Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده پلیس راه‌آهن کشور با اشاره به برنامه‌های این پلیس در هفته ناجا برای کودکان بر عزم این پلیس نسبت به آموزش و آگاه‌سازی و جلب همکاری دانش‌آموزن ساکن در مناطق حاشیه شبکه ریلی تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر ، سردار علیرضا اکبرشاهی در برنامه قطار نظم و دوستی که به مناسبت هفته نیروی انتظامی توسط پلیس راه‌آهن برگزار شد، گفت: رشد روزافزون حاشیه‌نشینی در اطراف شهرهای بزرگ به یکی از معضلات عمده جوامع شهری تبدیل شده است و در پی آن بروز پاره‌ای رفتارهای ناهنجار، اقدامات بزهکارانه و اعمال مجرمانه، دشواری‌هایی را در جهت تأمین نظم و امنیت ایجاد می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در چنین شرایطی شبکه ریلی کشور نیز بدلیل گذشتن از بسیاری مناطق حاشیه‌نشین، غیر محصور بودن و گستردگی این شبکه با حساسیت‌های ویژه‌ای در این حوزه روبروست و افزون بر این برخی محدودیت‌ها و محرومیت‌های آموزشی و نبود امکانات تفریحی مناسب، منجر به بروز رفتارهای پرخطری از جمله سنگپرانی به قطارهای مسافری، تردد غیرمجاز از روی ریل، بازی در حریم خطوط ریلی، سرقت آهن آلات و ادوات ریلی و ... شده و در مواردی ایمنی سیر قطارها را با مشکلات جدی مواجه کرده و آسیب‌های جبران ناپذیری را نیز به همراه داشته است.

فرمانده پلیس راه‌آهن تاکید کرد: این پلیس با بهره گیری از منابع علمی در حوزه های جرم‌شناسی و جامعه‌شناسی در راستای پیشگیری از وقوع جرم، « پیشگیری رشدمدار » و با رعایت دقیق سطوح پیشگیری، شناخت کامل نسبت به جغرافیا و جمعیت ساکن در حاشیه خطوط ریلی، همزمان با فرا رسیدن هفته ناجا در سال جاری اقدام به صدا درآوردن زنگ « امنیت ریلی – امنیت اجتماعی – توسعه پایدار » در بیش از ۹۱ مدرسه و واحد آموزشی« از پایه تحصیلی اول تا ششم » کرده است تا آموزش‌های لازم را درمورد اهمیت راه‌آهن و لزوم تامین امنیت آن به کودکان ارائه دهد.

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: همچنین پلیس راه‌آهن با راه اندازی قطار نظم و دوستی بصورت روشمند و با استفاده از تجارب درون سازمانی فعالیت‌های گسترده‌ای را در جهت آگاهسازی و جلب مشارکت‌های عمومی به ویژه در میان گروه‌های سنی هدف « ۶ تا ۱۳ سال » به انجام رسانده و همراه با بهره برداری از فرصت حضور در مدارس طرح شناسایی دانش آموزان مستعد و علاقمند بعنوان «همیار پلیس قطار »را در کلیه یگان‌های تابعه به مرحله اجراء درآورد.

وی، هدف از اجرای این برنامه‌ها را فرهنگ سازی، آموزش همگانی، نهادینه کردن نظم و قانون و همچنین آشنایی دانش آموزان با قواعد اجتماعی دانست و گفت: ایجاد محیطی امن و سالم برای تردد دانش آموزان در مسیر مدرسه از معابر حاشیه خطوط ریلی به منظور افزایش ضریب ایمنی و کاهش تصادفات و سوانح و پرورش روحیه نظم و انضباط فردی و گروهی و تشویق دانش آموزان در جهت احترام به قوانین و مقررات از دیگر اهداف این پلیس در برگزاری این برنامه‌ها بوده است.

سردار اکبرشاهی در پایان تاکید کرد: توجیه دانش آموزان مدارس حاشیه خطوط ریلی نسبت به ایمنی راه آهن و عواقب سوء ناشی از ارتکاب رفتارهای پرخطر از اهداف محوری و همیشگی پلیس راه‌آهن بوده و هست.

گفتنی است قطار نظم و دوستی، همزمان با چهارمین روز از هفته گرامیداشت نیروی انتظامی و همچنین روز جهانی کودک با حضور تعدادی از دانش آموزان مدارس حاشیه خطوط ریلی و مربیان مربوطه از ایستگاه راه آهن تهران بسمت ایستگاه راه آهن کرج و بالعکس به حرکت در آمد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۸۱۵۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای برنامه‌ آموزشی برای دانش آموزان روستای ذغالچال ساری

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، لیلی احمدی گفت؛ کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی، حمایت‌های روانی اجتماعی با اجرای برنامه تیم سحر و بازی‌های هدفمند و ایجاد شور و نشاط در کودکان و نوجوانان از اهداف این برنامه است.

 با اشاره به تاثیر گذاری مثبت این برنامه در کودکان و نوجوانان عنوان کرد؛ جوانان بشردوست هلال‌احمر که در رشته‌های روانشناسی و دیگر رشته‌های مرتبط عضو تیم سحر می‌باشند نقش بسزایی در شناسایی افراد آسیب پذیرخصوصا کودکان داشته که با ارائه راهکار‌های مفید و موثر نسبت به تاب آوری مردم جامعه فعالیت می‌نمایند.

 معاون امورجوانان مازندران گفت؛ برنامه فوق با مشارکت ۱۵نفر از فرماندهان و اعضای تیم سحر همراه با برپایی ایستگاه‌های آموزشی، شور و نشاط، بازی‌های تمرکزی، مسابقات و ... برای ۲۷۰ دانش آموز دختر و ۲۵۰ دانش آموز پسر اجرا و در پایان تعداد۵۵۰ بسته فرهنگی به نونهالان اهدا شد.

 احمدی افزود؛ امید است با استفاده از ظرفیت اعضای تیم سحر شاهد کاهش بحران‌های روحی روانی در حوادث و در محلات کم برخوردار باشیم.

دیگر خبرها

  • از متن تا حاشیه تغییر کتب درسی
  • اجرای طرح ایمن‌سازی مدارس حاشیه راه‌های مازندران
  • ترویج فرهنگ حفاظت از زمین پاک در بین دانش آموزان 
  • تأکید بر آگاه سازی دانش آموزان از نحوه برگزاری امتحانات نهایی
  • اجرای برنامه‌ آموزشی برای دانش آموزان روستای ذغالچال ساری
  • ترویج فرهنگ حفاظت از زمین پاک در بین دانش آموزان
  • دانش‌آموزان مدارس استثنایی رفتارهای صحیح ترافیکی را فرا می‌گیرند
  • آموزش رفتار‌های صحیح ترافیکی به دانش آموزان مدارس استثنایی
  • ظلمی به نام تنبیه بدنی
  • پیگیری جدی برای جلوگیری از بازمانده از تحصیل شدن کودکان