Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-03@16:08:51 GMT

سیا قصد اقدام تروریستی علیه رهبر کره شمالی داشت

تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۹۸۲۵۸۲

سیا قصد اقدام تروریستی علیه رهبر کره شمالی داشت

خبرگزاری رسمی کره شمالی اعلام کرد سیا قصد داشته در یک اقدام تروریستی رهبر این کشور را ترور کند.

به گزارش مشرق، کره شمالی اعلام کرد مأموران سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا با طراحی یک عملیات قصد ترور رهبر این کشور با استفاده از مواد سمی و شیمیایی را داشته‌اند.

روزنامه ایندیپندنت به نقل از خبرگزاری رسمی کره شمالی نوشت که مأموران سیا، قصد نفوذ به کره شمالی و ترور رهبر این کشور را داشته‌اند که دستگیر شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیونگ‌یانگ گفته این نشان می‌دهد آمریکا مقصر اصلی تروریسم دولتی است.

خبرگزاری رسمی کره شمالی اعلام کرد: «در ماه می سال جاری، گروهی از تروریست‌های شرور به دستور سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا و سرویس اطلاعاتی دست‌نشانده کره جنوبی به کشورمان نفوذ کردند تا با استفاده از مواد شیمیایی و سمی علیه دفتر رهبر عالی این کشور اقدام کنند. آنها دستگیر شده و افشا شدند.»

این خبرگزاری اعلام کرد: «این رویداد ماهیت واقعی آمریکا به عنوان مقصر اصلی تروریسم را نشان می‌دهد.»

خبرگزاری دولتی کره شمالی آمریکا را به «آفتاب‌پرستی» تشبیه کرد که برای توجیه سرنگونی دولت‌های کشورهای دیگر مدام رنگ عوض می‌کند.

پیونگ‌یانگ اعلام کرد آمریکا نبرد علیه تروریسم را بهانه‌ای برای توجیه مداخلات خود در افغانستان، عراق و لیبی قرار داده است.

منبع: تسنیم ارسال به تلگرام

منبع: مشرق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۸۲۵۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تماس سنای آمریکا با دیوان بین‌المللی کیفری برای جلوگیری از اقدام احتمالی علیه سران تل‌آویو

اکسیوس به نقل از افراد مطلع به موضوع گزارش داد که یک گروه دو حزبی از سناتورهای آمریکایی در طی تماسی با مقامات ارشد دیوان کیفری بین‌المللی (ICC) نگرانی‌های خود را در مورد تصمیم احتمالی دادگاه برای صدور حکم بازداشت علیه مقامات ارشد اسرائیلی مورد بحث قرار دادند.

به گزارش ایسنا، این تماس ظاهرا روز چهارشنبه برگزار و محرمانه تلقی شده است و مشخص نیست کدام سناتورها در این تماس شرکت کرده‌اند.

بنا بر گزارش‌ها، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، از صدور حکم بازداشت علیه او عصبی است و قانونگذاران آمریکایی را تحت فشار قرار داده تا تلاش کنند دیوان کیفری بین‌المللی را متقاعد کنند که با برنامه‌های احتمالی خود پیش نرود.

به گزارش اسپوتنیک، رسانه‌ها گزارش دادند که جمهوری‌خواهان کنگره در حال تهیه پیش‌نویس قانونی برای انتقام گیری از هر مقام دیوان بین‌المللی کیفری هستند که در صدور حکم بازداشت علیه رهبران اسرائیلی دخیل باشد.

کاخ سفید گفته دیوان کیفری بین‌المللی هیچ صلاحیتی ندارد و از تحقیقات آن حمایت نمی‌کند.

روز دوشنبه، رسانه‌های آمریکایی به نقل از یک مقام اسرائیلی مطلع گزارش دادند که دیوان کیفری بین‌المللی ممکن است حکم بازداشت نتانیاهو، یوآو گالانت، وزیر جنگ و دیگر مقامات ارشد این رژیم را در اوایل هفته آتی صادر کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تماس سنای آمریکا با دیوان بین‌المللی کیفری برای جلوگیری از اقدام احتمالی علیه سران تل‌آویو
  • لفاظی مقام سابق آمریکا در مورد اقدام تنبیهی اخیر ایران علیه اسرائیل
  • واکنش کره شمالی به تازه‌ترین تحریم‌ها علیه تهران
  • تل‌آویو به شکست سامانه‌های آمریکا دربرابر موشک ایرانی اعتراف کرد
  • انتقاد کره شمالی از تحریم‌های اخیر آمریکا علیه ایران
  • لحظه اصابت پهپاد انتحاری ارتش یمن به کشتی اسرائیلی+ فیلم/ مخالفت وزیرخارجه انگلیس به تروریستی اعلام کردن سپاه/ هشدار مهم انصارالله به آمریکا درباره حمله به یمن/ حمله جنگنده‌های آمریکایی و انگلیسی به یمن
  • هشدار وزیر خارجه انگلیس درباره پیامدهای تروریستی خواندن سپاه
  • شناسایی سپاه به عنوان سازمان تروریستی به سود ما نیست | وقتی می پرسم آیا اقدام بیشتر علیه سپاه ضروری است، پاسخ منفی است
  • مخالفت وزیر خارجه انگلیس با اقدام علیه سپاه
  • روسیه: آمریکا در مورد اقدام دادگاه لاهه علیه اسرائیل ریا می‌کند