Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-29@16:42:02 GMT

زیرآبی های گوگل برای شکست اپل! +عکس

تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۹۸۱۰۵۹

زیرآبی های گوگل برای شکست اپل! +عکس

گوگل برای غلبه بر اپل و پیشی گرفتن از رقبای قدرتمند خود باید تغییراتی در خود ایجاد کند که در ادامه به آنها اشاره می‎کنیم.

به گزارش مشرق، گوگل اولین گوشی هوشمند اندرویدی خود را در سال ۲۰۰۸ و با معرفی T-Mobile G۱ تولید کرد. در ادامه با سری نکسوس به بازار گوشی های هوشمند و تبلت قدم گذاشت اما این کمپانی جستجو هرگز یک شرکت سخت افزاری بزرگ نبوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در عوض گوگل سرویس های مختلف خود را در دستگاه های دیگر شرکت‌های سازنده گسترش داده است. هم اکنون حدود دو میلیارد دستگاه سیستم عامل اندروید دارند. همچنین در مقایسه با موتورهای جستجوی پیش فرض اپل، روش گوگل بسیار موفق تر بوده است.

برای شکست دادن اپل ، گوگل باید چند چیز را ثابت کند. اولین کاری که می تواند انجام دهد ساخت سخت افزار است که با توجه به خرید بخشی از کسب وکار htc بخشی از این مشکل حل شده است. دومین نکته این است که باید تمایز ایجاد کند. در همین رابطه مدیر تحقیقاتی CCS Insight، گفت: " از آنجا که گوشی های هوشمند اندروید به یک سامانه هم‎شکل تبدیل شده‎اند و تمام گوشی های هوشمند به همان ویژگی های مشابه می پردازند، گوگل نیاز به محصولاتی دارد که واقعا هنر را برای آندروید نشان می دهند. پیکسل به آن فرصتی برای این کار می دهد."

سری نکسوس گوگل و هم اکنون گوشی پیکسل دیگر آن تاخیر همیشگی گوگل را ندارد،و نه تنها بروزترین و آخرین ویژگی ها را بر روی آن ها ارائه می دهد بلکه آخرین بروز آوری امنیتی را نیز روی آن اعمال می کنند.

علاوه بر این گوگل توانایی انجام کاری را دارد که شاید دیگر سازندگان موبایل نتوانند به سادگی آن را انجام دهند و آن ساخت گوشی هوشمند با سخت افزار و نرم افزار یکپارچه است.مشابه کاری که اپل در ساخت گوشی های خود انجام می دهد.

گوگل برای رقابت با اپل و دیگر رقبای بازار باید از نرم افزارهای منحصر به فرد استفاده کند و تجربه آن را در اختیار کاربر قرار دهد. همچنین باید برخی از ویژگی های پیکسل را نیز حفظ کند. این نکته نیز حائز اهمیت است که حتی اگر گوگل موفق به ساخت بهترین گوشی هوشمند بازار شود باز هم ناگزیر به رقابت با شرکت های اپل و هم چنین سامسونگ است.


البته ذکر این نکته الزامی است که کسب و کار اصلی گوگل فروش گوشی های هوشمند نیست،چرا که بخش زیادی از مردم و کاربران از سیستم عامل اندروید استفاده می کنند که ساخت این شرکت است و از این نظر با دیگر رقبا اختلاف وحشتناکی دارد.

یک محقق گوشی های هوشمند گفت: چیزی که امروز گوگل به دست آورده است واقعا کافی نیست آنها از زمان پخش پیکسل تنها دو میلیون و هشتصد هزار دستگاه فروخته اند که کمتر از نیم درصد بازار گوشی های هوشمند است.

یکی دیگر از نقاط ضعف گوگل شرکت نکردن در بازارهای کوچک است و نفوذ کمتری نسبت به خرده‎فروشان سامسونگ و اپل دارد. از نکات مثبت پیش روی گوگل می توان به این نکته اشاره کرد که شرکت گوگل با توجه به نام شناخته شده و مطرحی که دارد می تواند در رقابت با شرکت های کوچک تر مانند ال جی وسونی موفق تر باشد.

اگر گوگل واقعا تلاش خود را در تولید سخت افزار و رقابت با اپل به کار گیرد، شاید آنچه که واقعا انجام می دهد، پیروی از رویکرد مایکروسافت در ساخت کامپیوتر است. مایکروسافت تقریبا به تنهایی یک تبلت لپ تاپ ویندوزی دو نفره Surface تولید کرد که محبوبیت مناسبی پیدا کرد.


