Web Analytics Made Easy - Statcounter

جمعی از سپرده گذاران موسسه اعتباری نور در شهرستان های هشتگرد و نظرآباد مقابل شعبه های این مرکز دست به تجمع اعتراضی زدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از «تیتریک»، شامگاه دوشنبه جمعی از سپرده گذاران موسسه اعتباری نور در شهرستان های هشتگرد و نظرآباد بر اساس شنیده ها به واسطه برداشت بدون اجازه پول از حساب هایشان مقابل شعبه های این مرکز دست به تجمع اعتراضی زدند، تجمعی که یادآور روزهای سخت سپرده گذاران موسسه آرمان و چالش های ناشی از آن بود و طی ماه های گذشته حتی بانک مرکزی را نیز به واکنش در این باره واداشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به دنبال تجمع اعتراضی مردم مقابل موسسه اعتباری نور یوسفی مدیر حقوقی این موسسه در اطلاعیه ای فوری اعلام کرد که بنا به دلایل فنی و تست سیستم سامانه بانکی جدید نور برای تعداد محدودی از مشتریان حساب جدید افتتاح شده و موجودی حساب پیشین به حساب جدید منتقل شد.

وی افزود: مزید امتنان خاطر آن دسته از مشتریانی که این جابجایی صورت گرفته است به اطلاع می رسانیم که هیچ گونه نگرانی بایت این رخداد وجود نداشته و سپرده جابجا شده به حساب قدیم بازگردانده خواهد شد.

همچنین با تداوم اعتراضات مردم حاجی رضا شاکرمی دادستان عمومی و انقلاب کرج موسسه اعتباری نور را دارای مجوز قانونی فعالیت دانست و گفت: این مرکز هیچ مشکلی در پرداخت ندارد و با توجه به مصوبه بانک مرکزی مبنی بر کاهش نرخ سود سپرده ها به ١٠ درصد، موسسه سپرده مشتریان را از روز شمار به یکساله با نرخ ٢٢درصد تبدیل کرده است و موسسه دارای مجوز قانونی می باشد و مشکل پرداخت ندارد.

و اما مدیر کل منطقه البرز موسسه اعتباری نور به سیمای البرز گفت: با توجه به کاهش نرخ سود سپرده های بانکی از سوی بانک مرکزی این موسسه به منظور رضایت مشتری اقدام به تغییر وضعیت سپرده های روزشمار به یکساله کرد که البته این وضعیت با رضایت مشتری تثبیت خواهد شد.

احمد میلان لویی افزود: هیچگونه مشکلی برای سپرده گذاران موسسه اعتباری نور وجود ندارد و سپرده گذاران می توانند با مراجعه به شعب این موسسه از وضعیت سپرده های خود مطلع شوند

اگر چه موسسه اعتباری نور به گفته دادستان کرج دارای مجوز بوده و طبق اعلام اسامی موسسات مجاز در مهر ماه 96 توسط بانک مرکزی فعالیت آن قانونی است اما در راستای توجه بیشتر مردم به وجوه خود چندی پیش عباس کمره ‌ای، مدیرکل نظارت بر بانکها و موسسات اعتباری بانک مرکزی به مهر گفت: ریشه ایجاد موسسات مالی غیرمجاز عمدتا پرداخت سود بیشتر و استقبال مردم از سپرده‌گذاری در آنها بود که علیرغم اینکه بانک مرکزی مرتبا اطلاع رسانی کرد که برای اطلاع از موسسات مجاز، به پایگاه اطلاع‌رسانی این دستگاه مراجعه شود، اما مردم به این هشدارها توجه نکرده و در موسسات دارای مجوز سپرده‌گذاری نکردند؛ بلکه پول خود را به دست غیرمجازها سپردند و سود بیشتر باعث شد که از این موسسات غیرمجاز استقبال کنند.

این نخستین بار نیست که شهروندان البرزی به سپرده های خود در موسسات اعتباری معترض بوده و نسبت به تجمعات اعتراض آمیز اقدام می کنند، چرا که طی ماه های گذشته تجمعات چند روزه مردم را مقابل موسساتی چون آرمان در البرز شاهد بودیم و به نظر می رسد سناریوی تجمع شهروندان البرزی همگام با دیگر استان ها درباره عملکرد نامناسب موسسات اعتباری ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۸۳۸۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت ۱۱ هزار تبعه خارجی البرز در سرمایه‌گذاری

مدیر‌کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری البرز گفت: ۱۱ هزار نفر از اتباع خارجی ساکن استان ‌در طرح جذب، مدیریت منابع مالی و سپرده‌گذاری اتباع خارجی در زنجیره تولید کشور شرکت کردند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، دهقان شیری مدیر‌کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری البرز ظهر امروز در جلسه‌ای که با حضور نمایندگان بانک ملی، دفاتر پیشخوان و انجمن دفاتر خدمات اقامت و اشتغال استان برگزار شد، گفت: از آغاز طرح جذب سرمایه‌های خرد و کلان اتباع خارجی تاکنون حدود 11 هزار نفر در استان البرز در این طرح شرکت کردند.

 دهقان شیری اضافه کرد: طرح سپرده‌گذاری با توجه به استقبال کم نظیر و درخواست اتباع خارجی، همانند سال گذشته در حال اجراست و اتباع خارجی می‌توانند براساس نوبت دهی به دفاتر خدمات اقامت و اشتغال مراجعه و ثبت نام نمایند.

وی ضمن اشاره به ساماندهی سرمایه های خرد و سرگردان اتباع خارجی بیان کرد: افراد با مشارکت در این طرح و با افتتاح حساب تنها نزد شعب بانک ملی استان و در چارچوب این طرح می‌توانند  از مزایایی همچون اقامت، اشتغال و پوشش های بیمه ای و ... بهره‌مند شوند.

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری البرز ضمن استماع گزارش اعضای جلسه بر هماهنگی بیشتر و توزیع هر چه سریعتر دفترچه های سپرده گذاری مشمولین تاکید کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سرکوب جنبش دانشجویی ضد صهیونیستی در آمریکا
  • مدیریت تمام نوسانات ارزی در اختیار بانک مرکزی نیست
  • قالیباف: تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است
  • انتشار اوراق سپرده خاص به کنترل انتظارات تورمی منجر شد
  • سه وام قرض الحسنه از ۱۵۰ تا ۳۰۰ میلیون تومن بدون نیاز به سپرده و ضامن!
  • برخی از کارکنان موسسه مالی و اعتباری نور همچنان در صف انتظار جذب رسمی در بانک ملی
  • شرکت ۱۱ هزار تبعه خارجی در طرح سپرده گذاری اتباع در البرز
  • مشارکت ۱۱ هزار تبعه خارجی البرز در سرمایه‌گذاری
  • بانک مرکزی: تأمین ارز واردات کالا‌های اساسی ادامه دارد
  • پورابراهیمی: مجلس به دنبال اصلاح و تغییر سیاست‌های ارزی بانک مرکزی است