Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، حجت‌الله ناصرپور، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان دوشنبه، 17 مهرماه با نویسندگان و فعالان عرصه نشر دفاع‌ مقدس استان لرستان در محل سالن جلسات بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان دیدار کرد.
در ابتدای برنامه و پس از تلاوت آیات نورانی قرآن مجید توسط تیمور احمدوند، محمدتقی عزیزیان، رئیس انجمن قلم ایران در استان لرستان با اشاره به این‌که عزیزان حاضر در برنامه، بخشی از نیروهای فعال این عرصه و از اعضای انجمن قلم ایران در استان هستند، به معرفی نویسندگاه حاضر در جلسه پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


علی نوری، مدیر گروه ادبیات فارسی دانشگاه لرستان، دکتر احمد کنجوری، مدرس ادبیات در دانشگاه‌های استان، بنیاد سعادتی، ناشر و نویسنده فعال ادبیات دفاع مقدس، تیموراحمدوند، نویسنده کتب کودک و نوجوان دفاع مقدس، سامان سپه‌وند، معاون فرهنگی حوزه هنری و نویسنده کتب «جنگ جنگ تا پیروزی»، «تا نفس دارم می‌جنگم»، حدیث حیدری، نویسنده کتاب «آیا محمد را خواهم دید»، اقدس مهران‌پور، نویسنده کتب «سرود سجده باران»، «برف و ذره‌بین»، حجت‌الاسلام رمضان تیموری، نویسنده فعال و پرکار در زمینه کتب دفاع مقدس، محمدعلی ساکی، شاعر کتاب «رباعی‌های گلدم»، علیرضا حکیم شاعر «مثنوی فلاخن و شمشیر»، مهدی احمدی شاعر مجموعه «پرپریک»، رمضان پروده از اساتید تصنیف و سرودهای بومی و انقلابی، بابک الماسیان طراح جلد کتب دفاع مقدس، علی رشنو نویسنده کتاب «شهید رشنو» از نویسندگان حاضر در این جلسه بودند.
ناصرپور، مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس لرستان پرداختن به ثبت و ضبط خاطرات، تاریخ شفاهی و حمایت از آثار فاخر دفاع‌مقدس را از برنامه‌های کاری خود برشمردند و بنیاد را یکی‌از مراجع مردمی کار در زمینه دفاع مقدس دانست.
وی در ادامه به دشواری‌های کار در این عرصه، اشاره کرد و بر اهمیت حمایت از تولیدات و منشورات مرتبط با دفاع‌ مقدس تأکید کرد و سیر فرایند تبدیل دانش تصریحی به دانش ضمنی را از پیچیدگی‌های این مسیر دانست.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان اظهاکرد: ما باید برای تحقق شعار «هر شهید یک کتاب و هر رزمنده یک کتاب» تلاش کرده و از تمام ظرفیت‌های مدیریت جهادی در این عرصه بهره ببریم و از هیچ کوششی فروگذار نباشیم.
ناصرپور جنگ امروز را جنگ افکار و اندیشه‌ها دانست و بر ضرورت آشنایی نسل‌های بعد از جنگ، با زوایای پنهان این عرصه تأکید کرد و هم‌سویی با تفکر ولایی و پیمودن راه مقدسی که حضرت امام‌خمینی(ره) هموار کرد‌ه‌اند و مقام معظم رهبری مدظله‌العالی، سردمدار آن هستند را از واجبات و برکات کار فرهنگی دانست که انسان‌ها را به مقصدی هدایت می‌کند که برای صالحین ترسیم شده است.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌ مقدس لرستان همچنین پرداختن به موضوعات امروزی نظیر شهدای مدافع حرم و مقاومت منطقه را از سیاست‌های بنیاد در عرصه بین‌الملل دانسته و تأکید کرد: در این زمینه هم باید تولید کتاب و آفرینش ادبی داشته باشیم.
در بخش دوم برخی از مهمانان برنامه به ارائه دیدگاه‌های خود پرداختند.
علی نوری، ضمن ابراز خرسندی از راه‌اندازی رشته تخصصی ادبیات پایداری در دانشگاه لرستان، آمادگی این دانشگاه را برای همکاری‌های پژوهشی در حوزه ادبیات پایداری اعلام کرد.
مدیر گروه دانشگاه لرستان، فقر منابع پژوهشی ـ ادبی را برای استفاده دانشجویان و پژوهندگان، از معضلات ادبیات دفاع‌ مقدس برشمرد و ضمن استقبال از شعار «هر شهید، یک کتاب» افزود: می‌شود برای یک شهید کتاب‌ها نوشت و بر اساس تنوع سلایق و زوایای دید، بی‌شک کتب در خور توجهی تألیف خواهد شد. توجه به کیفیت آثار در دست تولید و جلوگیری از آمارسازی و پرهیز از ارائه صرف ارقام و تعدد تیراژها و پرداختن به محتوای فاخر و برگزاری کارگاه‌های آموزشی از دیگر نکاتی بود که مدیر گروه ادبیات فارسی دانشگاه لرستان بر آن تأکید کردند.
بنیاد سعادتی، ناشر و فعال عرصه کتاب، توجه به اندیشه و تقویت مبنای ایدئولوژیک نویسندگان دفاع‌مقدس را از نکات مهم این عرصه شمرد و به ارائه تحلیلی بر اهمیت پرداختن به روحیه حماسی در جامعه پرداخت.
احمد کنجوری، نویسنده کتاب خاک و خون، ضمن اشاره به نکات ضعف کتب تاریخ شفاهی نظیر ملال‌آور بودن این دست آثار برای مخاطب و محدود کردن دایره مخاطب آثار تاریخ شفاهی بر ترسیم چهره‌ها و پرداختن به شخصیت‌های دفاع‌ مقدس از مسیر ادبیات داستانی و خاطره‌نویسی تأکید کرد.
سامان سپه‌وند، نویسنده کتاب جنگ جنگ تا پیروزی، عدم حضور مرجع ادبی و خلأ کارشناس ادبیات فارسی را در اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌ مقدس لرستان را در دوه، سه سال اخیر را موجب سردرگمی نویسندگان و فعالان ادبی استان دانست.
معاون فرهنگی حوزه هنری لرستان در ادامه تألیف کتب را بدون توجه به آمار و ارقام و تنها بر پایه کیفیت و تأثیرگذاری در بطن و متن جامعه را از دیگر کارکردهای مدیریتی اداراتی نظیر حوزه هنری و اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌ مقدس لرستان برشمرد.
حجت‌الاسلام رمضان تیموری، از نویسندگان لرستانی نیز در این نشست برگزاری نشست‌های ماهیانه و دوره‌ای ادبیات دفا‌ع مقدس را با حضور نویسندگان سراسر استان و هر ماه به میزبانی یک شهرستان را خواستار شد و افزود: سه سال پیش این برنامه با عنوان «خاکریز کلمات» به مدیریت همین اداره‌کل، در شهرستان‌ها برگزار می‌شد که یکی‌از دستاوردهای آن ایجاد روحیه در بین نویسندگان استان بود.
در پایان برنامه ناصرپور ضمن تقدیم لوح تقدیر و هدایایی به نویسندگان استان لرستان، از تلاش این عزیزان قدردانی به‌عمل آورد و بر برگزاری ماهیانه این دست نشست‌ها تأکید کرد.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۸۱۶۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کرمان در ایام شهادت امام صادق(ع) میزبان شهدای گمنام است

