Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - اگر فرض کنيم که مهدي وجداني براي گرفتنِ چوب رهبري ارکستر ملي تلاشي نکرده و به او پيشنهاد شده است؛ که البته فرضي محال است؛ باز هم بهتر بود که مهدي وجداني خودش اين سِمت را نمي‌پذيرفت. به گزارش خبرنگار فرهنگي باشگاه خبرنگاران پويا، روزهاي ابتدايي آمدن علي مرادخاني به ساختمان معاونت هنري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي با معرفي ندا انتظامي به عنوان مدير روابط عمومي اين معاونت همراه بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اين مسئله بسياري از اهالي رسانه را خوشحال کرد. چرا که براي نخستين بار کسي از خاک خورده‌هاي عرصه رسانه با نگاه تخصصي به موسيقي، وارد ساختمان مديريت روابط عموميِ معاونت هنري شده بود.
اما اين اوضاع چندان دوام نيافت. انتظامي خيلي زود دفترش در ساختمان معاونت را ترک کرد و هرگز هم درباره علت استعفايش سخني نگفت.
کمي بعدتر سروکله‌ي مهدي وجداني پيدا شد. قديمي‌هاي عرصه رسانه او را نمي‌شناختند، در واقع بسياري از اهالي رسانه او را هرگز نديده بودند. اما مهدي وجداني تنها براساس روابط و نه ضوابط، مدير روابط عمومي معاونت هنري وزارت ارشاد شد.
همان زمان هم زمزمه‌هايي بود که او فاميل نزديکِ يکي از مسئولان اسبقِ وزارت ارشاد است. اين فرضيه اگر درست باشد، نشان مي‌دهد که «ژِنِ خوب» چقدر مي‌تواند در موفقيت آدم‌ها تاثير داشته باشد.
او آرام آرام در همه جا رسوخ کرد. آلبوم‌هايش را يکي يکي منتشر کرد. مدير روابط عمومي جشنواره موسيقي فجر شد. مدير روابط عمومي جشنواره موسيقي نواحي شد؛ اين آخري را با کنار زدنِ عليرضا سعيدي يکي ديگر از قديمي‌هاي عرصه رسانه به دست آورد.
وجداني در سال جاري هم مدير روابط عموميِ سي‌وسومين جشنواره موسيقي فجر است.
وقتي همسرِ وجداني هم مدير روابط عموميِ جشنواره تجسمي فجر مي‌شود
اين پايان همه‌ي ماجراجويي‌هاي وجداني نبود. او نفوذش در معاونت هنري و البته تسلطش بر علي مرادخاني را به کار گرفت تا مديريت ستاد خبري نهمين دوره جشنواره تجسمي فجر را به همسرش بسپارد.
وقتي در نشست خبري اين جشنواره «ساناز ساساني نيا» روي صندلي مديريت نشست؛ تقريبا دهانِ همه‌ي خبرنگاران به تعجبِ ديدن او باز مانده بود.
جالب اين که خودِ ساساني نيا به عدم داشتن سابقه و تجربه در حوزه خبري تجسمي اعتراف کرده و گفته بود که «سعي مي‌کنم در اين کار موفق باشم.»
ساساني‌نيا در آن نشست گفت: «حقيقت را بگويم با جشنواره وارد حوزه تجسمي شده‌ام. سال 77 وارد روزنامه ايران سپيد شدم و از آن زمان تا به امروز در روزنامه طبرستان، خبرگزاري شهر، روزنامه تهران امروز، به صورت پروژه‌اي با جشنواره تئاتر و روزنامه مهر نو در حوزه‌هاي سينما، تلوزيون و موسيقي فعاليت کردم.»
وقتي رابطه داشته باشيد، نخستين حضورتان در يک عرصه‌ي به خصوص مي‌تواند مديريت روابط عموميِ معتبرترين جشنواره‌ي آن حوزه باشد.
از ارکستري درجه‌ي ششم تا ارکستر ملي ايران
