Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@05:38:41 GMT

ماهواره‌های ایریدیوم به فضا پرتاب شدند

تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۹۸۳۷۵۹

ماهواره‌های ایریدیوم به فضا پرتاب شدند

شرکت اسپیس‌ایکس موفق شد 10 ماهواره متعلق به شرکت ایریدیوم را با موفقیت به فضا پرتاب کند.

به گزارش ایسنا و به نقل از اسپیس، این ماهواره‌ها متعلق به شرکت "ایریدیوم" هستند و با استفاده از موشک قابل بازیابی "فالکون 9"(Falcon 9) به فضا پرتاب شدند و بخش پیشران این موشک موسوم به First Stage با موفقیت بر روی زمین فرود آمد و از آن در ماموریت‌های بعدی استفاده خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اولین مجموعه 10تایی از ماهواره‌های "ایریدیوم" در ماه ژانویه به فضا پرتاب شده بود.

قراردادی که بین این شرکت و اسپیس ایکس منعقد شده برای هشت پرتاب و به ارزش 536 میلیون دلار بوده است و در صورتی که پرتابی ناموفق باشد اسپیس‌ایکس باید با هزینه خودش آن را جبران نماید. این پرتاب‌ها با استفاده از موشک فالکون 9 و تا اواسط سال 2018 میلادی انجام خواهد شد.

ایریدیوم قرار است 75 ماهواره نسل جدید را در مدار زمین مستقر کند.

66 ماهواره از بین این ماهواره‌ها عملیاتی بوده و 9 ماهواره نیز به عنوان ذخیره در مدار زمین قرار می‌گیرند.

ایریدیوم شرکت ارتباطات ماهواره‌ای آمریکایی است، که در زمینه ارائه خدمات صدا و تصویر ماهواره‌ای و ساخت تجهیزات مخابراتی ماهواره‌ای فعالیت می‌نماید.

شرکت ایریدیوم در سال ۲۰۰۱ با پشتیبانی و تامین مالی شرکت "موتورولا" (Motorola) راه‌اندازی شد و در حال حاضر مالک شبکه ماهواره‌های ایریدیوم است، که از ۶۶ ماهواره فعال تشکیل شده و ارائه‌کننده خدماتی چون تلفن همراه، اینترنت و خدمات تصویری می‌باشد.

نام این شرکت، از عنصر ایریدیوم گرفته شده است، که دلیل انتخاب آن، مربوط به عدد اتمی ایریدیوم یعنی ۷۷ می‌باشد، که با تعداد ماهواره‌های در مدار قرار گرفته این شرکت، مشترک است و در واقع برگرفته از تعداد الکترون‌هایی هست که به دور هسته ایریدیوم در گردش هستند.

قرار بود اسپیس‌ایکس یک ماهواره متعلق به شرکت لوکزامبورگی SES را بامداد یکشنبه به فضا پرتاب کند اما به دلیل وقوع مشکلات فنی این پرتاب به چهارشنبه موکول شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۸۳۷۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم/ یکی از راکت‌های منفجر نشده اشغالگران در شمال غزه

تصویری پخش شده که نشان می‌دهد یک راکت پرتاب شده از جنگنده‌های رژیم صهیونیستی در خلال بمباران شمال غزه منفجر نشده است. پیش از این تعداد زیادی از بمبها و مهمات پرتاب شده از سوی صهیونیست‌ها خنثی شده است.

دریافت 1 MB

دیگر خبرها

  • ناسا ۲ ماموریت رصد زمین را پس از ۱۸ سال متوقف کرد
  • ساخت یک موشک جدید برای جستجوی حیات در سیاره زهره
  • بادبان خورشیدی ناسا به مدار زمین رفت
  • کره جنوبی نانوماهواره پرتاب کرد
  • امسال شاهد رونمایی و پرتاب ماهواره‌های جدید خواهیم بود
  • احتمال رفع فیلتر گوگل‌پلی/رونمایی و پرتاب ماهواره‌های جدید
  • پرتاب چاقو به سمت بازیکن در لیگ کلمبیا! / فیلم
  • فیلم/ یکی از راکت‌های منفجر نشده اشغالگران در شمال غزه
  • ایلان ماسک: با ۶۰۰۰ ماهواره در مدار زمین، هیچ مدرکی برای بیگانگان ندیده‌ام
  • ایران هلث ۱۴۰۳؛ سکوی پرتاب شرکت‌های دانش‌بنیان به سوی صادرات