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان کرمان گفت: کرمان در ایام شهادت امام صادق(ع) میزبان پیکر مطهر شهدای گمنام است و ۴ شهید گمنام در استان تشییع و تدفین می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، سرهنگ محمود مهدوی‌فرد عصر امروز در جلسه مشترک شورای هماهنگی دفاع مقدس و شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان کرمان که با حضور محمدمهدی فداکار استاندار و محمدرضا پورابراهیمی رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان در محل سالن پیامبراعظم (ص) استانداری برگزار شد با بیان اینکه مجموعه خاطرات عزیز در حوزه دفاع مقدس تولید شده است، اظهار داشت: از سه آزاده کرمانی خاطراتی ضبط شده که به صورت قطعات کوتاه تهیه و در قالب‌های مختلف منتشر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در استان کرمان منزل پدری شهید سلیمانی به‌عنوان یک اثر ملی ثبت شده است، گفت: آثار زیادی در استان کرمان در حوزه دفاع مقدس وجود دارد که ارزش ثبت ملی دارد و باید پیگیری شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان با بیان اینکه چهل و دومین سالگرد آزادسازی خرمشهر در پیش است، افزود: امسال بزرگداشت فتح خرمشهر با شعار "در راه فتح قله‌ای" برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در استان کرمان فرماندهی انتظامی استان کرمان میزبان برگزاری صبحگاه مشترک نیروهای مسلح استان است، ادامه داد: برنامه‌هایی در این زمینه دیده شده که متعاقباً اطلاع‌رسانی می‌شود.

مهدوی‌فرد با بیان اینکه 322 پیکر شهید گمنام در سطح استان کرمان وجود دارد و میزبان پیکر مطهر این شهدا هستیم، گفت: 231 درخواست از مجموعه‌های مختلف از جمله روستاها برای تدفین شهدای گمنام در استان کرمان داریم.

وی با اشاره به اینکه 145 حرم و یادمان شهدای گمنام در سطح استان کرمان داریم که 23 یادمان در دانشگاه‌ها قرار دارد، افزود: 94 یادمان در مجموعه شهری داریم که 241 شهید گمنام در آنها قرار دارد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان با بیان اینکه 14 شهید گمنام نیز در مجموعه‌های نظامی قرار دارند که یادمان آنها تکمیل شده است، ادامه داد: از مجموعه درخواست‌ها 43 مکان که در سال جاری به تهران ارسال شده است 23 مورد در اولویت اول و 20 مورد در اولویت دوم قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه در ایام شهادت امام صادق(ع) کرمان میزبان پیکر مطهر شهدای گمنام است، گفت: با سه مکان موافقت نهایی شده است و در این ایام سه شهید گمنام در سطح استان کرمان تشییع و تدفین می‌شود که کرمان روستای کوهپایه، رفسنجان و سیرجان میزبان پیکر مطهر شهدا هستند.

انتهای پیام/511/

دیگر خبرها

  • بررسی آثار کلر ژوبرت نویسنده و تصویرگر مسلمان شده فرانسوی
  • بازی برای کودکان خیلی مهم است اما جایگاه ادبیات هم حفظ شود
  • فاز نخست موزه دفاع مقدس زنجان سوم خرداد افتتاح می‌شود
  • انتشار فراخوان جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس و مقاومت
  • میزبانی استان کرمان از ۴ شهید گمنام در سالروز شهادت امام ششم
  • مسجد مقدس جمکران میزبان پیکر دو شهید گمنام می‌شود
  • کرمان در ایام شهادت امام صادق(ع) میزبان شهدای گمنام است
  • تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در استان
  • نمایشگاه کتاب و آثار خط و نقاشی در هرات
  • نگاه رهبر انقلاب به مسائل حوزه کتاب همه جانبه است