Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-16@23:06:14 GMT

گول ظاهر زيباي اين خودروها را نخوريد!

تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۹۸۲۶۳۹

گول ظاهر زيباي اين خودروها را نخوريد!

خبرگزاري آريا - برترين ها - ترجمه از محمدرضا مرتضايي: شايد برايتان جالب باشد که بدانيد شرکت هاي خودروسازي همواره در انديشه ساخت خودروهاي لوکس گران قيمت نيستند؛ و در بسياري از موارد شاهد ساخت خودروهاي زيبايي هستيم که از نظر فني مشکلاتي دارند يا در ساخت آنها از مواد مرغوبي استفاده نشده و با فراخوان هاي متعدد هميشه با دپارتمان ايمني شرکت هاي خودروسازي در تماس هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ساخت اين سبک خودروها از جانب شرکت هاي مطرح خودروسازي توجيه اقتصادي دارد چرا که بازار هدف آنها افرادي هستند که به سواري با خودروهاي لوکس علاقه دارند اما پول زيادي براي آن خودروها ندارند، در نتيجه با اين اقدام شرکت هاي خودروسازي، اين دسته از افراد مي توانند با بودجه اي بسيار کمتر سوار بر ماشيني لوکس شوند.
در طول تاريخ صنعت خودروسازي خودروهاي زيادي توليد شده اند که بعضاً با شکست در فروش مواجه شده اند و اين به خاطر موارد منفي زيادي بوده است که در آنها وجود داشته و اصطلاحاً آنها را خودروهاي بد ارزان قيمت ناميده اند اما امروزه نوع جديدي از معناي خودروي ارزان در صنعت خودروسازي ظهور کرده است که ماشين هايي که در اين گروه طبقه بندي مي شوند، از نظر ظاهر چندان هم بد نيستند و تنها به دليل چند نقص در رديف خودروهاي ارزان قيمت قرار گرفته اند؛ در ادامه به معرفي 10 خودروي زيبا اما ارزان قيمت بازار خودرو مي پردازيم.
10. ميتسوبيشي ميراژ ES

حداکثر قيمت ميراژ ES در بازار کنوني 17000 دلار برآورد شده است و اين ماشين به طور متوسط قادر است با هر گالن 37 مايل را طي کند و به تازگي مدل بازطراحي شده جديدي براي سال 2017 نيز از آن به بازار عرضه شده است که آن را براي رانندگاني که تازه رانندگي ياد گرفته اند بسيار محبوب کرده است؛ اما منتقدان اين ماشين عقيده دارند شايد اين ماشين را بتوان بدترين ماشين سال 2017 در زمينه راحتي سواري دانست چرا که با سوار شدن در آن انواع و اقسام صداهاي مختلف در کابين مي پيچد و سرنشينان احساس خوشايندي ندارند.
هر چقد ظاهر اين ماشين زيبا است اما ظاهر زيباي ان نمي تواند مانع چشم پوشي از قدرت کم موتور سه سيلندر آن شود که منجر به يک شتاب پايين در ميراژ Es شده است. با وجود جثه کوچک اين ماشين و تصور کنترل راحت آن، اما منتقدين و کساني که اين ماشين را داشته اند آن را يکي از بدترين ماشين ها در اين زمينه دانسته اند و با توجه به قيمت آن، خريد يکي از مدل هاي ساده کمپاني هوندا منطقي تر به نظر مي رسد.
9. فيات 500L

در طول چند سال گذشته فيات 500L همواره به عنوان يکي از بدترين خودروهاي سال موجود در خيابان هاي آمريکا شناخته شده است و همچنان نيز به سنت خود ادامه مي دهد. اين ماشين ممکن است در برخي جاده هاي پر پيچ و خم خوب عمل کند و يا فضاي داخلي اسپورت و مناسبي داشته باشد اما نمرات پاييني براي سواري خشک و صندلي هاي مسطح و حالت رانندگي نامناسبش دريافت کرده است.
با نگاهي به نتايج يک نظرسنجي به سادگي مي توان دريافت که خريداران اين ماشين پس از مدت کوتاهي از اقدام خود پشيمان شده اند و در جدول اعتبارسنجي خودروها در جايگاه پاييني قرار دارد. يکي ديگر از موارد خطرناک اين ماشين اين است که نمره پاييني در گواهينامه هاي ايمني بيمه در تست هاي تصادف در بزرگراه دريافت کرده و از ايمني پاييني برخوردار است.
8. ميتسوبيشي i-MiEV