در پایان گفتنی است پیکسل می تواند نماینده مناسبی برای گوگل باشد به شرطی که در معرفی این دستگاه به یک معرفی نامه اکتفا نشود.

منبع: باشگاه خبرنگاران ارسال به تلگرام

منبع: مشرق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۸۱۰۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

◄ روش ابطال کارت هوشمند رانندگان کامیون اعلام شد+ سند

تین نیوز

انجمن صنفی کارفرمایی شرکت های حمل و نقل بین المللی خراسان رضوی، نحوه درخواست ابطال ( غیر فعال نمودن )  کارت هوشمند رانندگان را اعلام کرد.

به گزارش تین نیوز، بر  اساس نامه تاریخ 26 فروردین امسال انجمن صنفی کارفرمایی شرکت های حمل و نقل بین المللی خراسان رضوی به کلیه شرکت های حمل و نقل بین المللی عضو و غیر عضو که به امضای احمد زمانیان رئیس هیئت مدیره این انجمن رسیده، ابطال و یا غیر فعال نمودن کارت هوشمند راننده و یا ناوگان حمل و نقل، در صورت احراز تخلف و رای صادره از سوی کمیسیون های ماده 11 و 14 سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با دستور مراجع قضایی مبنی بر انجام این امر امکان پذیر است.

کمیسیون ماده 11 ، مرجع رسیدگی به شکایات و تخلفات رانندگان ناوگان حمل و نقل جاده ای و کمیسیون ماده 14 نیز از دیگر کمیسیون های بخش حمل و نقل جاده ای است که به تخلفات مالکان ناوگان حمل و نقل جاده ای رسیدگی می کند. کمیسیون های ماده 12  نیز ویژه رسیدگی به تخلفات شرکت ها و موسسات حمل و نقل کالا و مسافر است.

حمل بار بدون اخذ بارنامه دولتی، حمل بار اضافه بر ظرفیت مندرج در کارت خودرو، رعایت نکردن مقررات حمل بارهای عادی و ترافیکی، فقدان یا عدم بکارگیری تجهیزات ایمنی، در اختیار گذاشتن وسیله نقلیه به راننده ای که نام وی در بارنامه درج نشده، جابه جایی مسافر بدون اخذ صورت وضعیت، مسافرگیری در اطراف پایانه مسافربری، اخذ کمیسیون اضافی از راننده، عدم مسئولیت پذیری شرکت در خصوص پرداخت کامل و به موقع کرایه رانندگان از جمله مواردی هستند که در کمیسیون های حمل و نقل جاده ای قابل رسیدگی هستند.  سوء استفاده از کارت هوشمند رانندگان، تحمیل هزینه ها و مسئولیت های اضافی به رانندگان، عدم پرداخت حقوق دولتی، صدور بارنامه یا صورت وضعیت صوری، اجبار به حمل بار اضافه بر ظرفیت مجاز، عدم رعایت مقررات مربوط به سالن اعلام بار و درج اطلاعات نادرست در بارنامه نیز به عنوان بخش دیگری از موارد قابل طرح در کمیسیون ویژه رسیدگی به تخلفات شرکت ها و موسسات حمل و نقل جاده ای است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • ۸۵ درصد نمایندگان پست با گوشی هوشمند توزیع مرسوله می‌کنند
  • کدام مونتاژ گوشی‌های سامسونگ بهتر است؟ (چین، ویتنام یا هند)
  • یکپارچه سازی هوش مصنوعی اوپن ای آی و گوگل در آیفون‌های جدید
  • ارزش گوگل اوج گرفت؛ غول تکنولوژی از ۲ تریلیون دلار گذر کرد
  • انتشار جزئیاتی بیشتر از هوش‌مصنوعی آیفون/ پای غول‌های فناوری در میان می‌آید!
  • قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی و آیفون ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳/ ارزان‌ترین گوشی هوشمند بازار
  • ◄ روش ابطال کارت هوشمند رانندگان کامیون اعلام شد+ سند
  • گوگل ۲۰ کارمند دیگر را هم اخراج کرد!
  • گوگل ۲۰ کارمند دیگر را به علت حمایت از مظلومان غزه اخراج کرد
  • جزئیات کامل اندروید ۱۵ چه زمانی منتشر می‌شود؟