفته است که ممکن است به زودی بیشتر از روسیه، ابرقدرت سابق، سلاح صادر کند. و خود روسیه هم‌اکنون برای جنگ در اوکراین، به ایران وابسته است.

دن می‌نویسد: بایدن و اروپا دوباره درباره دور جدیدی از تحریم‌ها صحبت می‌کنند. این تحریم‌ها موفقیت‌آمیزتر از تحریم‌های بی‌سابقه اعمال‌شده علیه روسیه در پایان دادن به تهاجم این کشور به اوکراین نخواهد بود. چین بیشتر به نفت ارزان ایران علاقه دارد تا جلوگیری از تجاوز ایران در منطقه. تغییرات سیاسی جهانی، تحریم‌های آمریکا را بی‌اثر کرده است. اگرچه اسرائیل و آمریکا به طور دوره‌ای عوامل و رهبران سپاه را هدف قرار می‌دهند (ترور می‌کنند)، اما این حملات باید آن‌قدر برای آنها مرگبار باشد که از ترک ایران بترسند. مهم‌تر از همه، ظرفیت هسته‌ای ایران باید از بین برود. زیرساخت‌های هسته‌ای آن‌ها باید به سرعت از طریق هر ترکیبی از اقدامات نظامی پنهان و آشکار که لازم است، نابود شود. قابلیت موشک بالستیک و پهپاد آنها نیز باید هدف قرار گیرد و نیروی دریایی آنها غرق شود.

دن مقاله خود را با تکرار لفاظی‌های قدیمی به پایان می‌رساند: دفاع از جنگ سخت است، اما اگر بایدن در مورد ثبات منطقه جدی باشد، قاطعانه برای از بین بردن توانایی ایران اقدام خواهد کرد. اگر در مقابله با ایران به دودلی ادامه دهیم، ممکن است به زودی به نقطه‌ای برسیم که دیگر گزینه‌ای نداشته باشیم. موقع عمل امروز است.

کد خبر 846830 منبع: کیهان برچسب‌ها ایران و آمریکا خبر ویژه

دیگر خبرها

  • نخستین قهرمانی ستاره تیم ملی ایران با باشگاه قطری + عکس
  • تنفس زمین نیازمند آگاهی/ ردپای انسان در نابودی محیط زیست
  • تنفس زمین نیازمند آگاهی/ ردپای انسان در نابوی محیط زیست
  • ستاره ژاپنی عامل خوشبختی گزینه سابق ایران
  • تنفس هوای قابل قبول در تهران
  • اگر در مقابله با ایران به دودلی ادامه دهیم به زودی به نقطه‌ای می رسیم که دیگر گزینه‌ای نداریم
  • تنفس هوای مطلوب در تهران بارانی
  • ۹ گزینه داخلی و خارجی کاندیدای سرمربیگری بسکتبال ایران
  • دفاع غرورآفرین جمهوری اسلامی در برابر اسرائیل ابهت پوشالی و مصنوعی آنان را شکست
  • گزینه اول آقای گلی آسیا از فوتسال ایران