Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده مرزبانی ایلام گفت: برای تامین امنیت زائران اربعین در مرز مهران از پهباد استفاده می شود.

خبرگزاری مهر: فرمانده مرزبانی ایلام گفت: برای تامین امنیت زائران اربعین در مرز مهران از پهباد استفاده می شود.

یحیی الهی اظهار داشت: هم ما و هم طرف عراقی با جدیت به دنبال این هستیم در اربعین سال جاری تسهیلات بهتری به زائران اربعین ارائه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: مأموریت امسال مرزبانی استان ایلام علاوه بر تسهیل و روان سازی تردد زوار کربلای معلی؛ ممانعت از خروج غیر مجاز افراد از مرز گمرکی مهران است.

الهی اظهار داشت: مرزبانی یکی از صدها دستگاه خدمات رسان و تسهیل کننده تردد زائران است که ماموریتی در این خصوص دارد، اما ماموریت مرزبانی خیلی بیشتر و سنگین تر است، در طول سال گذشته با همتایانمان در کشور مقابل در سطوح مختلف کشوری، استانی و منطقه ای ملاقات مرزی و نشست دیپلماتیک برگذار کردیم، همه موانع و معایب پیش بینی شده و مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه ناپایداری امنیتی که در آن سوی مرزها وجود دارد، گفت: وضعیت داعش در کشور عراق در حال ریشه کنی است اما وضعیت امنیتی پایداری در عراق وجود ندارد و این ناپایداری امنیتی برای ما یک تهدید امنیتی است که مرزبانان ما با همکاری سایر دستگاه های امنیتی تمام تهدیدات را رصد نموده و با هوشیاری تمام از مرزهایمان مراقبت می کنیم.

وی گفت: مرزبانی با استقرار ۵ گردان در محوطه قرنطینه پایانه مرزی مهران علاوه بر امنیت و سهولت در تردد زائران عزیز امنیت طول ۴۳۵ کیلومتری مرز را هم تشدید می کنیم، هیچ کس بدون روادید و مدارک قانونی از مرز ما عبور نخواهد کرد، هم ما و هم طرف عراقی تجهیزات و امکانات بیشتری بکار گرفته ایم تا این امر محقق شود.

الهی افزود: ظرفیت و زیرساخت مهران به رغم اینکه در ۵۰ سال اخیر بی سابقه است اما بسیار کم هست و پاسخ گویی جمعیت زائران که هر سال رو به افزایش است، نیست، لذا بر اساس تدبیر ملی قرار است مرز خسروی بازگشایی شود و اگر این کار صورت بگیرد کمکی است به مرز مهران، با توجه به نا امنی و تهدیداتی که در آنسوی مرز هست ممکن است مرز خسروی بصورت پاره وقت فعال باشد، فعال بودن یا نبودن این مرز تدبیر ملی است و ما تسهیل کننده و امنیت ساز آن هستیم.

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۸۴۱۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تدابیر جدید عربستان برای جلوگیری از ورود بدون مجوز به مکه در موسم حج

به گزارش خبرگزاری آناتولی، بر اساس بیانیه اداره کل امنیت عمومی پادشاهی عربستان، مقررات جدید حج «افرادی را که مایل به ورود به مکه هستند ملزم می‌کند از مقامات مربوطه مجوز بگیرند».

این اداره افزود افزود: اجرای آیین نامه جدید از روز ۴ مه ۲۰۲۴ لازم الاجرا است.

در این بیانیه تاکید شده است که پرسنل امنیتی عربستان سعودی در ایست‌های بازرسی امنیتی منتهی به مکه از ورود افراد بدون مجوز‌های لازم جلوگیری خواهند کرد.

اقدامات جدید به عنوان بخشی از تلاش‌های پادشاهی برای کنترل جریان ورود زائران به اماکن مقدس برای کنترل تعداد آنها و حفظ امنیت آنها، به ویژه در فصل حج انجام می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • کمیسیون عملیات مرزبانی در سیستان و بلوچستان برگزار شد
  • تدابیر جدید عربستان برای جلوگیری از ورود بدون مجوز به مکه در موسم حج
  • پیشنهاد استاندار خوز‌ستان برای صدور گذرنامه اتباع ‌در اربعین
  • ۴۰هکتاربه پارکینگ شلمچه افزوده شد/پیشرفت۸۰درصدی مخزن آب شرب چذابه
  • تعیین مرز چذابه برای تردد اتباع خارجی در ایام اربعین حسینی
  • تردد اتباع خارجی در مراسم اربعین از چذابه خواهد بود
  • اتخاد تدابیر امنیتی در برگزاری دور دوم انتخابات شهر و استان تهران
  • اخذ تدابیر امنیتی در برگزاری دور دوم انتخابات شهر و استان تهران
  • اخذ تدابیر امنیتی در برگزاری دور دوم انتخابات شهر و استان تهران‌
  • تأکید عراق بر پایبندی به توافق امنیتی با ایران