ميتسوبيشي i-MiEV يکي از ارزان ترين و کوچک ترين ماشين هاي برقي حال حاضر بازار محسوب مي شود اما توصيه مي کنيم هرگز به خريد اين ماشين فکر نکنيد. منتقدين اين ماشين عقيده دارند، اين ماشين مينياتوري بسيار کند است و سواري خشکي دارد و برخي نيز کوچک بودن بيش از اندازه آن را يک نقطه ضعف ديگر آن به شمار مي آورند.
کابين اين ماشين از طراحي ابتدايي برخوردار است و براي شارژ کامل آن به 6 تا 7 ساعت با برق 240 ولت نياز است و اگر برق 110 ولت در اختيار باشد بايد 21 ساعت زمان براي شارژ آن اختصاص دهيد. با تمامي اين موراد اما مسافتي که اين ماشين طي ميکند چندان زياد نيست و بر طبق اعلام EPA، اين ماشين قادر است 62 مايل را در هر بار شارژ طي نمايد اما منتقدان معتقدند اين عدد حتي کمتر از اعلام EPA است.
7. کرايسلر 200

منتقدين اين ماشين بابت خريد آن به خريدارانش هشدار جدي داده اند؛ چرا که سواري گيج و بد آن همچنان به سبک مدل هايي است که در دهه 80 ميلادي در خيابان ها مي ديديم. نتايج آزمايشات نشان مي دهد که موتور چهار سيلندر اين ماشين نيز با اينکه از گيربکس اتوماتيک استفاده مي کند، اما خروجي مناسبي ندارد و ايرادات فراوان در آن باعث فراخوان هاي متعدد به خاطر نقص فني در موتور آن، تاييد کننده اين موضوع است.
فضاي پا و سر در صندلي عقب براي سرنشينان بسيار کم است و زاويه ديد بيروني خوبي نيز در اين ماشين گزارش نشده است و سيستم تعليق ضعيف آن باعث کندي ماشين و سواري نامناسبي اين سدان شده است. در نهايت اينکه در سدان هاي ميان رده، اين ماشين پايين ترين نمره را در حوزه ايمني جاده و اعتبارسنجي در بين هم رده هاي خود دريافت کرده است.
6. نيسان التيما

با وجود جاداري نسبي اين ماشين،سدان آلتيما از منتقدين و مصرف کنندگان امتيازات پاييني دريافت کرده است. انتقادها با ايراد در سيستم انتقال CVT شروع مي شود که باعث کاهش لذت سواري شروع مي شود که به سواري اسفنجي با اين ماشين که فرمان دقيقي نيز ندارد، منجر مي شود.
منتقدين به سواري بيش از اندازه نرم اين ماشين انتقاد دارند چرا که معتقدند رواني بيش از اندازه فرمان باعث از بين رفتن چابکي ماشين در پيچ ها مي شود. با اين حال، نمره اعتبارسنجي آن نسبت به سال هاي قبل بهبود پيدا کرده به زمره ماشين هاي متوسط ارتقا يافته است اما همچنان در زمينه مصرف سوخت بهينه ، طراحي داخلي، ويژگي هاي سواري، انتقال نيروي نامتوازن نمرات پاييني دريافت مي کند.
5. داج Journey

وقتي براي اولين بار جورني رو مورد امتحان قرار داديم، متوجه شديم سوار بر يکي از غيراستانداردترين SUV هاي حال حاضر اين کلاس شده ايم. فضاي داخلي ان محدود و بازخورد فرمان آن بسيار محدود بود که در نهايت سواري راحتي را ارائه نمي کرد؛ موتور 6 سيلندر اين ماشين نيز جز خرج گذاشتن بر روي دست خريدارش نکته قابل ذکر ديگري نداشت چرا که بدترين عملکرد را در بين هم کلاس هاي خود داشت و نمره پاييني دريافت کرد.
بر خلاف برخورداري از کابيني آرام اما در رديف سوم اين ماشين تنها نوجوانان جا مي شوند و زاويه ديد بيروني آن نيز بسيار محدود است. نمرات اعتبارسنجي اين ماشين زير متوسط ثبت شده و نمرات پايين آن در تست هاي صدمات تصادف از جلو باعث خدشه دار شدن اعتيار برند داج شده است.
4. مرسدس بنز CLA

خريد يک ماشين از خودروساز آلماني معروف مرسدس، تضميني براي خوب بودن آن ماشين نيست. متاسفانه CLA از کيفيت سواري پايين، و راحتي کمي برخوردار است به طوري که ساخت اين ماشين ضعيف با کابين افتضاحش از سوي مرسدس معروف واقعاً دور از تصور بود.
سوار شدن در اين ماشين براي سرنشينان بسيار دشوار است و با توجه به قيمت مناسبش اما خريداران مشکلات زيادي در استفاده از اين ماشين خواهند داشت.
با توجه به نمرات خوبي که در گزارش ها از اين ماشين ثبت شده است اما با يک بار سواري با اين ماشين در مي يابيد که تمام آن اعداد و ارقام گزارش ها نادرست هستند و منتقدين بابت کندي بيش از حد اين ماشين انتقادات جدي به آن وارد مي کنند. با اين حال، CLA در پيچ ها چابکي خوبي از خود نشان مي دهد اما در سواري عادي با آن، پر سر و صدا و سفت است. پيشنهاد مي کنيم دلارهايي که به سختي جمع کرده ايد را به همين سادگي دور نريزيد.
3.مازراتي Ghibli

