Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-27@21:17:21 GMT

سنگ‌های بزرگ پیش پای نوسازی ناوگان جاده‌ای

تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۹۸۴۳۱۱

سنگ‌های بزرگ پیش پای نوسازی ناوگان جاده‌ای

تین‌نیوز |

زنگ خطری که پس از بالا رفتن میانگین سنی ناوگان بین‌شهری اتوبوسی ایران به صدا درآمد، باعث شده در طول سال‌های گذشته صحبت‌هایی مبنی بر ارائه تسهیلات به راننده‌های اتوبوس و نوسازی ناوگان آنها مطرح شود. موضوعی که هنوز و با گذشت چند سال در عمل تاثیری از خود برجای نگذاشته است.

احمدرضا عامری - دبیر انجمن تعاونی‌های مسافری - در گفت‌وگو با ایسنا از تفاوت جدی میان نرخ‌های اتوبوس‌های نوساز و منابع در اختیار رانندگان گلایه کرد و گفت: همان‌طور که پیش از این نیز بارها اعلام کرده‌ایم آنچه در بازار به عنوان قیمت تمام شده اتوبوس‌های بین‌شهری وجود دارد برای رانندگان بسیار دور از دسترس به شمار می‌ رود و نمی‌توان انتظار داشت بدون رسیدن تسهیلات لازم این ناوگان نوسازی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی با وجود آنکه صحبت‌های زیادی در رابطه با ارائه تسهیلات به اتحادیه و رانندگان مطرح شده اما در عمل هنوز این وام‌ها نمی‌توانند فاصله میان قیمت‌ها را کاهش دهند.

دبیر انجمن تعاونی‌های مسافری با بیان اینکه قیمت تمام شده اتوبوس‌های نوساز در بازار ایران حدود ۷۰۰ میلیون تومان تخمین زده می‌شود، تاکید کرد: این قیمت در حالی برای راننده‌ها قابل استفاده خواهد بود که منابع مالی لازم برایشان تامین شود. وقتی رقم خریداری اتوبوس‌های اسقاطی بسیار پایین‌تر از رقم خودروهای جدید است قطعا نمی‌توان انتظار داشت راننده های زیادی از این فرصت استفاده کنند.

عامری با اشاره به وجود آمادگی لازم میان رانندگان برای نوسازی خودروهایشان تصریح کرد: نیاز به ناوگان جدید تا حدی است که ما می‌توانیم اعلام کنیم در صورت تامین اعتبارات لازم تمام ظرفیت اتوبوس‌سازی کشور از سوی اتحادیه خریداری خواهد شد اما این مسئله منوط به پیش‌شرط‌هایی است که هیچ یک از آنها وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: راننده‌های اتوبوس از یک سو در حال افزایش کیفیت خدمات ارائه شده به مسافرانشان هستند و از سوی دیگر خرید خودروهای نو را با کاهش هزینه‌های جابه‌جایی برابر می‌داند. از این رو این اقبال در بین فعالان صنعت وجود دارد اما با قاطعیت می‌توان اعلام کرد تا زمانی که تسهیلات ارائه شده بر میزان فعلی تعریف شود و به قیمت‌های نهایی بازار نزدیک نشود، نمی‌توان انتظار داشت طرح کلان نوسازی ناوگان جاده‌ای در سطحی گسترده به مرحله اجرا برسد.

منبع: تین نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۸۴۳۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایگاه امداد جاده‌ای اورژانس «حسن قشلاق» بهار کلنگ‌زنی شد

ایسنا/همدان امروز ۸ اردیبهشت پروژه پایگاه امداد جاده‌ای اورژانس ۱۱۵ حسن قشلاق شهرستان بهار با حضور جمعی از مسئولان شهرستان بهار و معاون فنی اورژانس استان همدان کلنگ‌زنی و عملیات اجرایی آن آغاز شد.

مجتبی فیض‌اللهی در حاشیه کلنگ‌زنی این پروژه در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: مسیر حسن قشلاق و میدان حسن قشلاق به عنوان یک شاهراه بوده که خودروها، مسافران، توریست‌ها و گردشگران بسیاری از استان‌های شرق، غرب و جنوب به سمت غارعلیصدر از این مسیر و محور دارای تردد هستند و همواره جای خالی یک پایگاه امداد جاده‌ای در این محور گردشگری به لحاظ مدیریت بحران قابل احساس و حائز اهمیت بود.

وی با بیان اینکه اهالی روستای حسن قشلاق برای احداث ساختمان پایگاه امداد جاده‌ای این محور زمینی به مساحت ۳۰۰ مترمربع با زیربنای ۱۳۰ مترمربع اهداء کردند، افزود: این پایگاه امداد جاده‌ای با اعتبار پیش‌بینی شده سه میلیارد تومان از محل اعتبارات تملک دارایی شهرستان و اعتبارات دانشگاه علوم پزشکی احداث خواهد شد. 

فیض‌اللهی با اشاره به اینکه بخشی از این اعتبار پروژه افزون بر ۷۰۰ میلیون تومان از سال گذشته آماده شده و موجود است، خاطرنشان کرد: بخش دیگر این اعتبار را نیز از طریق کمیته شورای برنامه‌ریزی پیگیری خواهیم کرد و به طور قطع در صورت تخصیص اعتبار لازم این پروژه تا پایان سال و یا اوایل سال ۱۴۰۴ تکمیل می‌شود و قابل بهره‌برداری خواهد بود.

وی ادامه داد: شهرستان بهار در حال حاضر دارای دو پایگاه شهری و چهار پایگاه امداد جاده‌ای است که در هر یک از پایگاه‌ها شش تا هفت نفر از همکاران اورژانس پیش‌بیمارستانی مشغول ارائه خدمات به مردم هستند.

فیض‌اللهی اضافه کرد: به مرکز بهداشت و درمان شهرستان تأکید کرده‌ایم که بررسی لازم در سطح شهرستان داشته باشند و اگر منطقه‌ای نیاز به احداث پایگاه امداد جاده‌ای دارد، معرفی کنند تا در اسرع وقت پیگیری لازم را در این رابطه داشته باشیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • افزایش و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی احترام به شهروندان است
  • تشدید گشت کنترل و نظارت بر ناوگان حمل و نقل عمومی استان همدان
  • پایگاه امداد جاده‌ای اورژانس «حسن قشلاق» بهار کلنگ‌زنی شد
  • حمل محصولات کشاورزی گلستان، برنامه ریزی های لازم را می خواهد
  • مشکل آذربایجان شرقی در تأمین اتوبوس و حمل و نقل عمومی
  • جزئیات پرداخت تسهیلات ارزی برای واردات اتوبوس
  • وعده حل مشکل کمبود ناوگان جاده‌ای اربعین با واردات
  • از تسریع در روند نوسازی تا هوشمندسازی ناوگان اتوبوس‌های شهری
  • نوسازی و رفع ایراد دستگاه‌های کارتخوان اتوبوس‌ها در پایتخت
  • استمرار فعالیت خطوط شبانه ناوگان اتوبوس‌رانی شیراز