Web Analytics Made Easy - Statcounter

جزییات بزرگداشت شهدای تازه شناسایی شده آستان شهدای گمنام دانشگاه امام حسین (ع) اعلام شد. به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو؛ مراسم بزرگداشت شهید «مجتبی کریمی» و شهید «علی جنگروی» از شهدای تازه شناسایی شده آستان شهدای گمنام دانشگاه امام حسین (ع) برگزار می‌شود.

مراسم یادبود و بزرگداشت شهید مجتبی کریمی چهارشنبه ۹۶ / ۷ / ۱۹ از ساعت ۱۶ الی ۱۷: ۳۰ با حضور فرماندهان دانشگاه امام حسین (ع) , خانواده معظم شهدا، جانبازان، ایثارگران و عموم مردم در مسجد رضوی واقع در خیابان شهید مدنی، خیابان شهید یزدی، خیابان شهید دهقانی برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



همچنین مراسم یادبود و گرامیداشت شهید علی جنگروی نیز در روز جمعه ۹۶ / ۷ / ۲۱ از ساعت ۱۵ الی ۱۶: ۳۰ با حضور جمعی از فرماندهان دوران دفاع مقدس، خانواده معظم شهدا، جانبازان، ایثارگران و عموم مردم در مسجد خداداد واقع در بزرگراه شهید محلاتی، خیابان شهید مخبر شمالی (عارف) برگزار می‌شود.

برپایه این گزارش، شهید علی جنگروی متولد ۱۳۴۰ و برادر سردار شهید جعفر جنگروی قائم مقام لشکر ۱۰ سیدالشهدا (ع) بود که در یکم مرداد سال ۶۱ مصادف با شب قدر در عملیات رمضان در منطقه عملیاتی پاسگاه زید به درجه رفیع شهادت نائل شد. حاج احمد جنگروی پدر شهیدان جنگروی نیز در سال ۱۳۹۱ پس از سال‌ها فراغ و دوری از فرزندانش به دیدار آن‌ها شتافت و آسمانی شد.

شهید مجتبی کریمی نیز متولد سوم خرداد سال ۴۴ بود که در سن ۱۸ سالگی در عملیات رمضان به درجه رفیع شهادت نائل شد. این شهید والا مقام دارای ۴ برادر و ۳ خواهر بود و حاج علی اکبر کریمی پدر این شهید در سال ۹۴ به دیدار فرزندش شتافت و آسمانی شد.

پیکر مطهر این دو شهید والامقام برای سال‌ها در منطقه باقی مانده بود و سرانجام پس از کاوش کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح به عنوان شهید گمنام شناسایی شده و در پنجم مهر ماه سال ۸۰ به همراه ۶ شهید دیگر در شهرک ولایت سپاه واقع در جنب دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین (ع) به خاک سپرده می‌شود.

مراسم نخستین دیدار خانواده شهیدان علی جنگروی و مجتبی کریمی نیز روز دوشنبه ۱۶ مهر در آستان شهدای گمنام شهرک ولایت واقع در جنب دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین (ع) برگزار شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۸۴۲۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم گرامی داشت مقام آیت‌الله ترابی برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با شامگاه پنجشنبه آئین نکوداشت مقام علمی و اخلاقی مرحوم آیت‌الله سید محمود ترابی امام جمعه اسبق دامغان همزمان با دومین سالگرد این عالم ربانی در حسینیه حضرت ابوالفضل علیه السلام دامغان برگزار شد.

در این آئین که حجت الاسلام مرتضی مطیعی نماینده ولی فقیه در استان سمنان و امام جمعه دامغان و دیگر علما، فضلا و روحانیان شهرستان دامغان و استان سمنان حضور داشتند، از خانواده مرحوم ترابی قدردانی شد.

حجت الاسلام صادقی واعظ و مدرس حوزه‌های علمیه در این مراسم به جایگاه والای عالم دینی در جامعه اسلامی اشاره کرد و گفت: مرحوم ترابی مظهر زهد، تقوا و اسوه اخلاص و ایثار بود.

وی با بیان اینکه وی خدمات ارزنده‌ای به مردم داشته است، تاکید کرد: این عالم گرانقدر عمر پر برکت خود را در دفاع از ساحت مقدس اهل بیت (ع)، تبلیغ و ترویج علوم اسلامی، تربیت طلاب در حوزه علمیه گذاشت.

قرائت قاری بین‌المللی سید محمد حسینی پور و مداحی مداحان اهل بیت عصمت و طهارت از دیگر برنامه‌های این آئین بود.

آیت‌الله سید محمود ترابی در اردیبهشت ۱۴۰۱ در سن ۸۲ سالگی به علت کهولت سن دار فانی را وداع گفت.

کد خبر 6088902

دیگر خبرها

  • یادواره شهدای حسین آباد دورود
  • کرمان در ایام شهادت امام صادق(ع) میزبان شهدای گمنام است
  • استفاده از زندگینامه شهدای بین المللی در کنگره بزرگداشت ۳ هزار شهید سمنان
  • کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران دهم خرداد برگزار می‌شود
  • کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران برگزار می‌شود
  • سومین کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران برگزار می‌شود
  • رسانه های انساندوست صدای رسای مظلومیت مردم فلسطین
  • مراسم گرامی داشت مقام آیت‌الله ترابی برگزار شد
  • پیام تسلیت فرمانده سپاه الغدیر در پی درگذشت مادر شهیدان نیرنگ
  • اولین اجلاسیه شهدای ارتشی کهگیلویه و بویراحمد برگزار می شود