در يک دوره زماني خاص قيبلي به واسطه ويژگي هاي سواري چابک و ترمزهاي دقيق و موتور سريعش در بازار ب اقيمت 80 هزار دلاريش يکه تازي مي کرد. اما در مقطع کنوني، سدان هاي بزرگ با صندلي هاي عقب نامناسب و طراحي داخلي نامناسب و مواد نامرغوب به کار رفته در آن چندان مورد توجه بازار قرار نمي گيرند.
علي رغم استفاده از پيشرانه 3 ليتري شش سيلندر فراري اما در برخي مقاطع شاهد تکان هايي در ماشين مي شويم که نشئت گرفته از ضعف موتور آن است. مصرف سوخت قيبلي نيز بسيار بالا است که نمره منفي ديگري براي آن به حساب مي آيد. سيستم تعليق تريم اسپورت قيبلي خيلي کند عمل مي کند و براي بالا رفتن يا پايين آمدن از سطوح، عملکرد بهتري از آن انتظار مي رفت.
2. لندرور ديسکاوري اسپورت

با اينکه تقريبا تمامي مدل هاي لندرور قابل تحسين هستند اما SUV اسپورت کوچک آن از اين موضوع جدا است و عملکرد ضعيفي نسبت به بقيه SUV هاي کوچک بازار دارد.نظرات مصرف کنندگان اين ماشين بسيار متناقض است چرا که در پرسشنامه ها يا شتاب اين ماشين 4 سيلندر را خيلي پايين يا خيلي بالا اعلام کرده اند. سيستم انتقال نيروي اتوماتيک به کار رفته در اين ماشين نيز يکي ديگر از نقاط ضعف آن است که منتقدين اين مورد با علت روان نبودن سواري با آن مي دانند.
البته ويژگي هاي آفرود اين ماشين بسيار خوب ارزيابي مي شود اما کيفيت سواري و کنترل اين ماشين اسپورت در جاده ها با انتظارات علاقه مندان به لندرور بسيار فاصله دارد. در درون اين ماشين، شاهد کابين خشک و بي وروح و سيستم سرگرمي با مشکلات فراوان هستيم که مدام گير مي کند و اين موارد به اعتبار اين شرکت خودروساز اسنگليسي برجسته خدشه وارد مي کند و زمان ثابت مي کند که عملکرد اين SUV در مسيرهاي بلند چگونه خواهد بود .
1. کاديلاک اسکالاد

يکي از دارندگان اين ماشين در مورد آن گفته است که اين ماشين فاقد ويژگي هاي يک SUV لوکس است. ظاهراً سواري با کاديلاک اسکالاد نيز خشک و سفت است و در جاهايي که بايد بايستد، به موقع عمل نمي کند و در جاهايي که بايد شتاب بگيرد نيز عملکرد مناسبي از خود نشان نمي دهد و در مجموع سواري راحت و استواري ارائه نمي کند.
اولين انتقاد بخش طراحي داخلي ان به ارتفاع پايين صندلي هاي رديف دوم اختصاص دارد و دومين نقيضه نيز به فضاي کم پاها در رديف سوم اشاره دارد.
منتقدين به وجود برخي مشکلات در سيستم سرگرمي Cue کاديلاک اسکالاد نيز اشاره اي داشته اند که با توجه به نمراتي که کسب کرده، بدترين در بين رقباي هم رده خود به حساب مي آيد. با توجه به تنوع محصولات شورلت، پيشنهاد مي کنيم به جاي توجه به خريد اين ماشين به ديگر محصولات SUV جنرال موتورز و شورلت نگاهي بياندازيد.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۸۲۶۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گل زیبای کول پالمر به اورتون (چلسی 1-0 اورتون)

گل زیبای کول پالمر به اورتون (چلسی 1-0 اورتون)

دیگر خبرها

  • فریب وعده‌های جابه‌جایی در پروژه‌های نهضت ملی مسکن را نخورید
  • تردد خودروها در خیابان استانبول؛ عکس زیبای ۷۵ سال قبل را ببینید
  • این سلبریتی‌ها وقتی کچل شدند خوشتیپ‌تر و موفق‌تر شدند!
  • گل زیبای کول پالمر به اورتون (چلسی 1-0 اورتون)
  • توزیع لاستیک با تعرفه دولتی با هدف تعادل بخشی قیمت بازار
  • کدام خودروها مشمول مالیات شدند؟
  • حرکت عادی خودروها در جاده‌های شمال
  • علم صالح ، استادیار مطالعات ایران و خاورمیانه و کارشناس روابط بین الملل: پاسخ ایران به اسرائیل یک اتفاق تاریخی بود/ اقدام ایران حمله به آمریکا بود نه اسرائیل/ اقدام نظامی ایران فراتر از پاسخ به اسرائیل بود/ ایران در قد و قواره یک قدرت اتمی ظاهر شد
  • شورای وحدت اصولگرایان: گنبد به‌ظاهر آهنین لانه سست عنکبوت شد
  • فیلم| ارگ زیبای بم