Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-19@18:51:48 GMT

چند خبر کوتاه از استان یزد(25)

تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۹۸۲۰۰۳

چند خبر کوتاه از استان یزد(25)

طرح یک وعده غذای گرم در میان 250کودک زیر پوشش روستا مهدهای شهرستان مهریز عصر دوشنبه در مراسمی با حضور روسای ادارات و جمعی از خانواده ها آغاز شد.
در این مراسم رئیس اداره بهزیستی مهریز گفت: در تمام روستا مهدهای شهرستان از هفته کودک ،طرح توزیع غذای گرم شروع شده است.
علیرضا علیزاده ، هدف از اجرای این طرح را ، جلوگیری از سوء تغذیه احتمالی کودکان در مناطق روستایی و محروم و همچنین آموزش صحیح غذا خوردن ، دوری از مصرف تنقلات مضر و فست فودها ذکر کرد که اثرات سوء زیادی بر تغذیه کودکان دارد عنوان نمود .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


همچنین رئیس شبکه بهداشت و درمان مهریز نیز اجرای طرح یک وعده غذای گرم در روستا مهدهای بهزیستی را از طرح های موفق به گواهی فرم های سنجش طرح عنوان کرد.
سید مهدی حسینی با قدردانی از مسئولان مجری طرح در شهرستان ابراز امیدواری کرد تا همانند سال های گذشته طرح یک وعده غذای گرم بتواند به اهداف مصوب خود برسد.
مرکز شهرستان 50 هزار نفری مهریز در 30 کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.

**
رئیس هیات فوتبال استان یزد گفت: حریفان تیم فوتبال نوین فولاد یزد در لیگ قهرمانی نوجوانان باشگاه های کشور در فصل 96، 97 مشخص شدند.
عبدالرضا دستا افزود: قرعه کشی مسابقات لیگ قهرمانی نوجوانان کشور برگزار شد و تیم نوین فولاد یزد در گروه چهار با تیم های فجر شهید سپاسی ، مس کرمان ، مس رفسنجان ، حافظ شیراز ، البدر بندر کنگ و ذوب آهن اصفهان هگروه شد.
وی ادامه داد: این مسابقات در هفته اول آبانماه امسال به صورت رفت و برگشت برگزار می شود و از هر گروه 2 تیم به مرحله دوم رقابت ها صعود می کند.
این مسئول اظهار داشت: در مرحله بعد نیز مسابقات در 2 گروه و به صورت متمرکز برگزار و در نهایت چهار تیم به مرحله پایانی صعود می کنند.
در حال حاضر 15 تیم فوتبال ، فوتسال و فوتسال ساحلی استان یزد در رده های مختلف سنی در رقابت های کشوری حضور دارند.

**
مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه از تولید 525 تن هلو و شلیل در باغ های میوه این منطقه خبر داد و گفت: این میزان تولید به خاطر استفاده از آبیاری نوین 10درصد نسبت به سال قبل افزایش دارد .
مهدی غیب الهی درگفت و گو با ایرنا با اعلام اینکه برداشت محصول در75 هکتاراز باغات پایان یافت،اظهار کرد: باتوجه به شرایط آب و هوایی شهرستان متوسط عملکرد هفت تن و در بعضی ازباغات تا 10 تن در هر هکتار می رسد.
وی با بیان اینکه ارقام زعفرانی ، انجیری و بومی پاییزی از ارقام بسیار مرغوب هلو در این شهرستان است، ایجاد صنایع فرآوری محصولات کشاورزی در این شهرستان را یکی از ضروریات دانست و افزود: ایجاد واحدهای فرآوری علاوه براشتغالزایی و رونق اقتصادی از ضایعات میوه جلوگیری می شود.
این مسوول اضافه کرد : شهرستان ابرکوه دارای 6 هزار و480هکتار باغات میوه است که سالانه درشرایط عادی بیش از 35 هزارتن انواع محصولات سردرختی تولید می شود.
مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه تصریح کرد: توانمندی های بخش کشاورزی و باغی توانسته است این شهرستان را از قطب های مهم کشاورزی استان یزد تبدیل کند و زمینه محصولات زراعی و باغی مقام نخست و در زمینه تولید محصولات دامی مقام دوم استان را دارد.
کشاورزان ابرکوه بیش از 15هزار هکتار اراضی سطح زیرکشت محصولات زراعی، باغی در اختیار دارند.
مرکز شهرستان 51 هزار نفری ابرکوه در140کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

