Web Analytics Made Easy - Statcounter

اجتماع > اجتماعی - همشهری آنلاین:
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش از برگزاری جلسات مشترکی با ستاد کل نیروهای مسلح خبر داد و گفت: مذاکراتی بر سر کسر خدمت سربازی فارغ‌التحصیلان رشته‌های فنی و ارائه دیپلم مهارتی دوم به فارغ التحصیلان رشته‌های نظری در حال انجام است.

به گزارش ايسنا، علی زرافشان درباره مهارت آموزی در دوران سربازی اظهار کرد: در تلاشیم تا مهارت آموزی را در کشور توسعه دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین راستا ستاد کل نیروهای مسلح جلسات مشترکی با بخش‌های مختلف دارد که یکی از کارگروه‌ها مربوط به آموزش و پرورش است.

وی افزود: موارد مختلفی در این جلسات مشترک در دست بررسی است که از جمله آنها تعیین تکلیف خدمت سربازی برای دانش آموزان فارغ التحصیل شاخه‌های فنی و حرفه‌ای است. بحث اعطای مشوق‌هایی مبنی بر کسر خدمت از دوره سربازی برای فارغ التحصیلان این رشته‌ها مطرح است. همچنین قرار است توافقاتی صورت بگیرد تا آنها که فارغ‌التحصیل رشته‌های نظری هستند نیز در دوره سربازی تحت آموزش‌های مهارتی قرار بگیرند.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش افزود: تلاش می‌کنیم مهارت‌ها را طوری تنظیم کنیم که این دانش آموزان یک دیپلم دیگر هم بگیرند، یعنی دو دیپلم داشته باشند.

زرافشان در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه آیا کاهش 600 پرسنل از بدنه وزارت آموزش و پرورش صحت دارد؟ گفت: در ماده 33 قانون برنامه ششم توسعه آمده است که باید دستگاه‌های دولتی 15 درصد از نیروهایشان را کاهش دهند. البته این موضوع در قانون برنامه پنجم توسعه هم مطرح بود اما اجرا نشد. باید طبق برنامه ششم توسعه 15 درصد از نیروهای آموزش و پرورش کاهش یابد.

در همین زمینه: آغاز توزیع سراسری ویتامین D در دبیرستان‌ها آمار ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس از ۱۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر گذشت تردد دانش‌آموزان تهرانی تسهیل و ایمن می‌شود

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۸۳۶۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ثبت‌نام اینترنتی کتب درسی دانش‌آموزان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما،مرکز اصفهان؛ رئیس اداره امور رفاهی و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: ثبت سفارش و خرید اینترنتی کتاب‌های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ از امروز در استان آغازشد.
مهدی منتجب افزود: امکان ثبت سفارش کتاب های درسی برای دانش‌آموزان میان‌پایه یعنی پایه‌های دوم تا ششم ابتدایی، هشتم و نهم و یازدهم و دوازدهم تا سی یکم خردادماه ادامه دارد.
وی ادامه داد: ثبت‌نام پایه‌های ورودی اول دبستان، هفتم و دهم نیز ازدهم تیرماه آغاز و تا نهم شهریور ادامه خواهد داشت.
وی با بیان اینکه امکان ثبت کتاب های درسی به صورت انفرادی امکان پذیر است، افزود: انتظار می‌رود مدیران مدارس استان در اسرع وقت به منظور ثبت‌نام دانش‌آموزان میان‌پایه به‌صورت گروهی اقدام کنند.
رئیس اداره امور رفاهی و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: ثبت سفارش و توزیع تمام کتاب‌های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به نشانی my.gov.ir یا پنجره پیشخوان خدمات الکترونیک آموزش و پرورش به نشانی my.medu.ir یا سامانه ثبت سفارش و توزیع مواد آموزشی به نشانی www.irtextbook.ir و www.irtextbook.com است .
وی با اشاره به اینکه هم اکنون حدود چهار میلیون جلد کتاب به انبار استان اصفهان وارد شده است، گفت: این کتاب‌ها آماده تحویل به مناطق و نواحی استان است .
رئیس اداره امور رفاهی و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، زمان تحویل کتاب ها از ناحیه و منطقه به مدرسه را دهم شهریور و توزیع آن به دانش آموزان را از بیست وششم شهریورماه اعلام کرد.
وی ادامه داد: ثبت‌نام در سامانه یکپارچه آموزش و پرورش (سیدا) لازمه ثبت‌نام در سامانه ثبت سفارش کتاب‌های درسی برای پایه های ورودی است.

دیگر خبرها

  • از متن تا حاشیه تغییر کتب درسی
  • آغاز ثبت‌نام اینترنتی کتب درسی دانش‌آموزان
  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند
  • جذب ۳ هزار نیروی دبیری در خراسان رضوی در سال جاری
  • رشته‌های هنرستانی در استان بوشهر افزایش می‌یابد
  • یکی از مسائل جدی کشور فارغ التحصیلان فاقد دانش است
  • نتایج آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش
  • برپایی نمایشگاه دستاوردهای فنی دانش آموزان
  • نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش به‌زودی اعلام می‌شود
  • اعلام نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش به‌زودی