Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-24@18:00:38 GMT

تشکیل 700 کلاس درس چند پایه در ایلام

تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۹۸۳۴۸۴

تشکیل 700 کلاس درس چند پایه در ایلام

مهرانگیز جلیلیان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این کلاس های درس در مقطع ابتدایی و متوسطه اول هستند که به علت تعداد پایین دانش آموزان در مناطق روستایی و عشایری تشکیل شده اند.
وی ادامه داد: برای جلوگیری از ترک تحصیل دانش آموزان مدارس با تعداد اندک نیز در مناطق مختلف استان دایر می شود ، بطوریکه اکنون 13 مدرسه ابتدایی این استان با کمتر از 2 دانش آموز فعالیت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان ایلام یادآور شد: از این تعداد سه مدرسه با یک دانش آموز در مناطق دور افتاده و محروم شهرستان ایوان و 10 مدرسه نیز با 2 دانش آموز در مناطق دورافتاده شهرستان های سیروان، ایلام، دره شهر، مهران، آبدانان، موسیان و چوار فعالیت می کنند.
جلیلیان ادامه داد: همچنین 107 مدرسه دیگر در مناطق روستایی و عشایری دورافتاده این استان کمتر از پنج نفر دانش آموز دارند.
وی از تحصیل سه هزار دانش آموز مناطق عشایری این استان در سال جاری خبر داد و گفت: این افراد در 200 مدرسه تحصیل می کنند.
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان ایلام با اشاره به اینکه 40 درصد مدارس مناطق عشایری استان در کانکس و چادر دایر می شود، از کاهش مدارس چادری مناطق عشایری این استان در اول مهرماه امسال خبر داد.
به گفته جلیلیان، با هدف ارتقا و بهبود کیفیت آموزشی مدارس مناطق عشایری این استان در سال تحصیلی جدید 10 کانکس جدید خریداری که جایگزین مدارس چادری در این مناطق شده اند.
وی ادامه داد: هم اینک از مجموع 200 مدرسه عشایری استان 80 مدرسه معادل 40 درصد به علت تراکم پایین جمعیت بصورت کانکس و چادری و مابقی ساختمان آموزشی دارند.
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان ایلام با بیان اینکه از 80 مدرسه غیر ساختمانی مناطق عشایری نیز 36 مدرسه چادری است گفت: این مدارس چادری با خریداری کانکس های جدید اول مهرماه به 26 مدرسه کاهش می یابد که در مناطق صعب العبور عشایری دایر می شوند.
به گفته جلیلیان، این دانش آموزان بصورت ثابت، نیمه ثابت و سیار زیر پوشش آموزش های تحصیلی در مقطع ابتدایی این اداره کل قرار دارند.
به گفته وی، بر اساس هماهنگی های انجام گرفته با مدیران مدارس کتاب های درسی دانش آموزان عشایری از طریق مدارس سفارش و در اختیار آنها قرار گرفته است.
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان ایلام ادامه داد: بیشتر آمار دانش آموزان عشایری استان ایلام مربوط به مناطق هلیلان، مهران، دهلران و ملکشاهی است و برای تحصیل آنها تنها از فرهنگیان آموزش و پرورش استفاده می شود.
100هزار دانش آموز در استان ایلام در مقاطع مختلف در سال تحصیلی جاری به تحصیل اشتغال دارند.
خبرنگار: آزاده خرم ** انتشار دهنده: حسن کهزادیان
7171/6119

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۸۳۴۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیمه اردیبهشت ؛ زمان ثبت نام کلاس اولی ها در استان سمنان

مرادی‌نسب معاون آموزش ابتدایی سمنان گفت: والدین برای نام‌نویسی فرزندان کلاس اولی های خود از نیمه‌ اردیبهشت ۱۴۰۳ به سایت my.medu.ir مراجعه کنند.

وی افزود: با توجه به این‌که دستورالعمل ثبت‌نام مدارس دوره ابتدایی، اواسط اردیبهشت از سوی وزارت آموزش و پرورش ارسال می‌شود، ثبت‌نام دانش‌آموزان پایه اول نیز از ۱۵ اردیبهشت به‌صورت سامانه‌ای آغاز خواهد شد و والدینی که دارای فرزند شش‌سال تمام هستند بایست در موعد مقرر ثبت‌نام به سایت my.medu.ir مراجعه کرده و پس از تکمیل فرم‌های ثبت نام، مدرسه مورد نظر خود را انتخاب و پیش‌ثبت نام را انجام دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند
  • مدارس سمپاد در مناطق عشایری راه‌اندازی می‌شود
  • فعالیت کلاس‌های درس مدارس خوزستان تا روز آخر
  • افزوده شدن۶ کلاس درس به فضا‌های آموزشی شهرستان خواف
  • زجر خلاقیت زیر زنجیر کتاب‌های درسی
  • نیمه اردیبهشت ؛ زمان ثبت نام کلاس اولی ها در استان سمنان
  • مدارس از راه دور چه مدارسی هستند؟ شهریه این مدارس چقدر است؟
  • اجرای طرح ارتقای سلامت دهان و دندان در مدارس عشایری
  • نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش به‌زودی اعلام می‌شود
  • اجرای طرح ارتقای سلامت دهان و دندان در مدارس عشایری کشور