Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-19@21:57:43 GMT

۶ انرژی دهنده خوشمزه را بشناسید

تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۹۸۱۱۷۷

۶ انرژی دهنده خوشمزه را بشناسید

اغلب افراد با وجود استراحت کامل شبانه، باز هم در هنگام صبح هنگام دچار احساس خواب آلودگی می شوند و نوشیدن قهوه را برای رفع این حالت انتخاب می کنند و نمی دانند قهوه شاید این وضعیت را بدتر کند. به گزارش جهان نيوز؛ در عوض برخی از مواد غذایی وجود دارند که خاصیت آنها در شاداب ماندن روزانه بیشتر از قهوه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سرکه سیب: مخلوط سرکه سیب همراه با آب و عسل نه تنها یک درمان سنتی محسوب می شود و برای حفظ سلامت عمومی بدن مفید است، بلکه اسیدآمینه ها و پتاسیم موجود در این سرکه منجر به رفع خواب آلودگی و خستگی هنگام صبح می گردد.
تخم چیا: حاوی اسیدهای چرب امگا ۳ برای تقویت مغز است که می تواند به افزایش هوشیاری هنگام صبح و رفع خستگی شبانه کمک کند. البته مزایای تخم چیا به همینجا محدود نمی شود و مصرف آن منجر به هیدراته ماندن و جذب و هضم سریع تر مواد غذایی و تبدیل غذا به انرژی می گردد.
بلغور جو: یک خوراکی مناسب برای مبارزه با خستگی بلغور جو دوسر است. این ماده غذایی حاوی کربوهیدرات های پیچیده و با کیفیت است که در بدن به عنوان گلیکوژن ذخیره شده و به عنوان سوخت برای مغز و ماهیچه ها در طول روز استفاده می شود.به علاوه، بلغور جو شامل مواد مغذی مهم مانند پروتئین، منیزیم، فسفر و ویتامین ب ۱ است که به تقویت سطوح انرژی کمک می کند.
آب: مصرف آب ساده ترین راه برای کمک به بیدار شدن بهتر هنگام صبح است. حتی کم آبی خفیف در بدن می تواند احساس ناهوشیاری را بیشتر کند. در واقع بسیاری از ما هنگام بیدار شدن از صبح دچار درجاتی از کم آبی بدن هستیم. اگر می‌خواهید از آبی که می ‌نوشید، بیشتر بهره ببرید، کمی لیمو به آب اضافه کنید. این کار به دستگاه گوارش کمک می ‌کند و برخورداری از دستگاه گوارشی قوی، مهم ‌ترین نکته در بالا نگه داشتن سطح انرژی محسوب می‌ شود.
نعناع: سبزی ‌های دارای برگ ‌های سبز تیره از جمله مواد غذایی انرژی ‌بخش محسوب می ‌شوند و در دسترس قرار دارند. این سبزی ‌ها سرشار از ویتامین ‌ها، مواد معدنی و آنتی ‌اکسیدان‌ ها هستند. اگر زمانی برای تهیه یک ظرف بزرگ سالاد ندارید، چند سبزی را با مخلوط ‌کن هم بزنید یا آب بگیرید و آن را بنوشید.
تخم مرغ: شما می ‌توانید انرژی مورد نیاز برای بدن و مغز را از طریق یک صبحانه کامل به دست آورید؛ صبحانه ‌ای که در آن پروتئین و چربی وجود داشته باشد؛ زیرا پروتئین و چربی برای تامین انرژی بدن ضروری هستند. تخم مرغ در این میان گزینه مناسبی است و اگر می ‌خواهید مدت طولانی ‌تری انرژی داشته باشید، کمی هم کربوهیدرات به صبحانه خود اضافه کنید و از مصرف مواد غذایی شیرین و فرآوری شده در وعده صبحانه بپرهیزید.
منبع: آوای سلامت

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۸۱۱۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امحا مواد غذایی فاسد در آباده

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس، رئیس مرکز بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان آباده گفت: بازرسان بهداشت محیط و کارشناسان شبکه بهداشت مراکز شهری و روستایی این شهرستان ، بیش از چهار تن مواد غذایی، اقلام خوراکی فاسد و لوازم آرایشی، بهداشتی تاریخ مصرف گذشته و غیر مجاز  را از مراکز جمع آوری و در سایت دفن زباله معدوم کردند.
کرم نژاد افزود: مردم در صورت مشاهده هرگونه مواد غذایی تاریخ گذشته یا غیر مجاز، موضوع را به سامانه ۱۹۰ اطلاع رسانی کنند تا با متخلفان برخورد شود.
پژمان حیدری مسئول واحد بهداشت محیط همچنین بیان کرد: کارشناسان بهداشت محیط به صورت شبانه روزی بر اماکن تهیه و توزیع مواد غذایی و  صنوف عرضه کننده مواد بهداشتی و آرایشی نظارت دارند.
شهرستان آباده در شمال فارس و در فاصله ۲۷۵ کیلومتری شیراز قرار دارد.

دیگر خبرها

  • رژیم‌های سم‌زدایی از بدن؛ دروغ یا واقعیت؟
  • غذا‌های مفیدی که بدن هر بیماری را تقویت می‌کند
  • مواد غذایی‌ای که به کاهش التهاب معده کمک می‌کنند
  • امحا مواد غذایی فاسد در آباده
  • اهدا ۱۵۰ بسته مواد غذایی به بیماران خاص و هموفیلی درنیشابور
  • کشف و معدوم سازی مواد غذایی فاسد
  • جمع آوری هزار و ۷۹۵ کیلو گرم مواد غذایی غیر بهداشتی در فیروزه
  • بهترین رژیم غذایی برای سلامت مغز | غذاهای مفید برای ترمیم سلول های مغز را بشناسید
  • دلایل عدم‌تجاری‌سازی کیت‌های‌تشخیص‌دهنده برپایه DNA مطرح شد
  • تعطیلی ۲۵۹ مرکز متخلف در طرح سلامت نوروزی