Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - چطور وزارت خارجه و ديپلمات‌هاي کارکشته آن پذيرفته اند که يک مدير دوتابعيتي که شائبه ارتباط با بيگانگان را دارد در تيم هسته‌اي حضور يابد.
سرويس سياست مشرق - غلامحسين محسني اژه‌اي، معاون اول قوه قضائيه در نشست خبري اخير خود با اشاره به اينکه حکم «عبدالرسول دري اصفهاني» قطعي شده است و محدوديت در سخن گفتن در اين زمينه ندارد، بيان داشت که وي دوتابعيتي و با دو سرويس اطلاعاتي خارجي هم در ارتباط بوده که با حکم دادگاه به پنج سال حبس قطعي محکوم شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته سخنگوي قوه قضاييه، دري اصفهاني علاوه بر اتهام اثبات شده ارتباط با سرويس‌هاي جاسوسي بيگانه، اتهامات در دست رسيدگي اقتصادي نيز دارد.
پس از اين سخنان بود که بهرام قاسمي، سخنگوي وزارت خارجه به محکوميت يکي از اعضاي تيم هسته‌اي واکنش نشان داد و بيان داشت:
« فکر مي‌کنم دري اصفهاني عضو ستاد برجام نيست و او از سوي ارگان ديگري به وزارت خارجه معرفي شده بود. اعضاي ستاد برجام عموما از اعضاي وزارت خارجه هستند و آقاي دري اصفهاني عضو وزارت خارجه نبود ولي با توجه به معرفي‌اش از سوي ارگان ديگري به وزارت خارجه به عنوان متخصص امور بانکي در مواقعي در کنار دوستان در مذاکرات اقتصادي و کارشناسي فعاليت مي‌کردند.»
سخنان بهرام قاسمي در حالي است که اين موضوع با حضور دري اصفهاني در مذاکرات هسته‌اي به عنوان يکي از اعضاي تيم هسته‌اي کشورمان منافاتي ندارد. اينکه گفته شود فرد مذکور که به ارتباط با دو سرويس اطلاعاتي خارجي محکوم شده است، عضو وزارت خارجه نبوده است بيشتر پاک کردن صورت مسئله و منحرف کردن موضوع اصلي حضور وي در تيم ديپلماسي هسته‌اي است.
سئوال اصلي اينجاست که چطور وزارت خارجه پذيرفته است که يک مدير دوتابعيتي که شائبه ارتباط با بيگانگان را دارد در تيم هسته‌اي حضور يابد و کدام ارگان دولتي وي را به عنوان کارشناس به تيم مذاکرات هسته اي فرستاده و با چراغ سبز کدام ديپلمات به تيم مذاکرات کارشناسي راه پيدا کرده است؛ اين درحالي است که دري اصفهاني بعد از امضاء برجام مانند اعضاي ديگر تيم هسته‌اي کشورمان از دستان رئيس‌جمهور نشان خدمت دريافت کرد.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۸۱۳۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست خبری سخنگوی وزارت امور خارجه

نشست مطبوعاتی ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در محل ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران-اکسپو ۲۰۲۴ برگزار و سخنگوی وزارت امور خارجه پاسخگوی سوالات خبرنگاران شد. به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3077016 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • شرط مهم حماس برای توافق آتش بس با اسرائیل/حملات موشکی سنگین از خاک لبنان به سرزمین‌های اشغالی/تعداد شهدای نوار غزه به ۳۴ هزار و ۴۸۸ نفر رسید
  • نشست خبری سخنگوی وزارت امور خارجه
  • اعلام نحوه واگذاری سهام ترجیحی به اعضای باشگاه و پیشکسوتان پرسپولیس
  • رابط اصلاح‌طلبان با رهبری بعد از فوت هاشمی‌رفسنجانی چه کسی است؟
  • سفر معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت خارجه به ریاض
  • «دودا» هیچ اختیاری درباره استقرار تسلیحات اتمی آمریکا ندارد
  • ضرورت ارتباط با حوزه و ادامه تحصیل روحانیون شاغل در سازمان‌های دولتی
  • ضرورت ارتباط با حوزه و ادامه تحصیل روحانیون شاغل در ارگان‌های دولتی
  • عضو شورای شهر کرج: ارتباط نامعقول طرح سوال اعضای شورا از شهردار کرج با جابجایی مدیران شهرداری
  • محدودیت اعطای پایه‌های تشویقی اعضای هیات علمی لغو شد