Web Analytics Made Easy - Statcounter

اختتامیه دومین جشنواره سراسری ادبی حبیب حرم با حضور حداد عادل در همدان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان اختتامیه دومین جشنواره سراسری ادبی حبیب حرم چهارشنبه 26 مهرماه از ساعت 9 صبح در مجتمع فرهنگی هنری بوعلی سینا همدان برگزار می‌شود.

این مراسم که با حضور شاعران و نویسندگان و تجلیل از هنرمندان منتخب برگزار می‌شود دکتر غلامعلی حداد عادل سخنرانی می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش خبرگزاری تسنیم در این مراسم کتاب شعر حبیب حرم رونمایی می‌شود.

انتهای پیام/

R41405/P1336/S6,75/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۸۶۲۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین گرگیعان به شکل جشنواره برگزار شود

ایسنا/خوزستان یک دوستدار میراث فرهنگی پیشنهاد کرد، اگر نهادها و سازمان‌های فرهنگی هر سال برای برگزاری آیین گرگیعان برنامه‌ریزی‌ کرده و این آیین را با تبلیغات خاصی به عنوان جشنواره برگزار کنند می‌تواند باعث بنیه فرهنگی‌ ما در مقابل هجمه‌های رسانه‌ای و فرهنگی شود.

احمد امیری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در کشور ما سال‌هاست که به آیین فرهنگی و مذهبی گرگیعان، آن چنان که باید و شاید پرداخته نشده است‌.

وی با تاکید بر این‌که گرگیعان رسمی زیبا و سنتی است که برای فرهنگ‌سازی باید بیشتر به آن توجه کرد، گفت: این آیین فرهنگی و مذهبی در مقابله با هجمه‌های فرهنگی و رسانه‌ای دشمنان می‌تواند کمک و اثرگذاری بسیاری داشته باشد.

امیری اضافه کرد: نهادهای فعال در حوزه گردشگری خوزستان نیز در صورت مدیریت و همکاری با یکدیگر و توجه هر چه بیشتر به اهمیت این آیین فرهنگی و مذهبی می‌توانند روز برگزاری آیین گرگیعان را به عنوان جاذبه‌ای گردشگری تبدیل کنند، به طوری که هر سال این آیین اصیل به همه گردشگران معرفی شود.

این دوستدار میراث ‌فرهنگی آبادان با بیان این‌که آیین گرگیعان میراث معنوی کودکان است، گفت: گرگیعان آیینی مردمی و خودجوش است و خوشبختانه مردم آبادان به واسطه علاقه و فرهنگ شیعی اسلامی توانستند این آیین را به خوبی حفظ کنند.

وی با بیان این‌که گرگیعان آیینی قدیمی و اصیل ‌است یادآور شد: در بیشتر مناطق خوزستان کودکان با پوشیدن لباس‌های محلی رنگارنگ دست به دست در شب نیمه ماه مبارک رمضان به خیابان‌ها می‌روند و به در خانه‌ها رفته و برای اهل خانه با ترانه‌ای از خداوند طلب رزق و روزی می‌کنند و صاحب‌خانه‌ها نیز به کودکان شیرینی و عیدی می‌دهند.

امیری با بیان این‌که در شهر آبادان می‌توان تازگی و دور نبودن از آیین گرگیعان را حس کرد، گفت: در این شهر قبل از افطار در بازار غوغایی است زیرا همگی مشغول خرید هدیه، شیرینی و خوراکی برای پذیرایی از کودکانی هستند که قرار است به خانه‌هایشان بیایند. در آیین گرگیعان شور و شور نه تنها بین کودکان بلکه آن را در میان بزرگ‌ترها هم می‌توان دید.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تمرکز برنامه های فرهنگی روی قرآن باشد
  • اجرای علی انصاریان به سبک حبیب
  • دومین جلسه هماهنگی جشنواره ورزشی ، تفریحی و فرهنگی دریاچه ارومیه
  • برگزاری جشنواره حلوا و شیرینی‌های محلی در اروندکنار
  • شاعر باید به قدرت ابزار خود واقف باشد/ بیانات سازنده رهبر معظم چراغ راه است
  • جشنواره حلوا و شیرینی‌های محلی ویژه ماه رمضان در اروندکنار
  • ارسال ۱۵۰۰ اثر به دبیر خانه جشنواره شعر رضوی
  • اولین جشنواره کریمانه در شهرستان جم برگزار شد
  • آخرین روز جشنواره بزرگ بیدمشک در ارومیه
  • آیین گرگیعان به شکل جشنواره برگزار شود