در ادامه‌ي تسلطِ مهدي وجداني بر علي مرادخاني معاون هنري وزير ارشاد، او قرار است رهبري ارکستر ملي را برعهده بگيرد. ارکستري که روزي فرهاد فخرالديني رهبرش بود و اکنون هم که فريدون شهبازيان رهبريش را بر عهده دارد.
حالا قرار است رهبر مهمانش مهدي وجداني باشد. کسي که حضورش در معاونت هنري به پشتوانه‌ي حمايت‌هاي علي مرادخاني بود و اکنون هم به پشتوانه‌ي همان حمايت و با فشارهاي او، مي‌خواهد رهبري ارکستر ملي ايران را به دست بگيرد.
کُل سابقه‌ي مهدي وجداني در عرصه موسيقي به انتشار چند آلبوم و البته رهبري ارکستر «نواي صلح» برمي‌گردد. ارکستري که در ظاهر به صورت خصوصي اداره مي‌شده و اجراهايي در تالار رودکي داشته است.
درِ ديزي بازه حياي گربه کجاست
متاسفانه واقعيتي که اين روزها بيش از هر زمان ديگري در ايران رخ نمايانده است؛ تاثير «ژِن‌هاي خوب» در گرفتنِ سِمت‌هاي مختلف است. حضور مهدي وجداني در سِمتِ رهبري ارکستر ملي تازه‌ترين مورد آن است.
اگر فرض کنيم که مهدي وجداني براي گرفتنِ چوب رهبري ارکستر ملي تلاشي نکرده و به او پيشنهاد شده است؛ که البته فرضي محال است؛ باز هم بهتر بود که مهدي وجداني خودش اين سِمت را نمي‌پذيرفت. وجداني بهتر بود در همان مديريت روابط عمومي مي‌ماند و احاطه‌اش بر جشنواره‌هاي معاونت هنري را ادامه مي‌داد.
حضور در جايگاه رهبري ارکستر ملي پشتوانه‌ي علمي و تجربيِ عميقي مي‌خواهد که اگر در چنين سطحي نباشي و اين مسئوليت را بپذيري، بي‌شک سقوطي آزاد برايت به همراه دارد. سقوطي که شايد براي بازگشت بايد سال‌ها صبر کني.
و اکنون مهدي وجداني خود را در آستانه‌ي اين سقوط آزاد قرار داده است.
سواستفاده از نام حسين عليزاده
وقتي بنياد رودکي مي‌خواست خبرِ رهبري مهدي وجداني در ارکستر ملي را اعلام کند، در ميان متن خبر اين پاراگراف را هم قرار داد:
«در اين رويداد، با استقبال و حمايت استاد حسين عليزاده و به رهبري مهدي وجداني قطعه نينوا اجرا مي‌شود.»
در واقع همين يک خط نوعي شيطنت و سواستفاده در آن هست که مي‌خواهد حمايت حسين عليزاده را به رهبري مهدي وجداني ربط بدهد. در حالي که هرگز اينگونه نيست.
دو سال پيش هم وقتي ارکستر سمفونيک تهران مي‌خواست قطعه‌ي «ني‌نوا» را در قالب جشنواره موسيقي فجر اجرا کند، حسين عليزاده اجازه‌ي اين کار را داد؛ با اين که خودش هرگز در جشنواره موسيقي فجر شرکت نکرد.
از سوي ديگر حسين عليزاده نگاهي ملي به قطعه‌ي «ني‌نوا» دارد و حتي اجازه‌ي اجراي آن به ارکسترهاي کوچک در شهرستان‌هاي مختلف را هم داده است.
توهين به اهالي موسيقي با رهبري مهدي وجداني در ارکستر ملي
وقتي کسي نه براساس تخصص که براساس روابط به رهبري ارکستر ملي ايران مي‌رسد، نوعي توهينِ ضمني به اهالي موسيقي است. برکسي پوشيده نيست که در معاونت هنري رفيق‌بازي‌ها حرف اول را مي‌زند، اما واقعيت اين است که همين رفيق‌بازي‌ها تا پيش از اين، اندکي زمينه‌هاي تخصصي هم داشته است.
اما حضور مهدي وجداني در ارکستر ملي نشان داده که ماجرا روز به روز در حال عميق و عميق‌تر مي‌شود.
شايد بهتر است سيدعباس صالحي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي نگاهي دقيق‌تر به معاونت هنريِ زير دستش داشته باشد.
انتهاي پيام/