**
با حضور فرماندار و امام جمعه اردکان ، در مراسمی از 20 نفر سالمندترین بازنشستگان شهرستان در محل اداره مرکز بهداشت و درمان تجلیل شدند .
فرماندار اردکان در این آیین خطاب به سالمندان با بیان اینکه دوران میان سالی و بازنشستگی خود را با یک برنامه ریزی دقیق و منظم به زیباترین بخش زندگی تان تبدیل کنید و برای همیشه جوان بمانید افزود: توجه به نیازهای مادی و معنوی بازنشستگان، ایجاد تسهیلات بهداشتی ـ درمانی و دادن نقش های پررنگ و کلیدی در خانه و خانواده به این عزیزان، از جمله امور ضروری است که برای سلامت روحی و روانی و جسمانی آنان توسط دولت و خانواده ها باید مدنظر قرار گیرد.
هادی مقیمی اضافه کرد: نگاه به بازنشستگی در جامعه نیاز به اصلاح و فرهنگ سازی دارد.
وی یادآور شد: امروز ما بر این باوریم که آرامش ، امنیت اجتماعی و اقتصاد مدیون تلاش‌های بازنشستگان است که با پشتکار و سخت‌کوشی وصف‌ ناپذیر درعرصه آبادانی و سازندگی این مرز و بوم، چرخ‌های عظیم توسعه و پیشرفت را به حرکت درآورده ‌اند
وی تصریح کرد: دوران سالمندی از 60 سالگی شروع می شود و سالمندان افرادی هستند که دارای تجربه غنی و قابل انتقال به سایر نسل ها می باشند و باید به عنوان یک سرمایه اجتماعی گران سنگ تلقی شوند.
فرماندار اردکان اظهار کرد: جمعیت به سرعت در حال پیرشدن است و اگر افزایش جمعیت سالمندی، با برنامه‌ریزی جامع و دقیق همراه نباشد، آثار و پیامدهای ناگواری به همراه دارد و علاوه بر تهدید جامعه سالمندان، زندگی سایر آحاد نیز تحت‌الشعاع قرار خواهد داد.
مقیمی با بیان اینکه مسئولان باید توجه بیشتری به این قشر جامعه داشته باشند و از همین امروز برنامه ریزی حساب شده ای را برای جوانان امروز و سالمندان 30 سال دیگر انجام دهند تا شاید راحت تر بتوانند کنترل جامعه را در دست داشته باشند و گام های بلندتری را به سوی توسعه یافته بردارند ادامه داد: متوسط جمعیت سالمندی استان یزد و شهرستان اردکان از متوسط کشوری بالاتر و 9.3 درصد است .
وی گفت: احترام به سالمندان باید در محیط خانواده به فرزندان آموزش داده شود، اگر به سالمندان احترام نگذاریم، از خردسالان و نوجوانان از این بابت چه انتظاری باید داشته باشیم .
وی ادامه داد: والدین بزرگترین مدرسان به فرزندان در احترام به سالمندان هستند و باید این موضوع به طور جدی در محیط گرم خانواده به کودکان و فرزندان آموزش داده شود.
فرماندار اردکان با بیان اینکه جای سالمندان در سرای سالمندان نیست افزود: جای سالمندان، پیش از آن‌که در آسایشگاه ها و سرای سالمندان باشد، کانون گرم و با محبت خانه‏ هاست.
شهر اردکان در 60 کیلومتری شمال شهر یزد قرار دارد.
7541*7536*7540 *7544*2047* خبرنگاران :ندا و کاظم سبحان زاده- کارگر ابرقوئی -
مژگان دشتی **انتشار- عباسقلی اشکورجیری

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۸۲۰۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کوتاه شدن دست دلال‌ها با سامانه خودنویس محقق شد

حسین هاشمی، کارشناس سیاست گذاری مسکن در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با اشاره به اهمیت راه اندازی سامانه خودنویس از سال گذشته گفت: سامانه خودنویس از بهمن ماه سال گذشته راه اندازی شده بود و مشاوران املاک ملزم به ثبت قراردادهای اجاره در این سامانه هستند.

وی افزود: با تکمیل این سامانه دست دلالان و سوداگرانی که پیش از این اقدام به تغییر و افزایش قیمت اجاره ها می‌کردند کوتاه شد‌.

هاشمی با اشاره به اینکه با استفاده از این سامانه خیال مستاجرانی که پیش از افزایش و تغییر قیمت ها نگران بودند راحت می شود گفت: سامانه خودنویس یکی از مهم ترین اقدامات و برنامه های دولت سیزدهم و وزارت راه و شهرسازی به شمار می رود که توانسته است حق الزحمه های نجومی که مشاوران املاک می گرفتند را کاهش چشم گیری دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • کوتاه شدن دست دلال‌ها با سامانه خودنویس محقق شد
  • خبر‌های کوتاه از نقاط مختلف چهارمحال و بختیاری
  • رفع نقاط حادثه خیز در ابهر
  • نقاط حادثه خیز جاده قیدار - ابهر در کوتاه مدت رفع می‌شود
  • اخبار کوتاه استان مرکزی
  • مرد ۶۰ سانتیمتری هندی تنها ۷ کیلو وزن دارد
  • پیام کوتاه حاجی زاده به اسرائیل: 100 درصد می‌زنیم
  • بانک‌هایی که بیشترین سود سپرده را می‌دهند
  • روزنامه‌های اقتصادی چهارشنبه ۲۹ فروردین
  • اثر کوتاه مدت ریسک‌های سیاسی بر بازار سرمایه