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۸۴۲۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش‌ها در ایران ۹ درصد افزایش یافت / کاهش ۸ درصدی ورودی آب به سدهای کشور

بر اساس آخرین آمار اعلام‌شده از سوی دفتر مطالعات پایه منابع آب، در بازه زمانی ابتدای سال آبی تا هشتم اردیبهشت، ورودی آب به سدهای کشور نسبت به مدت زمان مشابه هشت درصد کاهش یافته است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، بر اساس آخرین آمار اعلام‌شده از سوی دفتر مطالعات پایه منابع آب، از ابتدای سال آبی تا هفتم اردیبهشت، ارتفاع کل ریزش‌های جوی کشور معادل ۲۰۰.۱ میلی‌متر است، این مقدار بارندگی نسبت به میانگین دوره‌های مشابه درازمدت (۲۱۵.۲ میلیمتر) ۷ درصد کاهش و نسبت به دوره مشابه سال آبی گذشته (۱۸۳.۱) ۹ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

همچنین کمترین میزان بارش مربوط به استان بوشهر بوده که در این بازه زمانی ۱۵۲.۸ میلی‌متر بارندگی داشته است، این میزان نسبت به متوسط بلندمدت کاهش ۳۸ درصدی داشته است، استان اصفهان در این بازه زمانی ۱۴۳.۲ میلی‌متر بارش داشته است که نسبت به سال گذشته تغییری نداشته است.

میزان بارش‌ها در استان تهران ۱۷۲.۸ میلی‌متر بوده است که نسبت به میانگین بلندمدت ۲۶ درصد کاهش یافته است.

کاهش ۸ درصدی ورودی آب به سدهای کشور

میزان کل خروجی سدهای کشور در بازه زمانی ابتدای سال آبی تا هشتم اردیبهشت، ۱۶ میلیارد و ۶۹ میلیون متر مکعب ثبت شده و نسبت به سال گذشته یک درصد افزایش داشته است. در مدت زمان مشابه سال گذشته، میزان کل خروجی سدهای کشور ۱۶ میلیارد و ۵۲ میلیون متر مکعب بوده است.

میزان کل ورودی آب به سدهای کشور هشت درصد کاهش یافته و در این بازه زمانی ۲۶ میلیارد و ۵۷ میلیون مترمکعب است، همچنین حجم کنونی آب موجود در مخازن ۳۱.۵۶ میلیارد متر مکعب بوده که نسبت به حجم ۳۱.۶۰ میلیارد متر مکعبی سال گذشته، تغییر چندانی نداشته است. با توجه به اینکه ظرفیت کل مخازن سدها ۶۰ میلیارد متر مکعب است، اکنون پُرشدگی سدها به ۶۴ درصد رسیده است.

کد خبر 748992

دیگر خبرها

  • تامین ارز ۲۰ روزه شد
  • هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه به ایستگاه پایانی رسید
  • اطلاعیه جدید سامانه تجارت/ تامین ارز ۲۰ روزه شد
  • بارش‌ها در ایران ۹ درصد افزایش یافت / کاهش ۸ درصدی ورودی آب به سدهای کشور
  • باقری:‌ گذر موفق ایران از نشیب وفرازها مرهون حکمت رهبر معظم انقلاب است
  • نکوداشت اکبر زنجان‌پور همراه با شرم و حیای نوید محمدزاده
  • اختتامیه جشنواره جوان ایرانی، پرچمدار پیشرفت + تصویر
  • معرفی جوانان برتر همدان در جشنواره جوانان برتر ایران زمین
  • میزبانی قلعه فلک‌الافلاک از ارکستر سمفونیک تهران
  • رهبر ارکستر ملی موسیقی اصفهان درگذشت